Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Pomysł na sklep internetowy czyli co sprzedawać w 2023 roku


Pomysł na sklep internetowy czyli co sprzedawać w 2023 roku



15 listopada 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Aby Twoje wejście w e-commerce było odpowiednio dobre, musisz posiadać przede wszystkim dopracowany pomysł swojego biznesu. O tym, że wśród tysięcy sklepów internetowych należy się wyróżnić i jak ważny jest marketing internetowy, nie trzeba już nikogo przekonywać. Jednak pozycjonowanie, kampanie reklamowe, wspaniała strona internetowa, będzie najlepiej wpływało na Twoje wyniki, jeśli będziesz miał odpowiedni pomysł.

Co na początek?

W zależności od swojej sytuacji, będziesz musiał podjąć inne kroki. Być może masz już firmę, więc pozostaną głównie sprawy internetowe. Może się jednak okazać, że chcesz zacząć od zera, wtedy na samym początku należy skupić się na zarejestrowaniu działalności gospodarczej, co często może przysporzyć niemałe problemy. Jeśli jednak przejdziemy biurokratyczne ograniczenia, możemy przystąpić do:

  • Domena – musisz posiadać adres internetowy dla swojego sklepu. Nazwa powinna być łatwa i dobrze gdyby w jakiś sposób nawiązywała do Twojej branży.
  • Regulaminy – zadbaj o to, aby wszystko było zgodne z obowiązującymi przepisami. Najlepiej poradzić się w tej sprawie prawnika, aby nam nic nie umknęło.
  • Strona – nie przejmuj się jeśli nie znasz wszystkich szczegółów. Na rynku jest mnóstwo ofert dotyczących tworzenia solidnych stron. Pamiętaj, że musi ona posiadać odpowiednią architekturę informacji, a przede wszystkim być zbudowana pod kątem użyteczności dla użytkowników.
  • Rozwój – ogólne ujęcie działań mających wpływać na Twoje wyniki. Ważna jest odpowiednia strategia marketingowa, która będzie uwzględniała pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Pod względem logistycznym, warto przemyśleć sprawę magazynowania asortymentu Twojego sklepu, jeśli będzie to konieczne.

Są to w pewnym sensie formalności, które należy dopełnić. Jednak w kontekście samego pomysłu, warto również zdawać sobie sprawę z wymagań rynkowych. Możemy zdecydować się np. na jakąś ciekawą niszę, która pozwoli nam się rozwijać razem z nią na przestrzeni lat lub wybrać taką gałąź e-commerce, która jest najbardziej dochodowa i popularna wśród użytkowników.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jaka branża nadaje się do e-commerce?

Mówi się, że najważniejszy jest pomysł. Po części to prawda, jednak ważne jest również, aby zdawać sobie sprawę, że od samej idei, często jest jeszcze długa droga do przebycia, zanim wystartujemy z naszym biznesem w e-commerce. Jednak jeśli już to wiemy, możemy przyjrzeć się najciekawszym pomysłom, które nie gwarantują sukcesu, ale mogą być dla niego solidnym fundamentem.

W tym kontekście pomocnym może być raport Gemius Polska, który dotyczył tego, co Polacy kupują w Internecie. Pokazało to m.in., że:

  • Ponad 70% osób kupuję w Internecie odzież, dodatki lub akcesoria
  • Blisko 70% kupujących nabywa książki, płyty oraz filmy
  • Co drugi kupujący decyduje się na sprzęt elektroniczny (Tablety, smartfony, laptopy, konsole, sprzęt AGD itp.)
  • 54% osób decyduje się na zakupy biletów do kin lub teatrów
  • Wśród najczęściej wybieranych produktów wymieniono również kosmetyki, obuwie, odzież sportową, wycieczki, zabawki, samochody, meble i wiele więcej.

Pokazuje to, że tak naprawdę już wszystko kupujemy przez Internet, więc możliwości są praktycznie nieograniczone. Jednak jak przekłada się to na faktyczne pomysły?

Przeczytaj również  Co to jest Pozycjonowanie marki w marketingu? [Przykłady]

Pomysły na sklep internetowy

Co więc z tymi pomysłami? Już pokazujemy. Otóż warto zwrócić uwagę, czego użytkownicy najczęściej poszukują w sieci oraz co z tych poszukiwań kończy się zakupem. Możemy na własnej skórze przekonać się, jak to wygląda za pomocą narzędzi do oszacowania ruchu na stronach internetowych.

W kontekście pomysłów, zastanów się co się zawsze sprzedaje i co ludzie zawsze będą chcieli kupować. W połączeniu z ostatnimi trendami, możemy wyróżnić:

  • sklep z elektroniką bezprzewodową – w ostatnich czasach znacząco zyskała na popularności. Słuchawki, głośniki, transmitery, czy nawet zaliczyć można tutaj ładowarki indukcyjne. To najpopularniejsze ostatnie wybory użytkowników, jednak asortymentu możemy mieć znacznie więcej.
  • sklep branży aroma – w ostatnich czasach wszelkiego rodzaju nawilżacze, oczyszczacze powietrza, a także olejki do nawilżaczy, świece zapachowe i wiele więcej, robią prawdziwą furorę. Warto więc zainteresować się tą branżą, ponieważ zarówno sytuacja środowiskowa, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa, nie zwiastują aby branża miała stracić na popularności.
  • sklep z kosmetykami – tutaj wybór jest naprawdę duży, możemy zdecydować się na kosmetyki barberskie, olejki do włosów, kosmetyki bio itp.
  • sklep rowerowy – nie warto jednak ograniczać się do samych rowerów. W ciągu ostatnich dwóch lat, bardzo mocno dały się zapamiętać np. hulajnogi elektryczne. Warto także zwrócić uwagę na rowerki biegowe dla dzieci oraz rolki.

Podsumowanie

Pomysł na sklep internetowy jest bardzo ważnym aspektem naszego wejścia na rynek e-commerce. Jednak należy pamiętać, że oprócz niego, będziemy mieli również do czynienia z szeregiem formalności, których niedopełnienie okaże się być dużym problem w kontekście osiągnięcia sukcesu. W przypadku wybrania dla siebie najbardziej odpowiedniej branży, warto brać pod uwagę nasze zainteresowania oraz wiedzę. Najlepiej sprzedaje się produkt, który się czuje, więc zamiast na siłę iść za trendami, czasem warto zostać przy swoim. Może to Ty wyznaczysz nowy trend?

Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/polacy-na-zakupach-w-sieci-co-kupujemy-online-3105.html

Warto również zauważyć, że obecnie coraz większą popularność zdobywają sklepy internetowe z produktami ekologicznymi i zrównoważonymi. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań proekologicznych, dlatego sklep oferujący takie produkty może być strzałem w dziesiątkę. Możemy tutaj wymienić produkty zero waste, naturalne kosmetyki, ekologiczne ubrania czy akcesoria dla zwierząt.

Dobrym pomysłem na sklep internetowy może być również skoncentrowanie się na produktach lokalnych, regionalnych. Klienci coraz częściej szukają unikatowych, lokalnych produktów, które są wyjątkowe i trudno dostępne w innych miejscach. Możemy więc stworzyć sklep oferujący wyroby rzemieślnicze, regionalne przysmaki czy unikatowe przedmioty artystyczne.

Jak zwiększyć popularność sklepu internetowego?

Aby zwiększyć popularność swojego sklepu internetowego, warto zainwestować w marketing internetowy. Oprócz standardowych działań takich jak pozycjonowanie czy kampanie reklamowe, warto również korzystać z mediów społecznościowych. Tworzenie ciekawych treści, angażujących postów czy konkursów może przyciągnąć uwagę nowych klientów.

Pamiętaj również o dbałości o relacje z klientami. Zapewnij szybką i profesjonalną obsługę klienta, odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy. Satysfakcja klienta to klucz do sukcesu w e-commerce.

Podsumowanie

Podsumowując, pomysł na sklep internetowy to kluczowy element sukcesu w e-commerce. Wybierając odpowiednią branżę i produkt, z pasją i zaangażowaniem, możemy osiągnąć sukces na rynku online. Pamiętaj o zrozumieniu potrzeb i oczekiwań klientów, inwestuj w marketing internetowy i dbaj o relacje z klientami. Tylko wtedy Twój sklep będzie mógł odnieść sukces w 2023 roku.

Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na sukces sklepu internetowego jest dobra znajomość rynku oraz konkurencji. Przeprowadzenie analizy SWOT pomoże Ci zidentyfikować swoje mocne i słabe strony, a także określić szanse i zagrożenia na rynku. Dzięki temu będziesz mógł lepiej dostosować swoją strategię działania i wyróżnić się na tle innych sklepów online.

Przeczytaj również  Crowdfunding - co to jest i jak wykorzystać finansowanie?

Warto również zadbać o odpowiednią prezentację produktów w sklepie internetowym. Zdjęcia wysokiej jakości, szczegółowe opisy, recenzje klientów – to wszystko wpływa na decyzję zakupową. Pamiętaj, że w e-commerce nie ma możliwości dotknięcia czy przymierzenia produktu, dlatego ważne jest, aby klient miał jak najwięcej informacji na jego temat.

Jakie są trendy w e-commerce na rok 2023?

Według prognoz ekspertów, w 2023 roku można spodziewać się wzrostu znaczenia handlu mobilnego. Coraz więcej osób dokonuje zakupów za pomocą smartfonów i tabletów, dlatego warto zadbać o responsywność swojej strony internetowej i zoptymalizować ją pod kątem urządzeń mobilnych.

Kolejnym trendem będą personalizowane doświadczenia zakupowe. Klienci oczekują coraz bardziej spersonalizowanych ofert i rekomendacji, dlatego warto inwestować w systemy rekomendacyjne i analizę danych, aby lepiej poznać preferencje swoich klientów.

Warto również zwrócić uwagę na rozwój technologii takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość. Wykorzystanie tych narzędzi może znacząco poprawić doświadczenie użytkowników na stronie sklepu internetowego i zwiększyć konwersję.

Jakie dodatkowe usługi można zaoferować w sklepie internetowym?

Aby wyróżnić się na tle konkurencji i zaoferować klientom dodatkową wartość, można rozważyć wprowadzenie dodatkowych usług w sklepie internetowym. Na przykład, można zaproponować usługę personalizacji produktów, dostawę tego samego dnia, program lojalnościowy dla stałych klientów czy nawet organizację specjalnych wydarzeń online z udziałem influencerów.

  • Rozwój – ogólne ujęcie działań mających wpływać na Twoje wyniki. Ważna jest odpowiednia strategia marketingowa, która będzie uwzględniała pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Pod względem logistycznym, warto prz

    Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w e-commerce jest ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i oczeki

    Aby Twoje wejście w e-commerce było odpowiednio dobre, musisz posiadać przede wszystkim dopracowany pomysł swojego biznesu. O tym, że wśród tysięcy sklepów internetowych należy się wyróżnić i jak ważny jest marketing internetowy, nie trzeba już nikogo przekonywać. Jednak pozycjonowanie, kampanie reklamowe, wspaniała strona internetowa, będzie najlepiej wpływało na Twoje wyniki, jeśli będziesz miał odpowiedni pomysł.

    Co na początek?

    W zależności od swojej sytuacji, będziesz musiał podjąć inne kroki. Być może masz już firmę, więc pozostaną głównie sprawy internetowe. Może się jednak okazać, że chcesz zacząć od zera, wtedy na samym początku należy skupić się na zarejestrowaniu działalności gospodarczej, co często może przysporzyć niemałe problemy. Jeśli jednak przejdziemy biurokratyczne ograniczenia, możemy przystąpić do:

    • Domena – musisz posiadać adres internetowy dla swojego sklepu. Nazwa powinna być łatwa i dobrze gdyby w jakiś sposób nawiązywała do Twojej branży.
    • Regulaminy – zadbaj o to, aby wszystko było zgodne z obowiązującymi przepisami. Najlepiej poradzić się w tej sprawie prawnika, aby nam nic nie umknęło.
    • Strona – nie przejmuj się jeśli nie znasz wszystkich szczegółów. Na rynku jest mnóstwo ofert dotyczących tworzenia solidnych stron. Pamiętaj, że musi ona posiadać odpowiednią architekturę informacji, a przede wszystkim być zbudowana pod kątem użyteczności dla użytkowników.
    • Rozwój – ogólne ujęcie działań mających wpływać na Twoje wyniki. Ważna jest odpowiednia strategia marketingowa, która będzie uwzględniała pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Pod względem logistycznym, warto prz


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Pomysł na sklep internetowy czyli co sprzedawać w 2023 roku"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *