VD » Blog » Content Marketing - Pozycjonowanie / SEO » SEO copywriting – Jak pisać teksty wspierające pozycjonowanie?


SEO copywriting – Jak pisać teksty wspierające pozycjonowanie?

Publikacja: 15 września, 2021| Aktualizacja: 15 września 2021

teksty seo
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Pozycjonowanie stron obejmuje wiele różnorakich działań, do których zalicza się m.in. tworzenie treści. Jak wobec tego pisać skuteczne teksty wspierające SEO i SEM? Tego dowiesz się z lektury niniejszego artykułu.

Skup się na odbiorcach

Mimo że poruszamy temat skutecznych tekstów pod pozycjonowanie stron, to podczas ich tworzenia mimo wszystko należy się skupić przede wszystkim na czytelnikach, żywych użytkownikach, a nie robotach wyszukiwarek. W trakcie pisania staraj się jak najdokładniej i w możliwie wyczerpujący sposób przeanalizować dany temat. Skup się na tym, aby dostarczyć odbiorcom treści, jakich oczekują – powinny być one przede wszystkim użyteczne i wartościowe pod względem merytorycznym. W przeciwnym razie nawet najlepsza optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania stron nie zagwarantuje Ci efektów, jakich oczekujesz.

Słowa kluczowe

Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron jest nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Nie chodzi jednak o to, żeby upychać je bezmyślnie i w jak największej liczbie – frazy powinno się umieszczać w sposób jak najbardziej naturalny, tak aby nie rzucały się w oczy i stanowiły spójny element całego tekstu. Nasycenie słowami kluczowymi powinno oscylować w granicach 2-5% w stosunku do całej treści. Nie skupiaj się jednak wyłącznie na kilku głównych frazach i staraj się odnajdywać dodatkowe słowa kluczowe, które wspierają pozycjonowanie stron w długim ogonie. Słowa kluczowe warto umieszczać szczególnie we wstępie i w nagłówkach, zarówno w odmienionej, jak i odmienionej wersji.

Podział na akapity

Nie ma nic gorszego niż zaserwowanie użytkownikom zbitego bloku tekstu bez podziału na akapity. W ten sposób całkowicie zniechęcasz ich do lektury Twoich treści i sprawiasz, że niewiele osób się z nimi zapozna, nawet jeśli pod względem merytorycznym są bardzo wartościowe. Pamiętaj więc o tym, żeby dzielić teksty na stosunkowo krótkie akapity, które pozwalają użytkownikom na „skanowanie” wzrokiem treści i szybkie odnalezienie interesujących ich elementów. Trzeba mieć bowiem świadomość, że teksty w Internecie czytane są wybiórczo i „po łebkach”, dlatego należy zadbać o ich czytelność i przejrzystość. Odbija się to pozytywnie również na pozycjonowaniu stron.

Nagłówki

Nagłówki to ważny element tekstu dobrze zoptymalizowanego pod kątem pozycjonowania stron. Stosuj nagłówki od H1 do H6, hierarchizując w ten sposób treść. Nagłówek H1 zarezerwuj dla tytułu tekstu, H2 dla głównych akapitów, H3 dla bardziej szczegółowych informacji itd. Taka struktura treści zwiększa jej przejrzystość i pozwala się lepiej w niej odnaleźć zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek internetowych, co korzystnie przekłada się na pozycjonowanie stron.

Visual content

Sam tekst to trochę mało. Nawet jeśli jest znakomicie przygotowany, odpowiednio podzielony na akapity i nagłówki oraz wartościowy pod względem merytorycznym, zdecydowanie warto go wzbogacić o treści wizualne, jak grafiki, zdjęcia, materiały wideo, memy czy infografiki. Takie urozmaicenie doceniają nie tylko użytkownicy, ale również wyszukiwarki internetowe, nagradzając stronę wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *