Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media / Jak tworzyć angażujące treści w social media?


Jak tworzyć angażujące treści w social media?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Media społecznościowe z chwilą swojego pojawienia się, odcisnęły swoje piętno na Internecie i obecnie nie wyobrażamy sobie, gdyby tych dwóch narzędzi nam zabrakło. Na przestrzeni lat, social media okazały się nie tylko skutecznym rozwiązaniem w zakresie poznawania nowych osób, podtrzymywania znajomości itp. Okazywało się, że są także świetnym sposobem na promocję własnych pomysłów, dzielenie się wiedzą, kształtowaniem się twórców, a nawet miejscem pracy. To wszystko jest możliwe dzięki m.in. tworzeniu angażujących treści w social mediach.

Czym są angażujące treści?

Angażujące treści w social mediach to najprościej mówiąc takie, które mają za zadanie zaangażować do jakiegoś działania odbiorców treści. Bardzo często autor contentu będzie chciał, aby użytkownicy wykonali konkretną czynność, np. udostępnienie, reakcja, komentarz, wejście na stronę itp. Innymi słowy, można powiedzieć, że chodzi o interakcyjność treści. Zadbanie o to, aby nie nudziły użytkowników, mogły się wyróżnić na tle milionów innych postów, zdjęć, filmów itp.

Co jest ważne w przypadku angażujących treściach?

Przede wszystkim musimy sobie odpowiedzieć na pytanie dla kogo tworzymy treści, co cechuje naszą grupę docelową, jakie ma preferencje itp. Nie jest to istotne tylko z punktu widzenia wyboru odpowiedniego medium społecznościowego. Musimy o tym pamiętać m.in. z uwagi na to, że jeśli naszą grupą docelową są np. introwertycy, to zachęcenie odbiorców do komentarzy lub udostępniania może być trudnym zadaniem, jednak w przypadku polubień i reakcji, nie powinno to być aż tak trudne.

Przeczytaj również  Jakie komunikatory używać do wewnętrznej komunikacji w firmie?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jest to oczywiście skrajny przykład, ale dobrze obrazuje on to, jak ważne jest uwzględnienie odbiorców w procesie tworzenia angażujących treści. Gdy tego nie zrobimy, to pomimo najszczerszych chęci, możemy nie osiągnąć zamierzonego celu. O czym jeszcze warto pamiętać?

  • Język wypowiedzi – oczywiście dostosowany do odbiorców. Jeśli będziemy prowadzili np. fanpage historyczny, stosowanie wyspecjalizowanych słów z zakresu fizyki kwantowej raczej nie przyniesie nam oczekiwanych rezultatów. W przypadku treści skierowanych do osób starszych, nie używajmy słownictwa młodzieżowego, które może okazać się po prostu niezrozumiałe itp.
  • Wielokanałowość przekazu – social media cechują się tym, że nie musimy ograniczać się jedynie do słowa pisanego. Możemy (a nawet powinniśmy) wykorzystać różnego rodzaju zdjęcia i treści audiowizualne, które pomogą nam zaangażować użytkowników. Jak wiemy zatoczyliśmy pewne cywilizacyjne koło i znów jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, dlatego wykorzystanie treści graficznych będzie bardzo istotne.
  • Real Time Marketing – wykorzystywanie różnego rodzaju wydarzeń w czasie rzeczywistym może okazać się strzałem w dziesiątkę. Użytkownicy mogą do tego stopnia polubić Twoje treści na bazie real time marketingu, że szybko przerodzą się one w viral. Trudno o lepszy przykład angażujących treści. Dlatego warto śledzić to, co dzieje się na świecie i spróbować to wykorzystać.

Jakiego rodzaju treści są angażujące w social mediach?

Teraz skupmy się na tym, jakiego rodzaju treści, zachęcają użytkowników do interakcji w social mediach. Oczywiście, odpowiednio opracowany zwykły tekst, również może być angażujący, wszystko będzie zależeć jeszcze od nośności tematu itp. Najlepiej jest łączyć obrazy i filmy z tekstem, który będzie dodatkową motywacją. Są jednak pewnego rodzaju treści, które szczególnie upodobali sobie użytkownicy mediów społecznościowych:

  • Infografiki – o ich ogromnej mocy pisaliśmy jakiś czas temu na naszym blogu. Odpowiednio zaprojektowana infografika, będzie atrakcyjna dla użytkowników, którzy bez żadnych wskazówek zaczną ją sobie udostępniać.
  • Explainer video – jest to krótki filmik, który zawiera skondensowane treści i prezentuje je w przystępny dla użytkownika sposób. Często są one wykorzystywane, aby wyjaśnić skomplikowane tematy lub przedstawić jak wykonać coś samemu itp. Samą nazwę można tłumaczyć jako “film wyjaśniający” co mocno rozjaśnia całe zagadnienie. Warto zaznaczyć, że w Internecie cieszą się dobrą sławą i są cenione przez użytkowników.
  • User Generated Content – czyli treści generowane przez użytkowników. Jest to bardzo dobry pomysł na tworzenie angażujących treści w social mediach. Chodzi o to, że możemy wykorzystać materiały tworzone np. przez naszych klientów i udostępniać je na naszym profilu lub tworzyć z nich zlepek reakcji na określone wydarzenie itp.
Przeczytaj również  Rozbudowywanie sieci kontaktów na LinkedIn

Podsumowanie

Tworzenie angażujących treści w social mediach w dzisiejszych czasach jest koniecznością, jeśli chcemy rozwijać swoją działalność na tym polu. Bez nich, nasz fanpage będzie po prostu jednym z bardzo wielu podobnych profili, które nie wyróżniają się niczym szczególnym. Tworząc angażujące treści musimy jednak pamiętać przede wszystkim o tym, żeby były one skierowane wprost do naszej grupy docelowej. W przeciwnym razie, nawet najbardziej wymyślny content, po prostu nie będzie atrakcyjny dla naszych odbiorców.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak tworzyć angażujące treści w social media?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *