VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube

16 sierpnia 2021 (aktualizacja: 16 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
Pozycjonowanie na youtube.com
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Popularność YouTube

W ostatnich latach YouTube stał się bardzo przydatnym kanałem marketingowym umożliwiającym dotarcie do potencjalnych klientów. W związku z tym jest coraz chętniej wykorzystywany przez osoby zajmujące się reklamą internetową. Zarówno duże koncerny, sklepy internetowe, jak i mniejsze lokalne firmy bardzo chętnie zamieszczają na YouTube filmiki o charakterze poradnikowym, relacje z ciekawych wydarzeń, instrukcje lub przedstawiające typowy dzień z życia przedsiębiorstwa. Można znaleźć również wiele kanałów pojedynczych osób tzw. blogerów lub youtuberów. Sprawdźmy zatem w jaki sposób skutecznie pozycjonować zamieszczone na YouTube filmiki, żeby przebić się wśród ogromnej konkurencji i dotrzeć do wybranej grupy docelowej?

Na jakiej zasadzie funkcjonuje wyszukiwarka w YouTube?

Można powiedzieć, że wyszukiwarka portalu YouTube funkcjonuje w sposób zbliżony do wyszukiwarki Google. Obydwie biorą pod uwagę określone algorytmy, których zadaniem jest przede wszystkim badanie zachowania użytkowników np. istotne jest czy odbiorca wyświetlił cały filmik czy tylko jego część, ile komentarzy wystawili internauci, jak dużo osób go udostępniło, jaki staż ma dany kanał itd. Bardzo ważną rolę odgrywa też ilość osób, które subskrybują dany kanał na YouTube, oczywiście im więcej tym lepiej. Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę chcąc efektywnie wypozycjonować filmiki w serwisie jest zadbanie o typowe dla SEO elementy np. właściwy tytuł filmu, jego opis i zawarte w nim odpowiednie frazy. Niezwykle ważne jest też, ile trwa filmik, czy obraz i dźwięk są wysokiej jakości? Czasami oczywiście zdarza się, że film mimo kiepskiej jakości osiągnął ogromną popularność i jest masowo udostępniany przez użytkowników, ma to jednak raczej związek z jego oryginalnością lub unikalnym tematem.

O czym warto pamiętać pozycjonując film na YouTube?

1. Nazwa pliku – to niezwykle ważny element, o którym często zapominamy umieszczając filmiki w Internecie. Wpisując frazy kluczowe algorytmy dowiedzą się, jaka jest tematyka filmu i łatwiej będzie im przyporządkować go do odpowiedniej kategorii. To ważne, bo możemy wpłynąć na to, czy nasz plik znajdzie się we właściwym miejscu.

2. Tytuł – to z nim użytkownik styka się w pierwszej kolejności i może on wpłynąć na zwrócenie jego uwagi. Jeśli zadbamy o oryginalny i ciekawy tytuł, to szansa że internauci w niego klikną się zwiększa. Wpiszmy w tytule najważniejsze słowo kluczowe, nazwę brandu, firmy, stronę www, numer odcinka itd. dzięki czemu osoby wyszukujące filmy w wyszukiwarce mają szansę odnaleźć nasz plik. Tytuły muszą być krótkie i zawierać tylko ważne informacje, bo system utnie za długi fragment.

3. Miniatura – to obok tytułu jeden z najważniejszych elementów, bo tak samo jak on może zainteresować odbiorcę, żeby zapoznał się z filmem. Warto wykorzystać grafiki przygotowane w trakcie tworzenia filmu, wybrać interesujący kadr i oczywiście trzeba pamiętać o dobrej rozdzielczości zdjęcia.

4. Frazy – wstawienie najważniejszych tagów wpłynie na wyższą pozycję filmiku w wynikach wyszukiwania w serwisie YouTube. Możemy skorzystać z profesjonalnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Frazy powinny być związane tematycznie z treścią filmu, mogą też zawierać nazwę marki, brandu lub firmy.

5. Opis – ważne, żeby zawarte w nim słowa kluczowe były powiązane z miniaturą oraz tytułem i miały podobny charakter. Możemy wstawić w tym miejscu link do naszej strony, innych ciekawych materiałów lub do profilu w social mediach.

Możliwość komentowania została wyłączona.