VD » Blog » Marketing - Social Media » Jak założyć i prowadzić kanał na YouTube?

Jak założyć i prowadzić kanał na YouTube?

16 listopada 2021 (aktualizacja: 16 listopada 2021) 6-8 min. czytania
tworzenie kanalu youtube
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

YouTube. Druga najczęściej odwiedzana witryna na świecie. Dwa miliardy wyświetleń w ciągu jednego dnia. Druga największa wyszukiwarka internetowa, zaraz po Google. To tyle jeśli chodzi o przechwalanie.

Nie można jednak przekłamać faktu, że materiały audiowizualne mają ogromną przewagę nad innym rodzajem treści i to czyni YouTube tak bardzo atrakcyjną platformą. Dlatego warto rozważyć założenie na YouTube kanału, także pod kątem działalności gospodarczej. Od czego zacząć?

Założenie konta na YouTube

Przez hegemonię firmy z Mountain View na rynku internetowym, raczej zdecydowana większość użytkowników posiada konto Google. Dlaczego o tym mówimy? YouTube jest częścią Google’a od 2006 roku, a jak wiemy z innych narzędzi – konta są ze sobą powiązane. Jednak jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Internetem, jego założenie nie jest niczym trudnym.

Trzeba po prostu podać nazwę użytkownika, hasło, metody odzyskiwania hasła, weryfikacja dwustopniowa itp. Zwykłe czynności rejestracyjne, które wykonamy z poziomu wyszukiwarki urządzeń mobilnych i stacjonarnych. Na YouTubie pozostanie nam już tylko, uzupełnić informacje o kanale, zdjęcia, opisy, linki do social mediów itp.

Istnieje jednak możliwość założenia specjalnego konta marki w Google, a co za tym idzie, także na YouTube. Metoda rejestracji będzie identyczna, jedyne co się zmienia to fakt, że na każdą firmę może być tylko jedno konto marki. Więc jeśli już posiadasz takie konto, możesz jedynie je zoptymalizować.

Samo konto marki różni się tym, że w jego przypadku, możemy przydzielać różnego rodzaju role i możliwości zarządzania, innym użytkownikom. Jeśli nie prowadzimy sami naszych internetowych zmagań, może być to niezwykle korzystne rozwiązanie.

Dlaczego warto korzystać z YouTube’a?

Ogromny potencjał tej platformy został już zaznaczony we wstępie artykułu. Być może nie były to argumenty, które przekonały akurat Ciebie. Jakie inne korzyści niesie za sobą bycie obecnym na YouTube?

  • Statystyki – korzystając z kanału, otrzymujesz wszystkie istotne z punktu widzenia twórcy dane. Na ich podstawie możesz budować swój kanał i określać kierunki rozwoju. 
  • Reklama – skoro YouTube to druga najczęściej odwiedzana witryna w całym Internecie, masz okazję dotrzeć do naprawdę ogromnej ilości odbiorców. Sam również możesz wykorzystać swój kanał do odpłatnego zamieszczania reklam co może być dodatkowym źródłem dochodu.
  • Wyjście do odbiorców – materiały audiowizualne sprawiają, że największa liczba zmysłów jest zaangażowana w komunikację (więcej zmysłów angażuje jedynie rozmowa twarzą w twarz). Dzięki temu łatwiej możemy wzbudzić zaufanie odbiorców.
  • Generowanie ruchu – korzystanie z serwisu YouTube, możemy wykorzystać do generowania wartościowego ruchu na naszych kontach w innych social mediach, na naszej stronie internetowej, sklepie internetowym itp. Materiały audiowizualne, bardziej angażują odbiorców.

To tylko część argumentów, których wachlarz jest naprawdę szeroki. Wszystkie cechy charakterystyczne YouTube`a sprawiają, że jest on naprawdę potężnym narzędziem marketingowym i nie można przejść obok niego obojętnie. 

Skoro wiemy czym jest, jak założyć konto na YouTubie, a także jakie niesie to za sobą korzyści – skupmy się na tym, jak prowadzić kanał na YouTube.

Jak prowadzić kanał na YouTube?

Sam schemat prowadzenia kanału na YouTube, jest bardzo prosty. Wystarczy zacząć wrzucać na swój kanał materiały audiowizualne. Jednak nie da to gwarancji sukcesu. Przede wszystkim, we wszystkich social mediach, jest ważna regularność. Tak samo jest w przypadku YouTube`a. Aby jednak robić to jeszcze skutecznie, można trzymać się pewnych zasad:

  • Widoczność – chociaż pozycjonowanie na YouTubie jest jeszcze czarną magią, prawdopodobnie wliczając w to twórców – to nie oznacza to, że nic się nie da zrobić. Tutaj również można kierować się chwytliwym tytułem, opisami, frazami kluczowymi itp. Ważne jest również odpowiednie wykorzystywanie tagów do naszych filmów (czyli tzw. powiązane słowa kluczowe i kategorie).
  • Interakcyjność materiały audiowizualne umożliwiają nam naprawdę wiele różnych możliwości. Przekazujesz wiedzę, w komentarzu możesz o niej dyskutować, rozwiać wątpliwości użytkowników itp. Pokaż widzom, że z nimi jesteś, a wszystko będzie szło w dobrym kierunku. Nie daj się jednak sprowokować i zawsze panuj nad emocjami.
  • Współpraca – na YouTubie jest to już bardzo dobrze znany mechanizm. Nawiązujesz współpracę z bardziej popularnym kanałem, a następnie część jego widzów, może być zainteresowana Twoim contentem i zasubskrybuje również Ciebie. Warto jest jednak szukać twórców, którzy działają w podobnej branży i nie mają milionów subskrypcji – łatwiej nawiążemy współpracę.

To wszystko jest bardzo istotne, jednak należy pamiętać po prostu o odpowiedniej kulturze oraz o odpowiedniej jakości Twoich treści. Nawet najbardziej zmyślne metody promocji, na nic się zdadzą, jeśli Twój content będzie po prostu mało ciekawy dla użytkowników.

Podsumowanie

YouTube jest potężnym internetowym narzędziem, na którym bez wątpienia warto zaistnieć. Jako druga najczęściej odwiedzana witryna na świecie, może zaoferować wiele korzyści. Założenie kanału na YouTube, nie jest niczym skomplikowanym, ale prowadzenie tego kanału może już być sporym wyzwaniem. Należy przede wszystkim postawić na jakość naszych treści, a na pewno zostanie to docenione przez użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *