VD » Blog » Content Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Jak pisać teksty na bloga?

Jak pisać teksty na bloga?

4 listopada 2021 (aktualizacja: 4 listopada 2021) 6-8 min. czytania
pisanie tekstow na bloga
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W przypadku marketingu internetowego, na pewno zetknąłeś się z poglądem, że posiadanie własnego bloga jest bardzo dobrym rozwiązaniem. To prawda, że jest on użyteczny pod względem SEO, ale ma wartość nie tylko dla algorytmów wyszukiwarki, a także dla Twoich odbiorców.

Dlaczego jest to ważne?

Tworząc własne treści, budujesz również swój wizerunek. Jeśli ktoś znajdzie Twój tekst i dzięki temu uzyska informacje, dotyczące nurtujących go kwestii – istnieje szansa, że nabierzesz pewnego autorytetu. Będziesz jawił się jako ekspert w branży, co jest bardzo istotne w budowaniu własnej marki i może mieć wpływ na Twoje wyniki sprzedaży.

Blog i SEO

Jeśli prowadzisz swojego bloga, stwarzasz sobie olbrzymie możliwości pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Przede wszystkim wartościowy content, zostanie doceniony przez algorytmy Google, dzięki czemu wpłynie na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozwoli to użytkownikom zauważyć Twoją stronę, a tym samym Twoje produkty. 

Ponadto, więcej tekstu to po prostu większe możliwości. Bardzo ważne jednak jest to, aby nie przesadzić. Możliwość wykorzystywania wartościowych słów kluczowych, a także rozmieszczania linków zewnętrznych oraz wewnętrznych – to tylko niektóre bardzo ważne, pozytywne aspekty prowadzenia własnego bloga.

O czym warto pamiętać?

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest to, że pisząc swój tekst – nie piszesz go dla siebie. Może wydawać się to nieco dziwne, ale nie należy kierować się emocjami. Innymi słowy, Twój artykuł nie musi podobać się Tobie, a Twoim odbiorcom. Drugą podstawą w prowadzeniu bloga, powinna być jego merytoryczna, edukacyjna wartość. Kierując się tym, nie będziesz musiał długo oczekiwać rezultatów.

Porady dotyczące tworzenia contentu

Wiemy już, że prowadzenie bloga jest po prostu dobrym rozwiązaniem promocyjnym. Zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i działań wizerunkowych. Warto w tym miejscu przywołać kilka istotnych i praktycznych rzeczy, które mogą mieć wpływ na wartość Twojego contentu:

  • Przygotowanie

Na samym początku poświęć czas, aby określić wszystkie ważne czynniki takie jak grupa docelowa, główna tematyka bloga, a także cel jego prowadzenia. Ułatwi Ci to wiele kolejnych kroków, jak chociażby wybranie tytułu dla artykułów, określenie średniej długości tekstów itp.

  • Research

Przed przystąpieniem do pisania każdego tekstu, należy zrobić odpowiednie rozeznanie w temacie. Nawet jeśli posiadasz staranne wykształcenie w określonej dziedzinie, nie umniejszaj wartości researchu. W dzisiejszych czasach, codziennie powstają nowe teksty, badania, doświadczenia itp. Posiadana przez Ciebie wiedza, może okazać się po prostu niekompletna. Chcesz być ekspertem, więc zadbaj o aktualność treści.

  • Styl

Twoje teksty muszą być dopasowane do odbiorców. Warto jednak zauważyć, że każda osoba może trafić na Twoją stronę. Dlatego język jakim się posługujesz nie powinien być zbyt skomplikowany, ponieważ nie wszyscy są ekspertami takimi jak Ty. W ten sposób zadbasz o to, żeby każdy czuł się dobrze na Twoim blogu.

  • Formatowanie

Tekst musi być odpowiednio sformatowany. Zadbaj o jego estetykę. Dłuższe akapity warto rozdzielać, a nagłówki i najważniejsze słowa kluczowe wyróżnić. Jeśli nie zdecydujesz się na wyjaśnienie trudniejszych wyrazów, załącz link do swojego artykułu, w którym to zrobiłeś. Zyskasz w ten sposób atrakcyjne dla użytkownika rozmieszczenie treści, a także pozytywnie wpłynie to na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

  • Aparat pomocniczy

Postaraj się wybrać odpowiednie grafiki, wykresy, tabele itp. Unikniesz w ten sposób powstania ściany tekstu oraz dodasz im odpowiedniego kolorytu. Warto zadbać o unikalność zdjęć oraz odpowiednie ich opisanie. Użytkownicy będą mogli lepiej zapamiętać Twój przekaz, a także pozytywnie wpłynie to na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Podsumowanie

Pisaniem tekstów na bloga może zająć się każdy. Przy czym warto pamiętać, że nie każdy będzie musiał poświęcić na to taką samą ilość czasu. Tworząc interesujący content, pozwolisz Twojej grupie docelowej na dostrzeżenie w Tobie eksperta, a także otrzymasz ogromne możliwości pod kątem pozycjonowania swojej strony internetowej. Są to dwie największe zalety, których nie należy lekceważyć, a na pewno warto rozważyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *