Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Skuteczna optymalizacja Crawl Budget


Skuteczna optymalizacja Crawl Budget



4 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jeżeli chcemy, żeby nasza firma się rozwijała to musimy cały czas zwiększać widoczność strony internetowej. W sytuacji, gdy nasza witryna będzie się wyświetlać z błędami, to nie pokaże się ona użytkownikom w organicznych wynikach wyszukiwania. Po pierwsze algorytmy Google muszą naszą witrynę zaindeksować. Do prawidłowej optymalizacji przyda się nam Crawl Budge.

Co to jest Crawl Budge?

Crawl Budge czyli budżet zaindeksowania strony. W związku z tym, że roboty Google mają ogromną ilość stron do indeksowania wdrożono obostrzenia, które mają za zadanie poprawić funkcjonowanie algorytmów uwzględniając jednocześnie zmniejszenie stosowania mocy obliczeniowej. Krótko mówiąc im lepiej zoptymalizowana strona tym skuteczniej i krócej się ja wypozycjonuje. Istnieją dwa wytłumaczenia Crawl Budgetu. Pierwszy mówi o tym, że jest to suma czasu, jaki był wymagany do zaindeksowania strony. Drugi z kolei skupia się na ilości podstron w ciągu dnia, które zdążą przejrzeć boty. Większość ekspertów skłania się raczej ku pierwszej teorii i uważa, że Crawl Budget należy rozpatrywać w określonym czasie. W sytuacji, gdy w ten sposób pojmujemy wskaźnik, dużo prościej nam przygotować i wprowadzić optymalizację witryny. Ważne, żeby roboty Google były na podstronach jak najkrócej, bo wtedy będą mogły zaindeksować więcej podstron.

Przeczytaj również  Jak pozycjonować branżę dziecięcą w sklepie internetowym?

Statystyki ineksowania

Do monitorowania działalności botów na naszej witrynie internetowej najlepiej wykorzystać narzędzie Google Search Console. Trzeba wejść do zakładki indeksowanie. Dzięki analizie takich informacji możemy zweryfikować, jaki jest potrzebny budżet indeksacji dla strony internetowej. Takim wskaźnikiem jest ilość podstron, które zaindeksowały boty, poznamy liczbę adresów URL, na których były roboty googlowskie. Dowiemy się, czy i jak bardzo nasza witryna jest przyjazna dla robotów wyszukiwarki.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie są zalety dbania o Crawl Budget?

Posiadając witrynę internetową z dużą ilością podstron, na którą składają się odmienne adresy URL proces indeksacji będzie trwał krótko. Trudności zaczynają się, w sytuacji gdy mamy bardzo dużą ilość podstron i ciągle na bieżąco tworzone są kolejne. W takim przypadku warto wykorzystać Crawl Budget i wdrożyć czynności mające ułatwić indeksację i korzystanie ze strony. Czynniki, które oddziałują na Crawl Budget to min. rozmiar strony, waga pojedynczej witryny, czas w którym odpowiada serwer (crawl health), wymóg kolejnego zaindeksowania witryny (crawl demand), i ograniczenia wynikające z ilości podstron, które są w stanie przejrzeć boty Google (crawl rate limit).

Przeczytaj również  Cloaking - co to jest i dlaczego tego nie robić

Optymalizacja Crawl Budget

Najważniejsze jest ułatwianie indeksacji głównych strony w pliku robots.txt. Dzięki temu umożliwimy informowanie botów, które pliki i podstrony trzeba zaindeksować. Warto monitorować wszelkie przekierowania na stronie, bo jedno czy dwa mogą nie wpływać na działanie botów, ale większa liczba łańcuchów przekierowań może uniemożliwić zaindeksowanie ważnej dla nas podstrony. Warto stosować język HTML, bo to z pewnością ułatwi pracę robotom wyszukiwarek. Każdy osobny adres URL jest liczony, jako osobna strona dlatego trzeba zwracać na nie uwagę. Nie wolno zapominać o aktualizacji sitemapy, bo to również pozytywnie wpływa na skrócenie czasu analizy wewnętrznego linkowania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przeprowadzić optymalizację Crawl Budget?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *