Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Sposoby na zachęcenie do subskrypcji sklepu internetowego


Sposoby na zachęcenie do subskrypcji sklepu internetowego



23 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Prowadzimy sklep internetowy, zainwestowaliśmy w pozycjonowanie i kilka innych form promocji. Zastanawiamy się jednak, co zrobić, żeby utrzymać klienta na dłużej? Koszt utrzymania stałych klientów jest niższy, aniżeli zdobycie nowego. Wystarczy tylko promocja u konkurencji i nasz obecny klient decyduje się na zakup w innym sklepie, bo cena odgrywa najważniejszą rolę. Można powiedzieć, że wielu internetowych klientów jest nielojalnych i wyszukuje najlepsze dla siebie okazje. Trudno się im dziwić, przecież każdy chce zaoszczędzić. Warto zastanowić się zatem nad wprowadzeniem w swoim sklepie internetowym sprzedaży w formie subskrypcji. Tego rodzaju forma dotarcia do użytkowników jest obecnie często stosowana np. w USA. W ostatnim czasie możemy ją zauważyć również u nas w kraju. Sprawdźmy zatem. Co to jest model sprzedaży subskrypcyjnej i kiedy można go wprowadzić w swoim sklepie?

Co to jest model sprzedaży subskrypcyjnej?

Sprzedaż subskrypcyjna to rodzaj oferowania swoich usług w abonamencie, to działa na zasadzie zaskoczenia, bo odbiorca nie wie, co dokładnie otrzyma. To swego rodzaju niespodzianka. Mówiąc stała opłata mamy raczej na myśli inne branże np. telefoniczną, internetową itd., a w tym modelu możemy proponować wszystko, np. kosmetyki, jedzenie, ubrania itp. Jeśli proponujemy klientowi taki rodzaj współpracy i on się na niego zdecyduje, to oszczędzi dużo czasu, który musiałby przeznaczyć na szukanie ofert w sieci. Klient wybierając zakupy w postaci subskrypcji tylko raz za nie płaci, a dostaje kilka paczek, z reguły w kilku tygodniowych lub miesięcznych odstępach czasu. Często mamy do wyboru jednorazową dostawę, przez 3, 6 lub 12 miesięcy. Im większy pakiet, tym uśredniona cena za jeden miesiąc jest mniejsza.

Przeczytaj również  Pozycjonowanie produktu przed rozpoczęciem sprzedaży

Sprzedaż abonamentowa w praktyce

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej model subskrypcyjny możemy oferować w praktycznie każdym sklepie, trzeba tylko dobrze zastanowić się, które produkty z naszego sklepu wybierzemy. Przykładem może być np. pudełko z Beglossy, w którym możemy znaleźć kilka pełnowartościowych produktów. Klientki otrzymują za każdym razem inne kosmetyki z różnych marek, dzięki temu mają szansę w niższej cenie przetestować nowe kosmetyki. Innym przykładem jest CHILL BOX, tutaj z kolei mamy szansę znaleźć produkty, które z założenia mają nas zrelaksować np. kosmetyki, czekoladki, książki itd. Jeśli dobrze poszukamy, to okaże się, że w Polsce już wiele sklepów wprowadziło jaki rodzaj sprzedaży. Jedne firmy skupiły się wyłącznie na sprzedaży abonamentowej, u innych to tylko jedna z możliwości.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W jaki sposób wdrożyć subskrypcję w sklepie?

W zależności od branży wprowadzenie w sklepie modelu subskrypcji może być bardzo proste albo będzie wymagało trochę sprytu. Jeśli oferujemy np. internetowe kursy językowe lub porady psychologiczne to sprawa jest bardzo prosta, bo w ciągu określonego czasu klient może skorzystać ustaloną ilość razy z naszych usług. Jeśli z kolei chcemy sprzedawać książki, kosmetyki, jedzenie, a nawet ubrania, to najłatwiej wprowadzić kupony do zakupów w sklepie na określoną kwotę lub przeprowadzić z klientem szczegółową ankietę, żeby dowiedzieć się, jakie dana osoba ma preferencje, czy ma na coś alergię, jaki nosi rozmiar, jaki ma typ skóry, ile ma lat itd. i samemu wybierać ciekawe produkty i przesyłać je klientowi. Ważne, żeby oferowane artykuły były różnorodne w każdym zestawie.

Przeczytaj również  Co to jest Social Media Marketing?

Zalety sprzedaży subskrypcyjnej

Sprzedaż subskrypcyjna ma wiele zalet dla klientów. Po pierwsze, daje im możliwość regularnego otrzymywania interesujących produktów bez konieczności szukania ich w sieci. To oszczędza czas i pozwala na eksperymentowanie z nowymi markami i produktami. Po drugie, klient może liczyć na atrakcyjne ceny i rabaty w ramach subskrypcji, co dodatkowo motywuje do korzystania z tej formy zakupów. Po trzecie, subskrypcja może być świetnym prezentem dla bliskich – można wybrać opcję prenumeraty na określony czas i sprawić komuś miłą niespodziankę co miesiąc.

Jak zachęcić klientów do subskrypcji?

Aby skutecznie zachęcić klientów do subskrypcji w sklepie internetowym, warto zastosować kilka sprawdzonych strategii. Po pierwsze, należy jasno przedstawić korzyści płynące z subskrypcji – atrakcyjne ceny, ekskluzywne produkty, wygodę zakupów. Po drugie, warto oferować możliwość personalizacji subskrypcji – klient powinien móc wybrać produkty dostosowane do swoich preferencji i potrzeb. Po trzecie, ważne jest również zapewnienie elastyczności – klient powinien mieć możliwość zmiany rodzaju produktów lub częstotliwości dostaw w trakcie trwania subskrypcji.

Przykłady udanych subskrypcji w Polsce

Na polskim rynku można już znaleźć wiele udanych przykładów sprzedaży subskrypcyjnej. Dla miłośników kosmetyków warto zainteresować się ofertą Beauty Box, który regularnie dostarcza do klientów nowości kosmetyczne do testowania. Dla fanów kawy idealnym rozwiązaniem może być Coffee Subscription, gdzie co miesiąc otrzymuje się specjalnie wyselekcjonowane ziarna z różnych palarni. Dzięki takim inicjatywom klienci mają szansę na nowe doświadczenia i odkrywanie nowych produktów bez wychodzenia z domu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak zachęcać do subskrypcji sklepu internetowego?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *