VD » Blog » Marketing » Sprawdzone metody personalizacji w marketingu internetowym

Sprawdzone metody personalizacji w marketingu internetowym

21 lipca 2021 (aktualizacja: 2 lipca 2021) 6-8 min. czytania
Personalizacja w marketingu internetowym
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Personalizacja w kampaniach reklamowych jest niezwykle istotna. Niestety wiele firm nie docenia jej możliwości, a to duży błąd, który może kosztować firmę zmarnowanie budżetu przeznaczonego na reklamę. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób może przydać się personalizacja w marketingu internetowym?

Co to jest personalizacja i jaki ma wpływ na marketing internetowy?

Personalizacją marketingową nazwiemy dostosowanie reklamy do potrzeb i wymagań indywidualnego użytkownika lub określonej grupy odbiorców. Musimy przygotować kampanię reklamową w taki sposób, żeby trafiła do odpowiedniej osoby. Warto wziąć pod uwagę wiek, płeć, hobby, wykształcenie, miejsce pracy, posiadanie dzieci itd. Przykładowo po co wysyłać mężczyźnie maila z reklamą podpasek, kobiecie sms o wyprzedaży na maszynki do strzyżenia lub nastolatce maila z reklamą ubranek dla niemowląt. Już z góry wiadomo, że to nie są potencjalni klienci, bo nie będą zainteresowani danymi produktami, więc reklama jest nietrafiona. Innym zagadnieniem któremu warto się przyjrzeć jest jest brak rozdzielenia na kolejne fragmenty lejka sprzedażowego oraz na cechy osobowościowe. Przykładowo identyczna reklama pokaże się użytkownikom, którzy już chcą kupić dany produkt i takim, którzy nie są świadomi, jakie mają potrzeby. Na ekranie smartfona nastolatka wyświetlają się czarne szpilki, a na desktopie kobiety jest terenowe auto. Zastosowanie personalizacji marketingowej pozwoli zapobiec tego rodzaju sytuacjom.

W jaki sposób przeprowadzić personalizację marketingową?

Personalizacja marketingowa to skomplikowany proces, który wymaga pewnej analizy. Możemy ją zastosować niemalże w każdej formie reklamy, jednakże musimy zadać sobie najpierw kilka pytań, żeby poprawnie ją przygotować i dopasować treści marketingowe do konkretnej grupy docelowej. Musimy zatem wiedzieć, kim są nasi klienci, jakie grupy odbiorców możemy wyróżnić i która z nich jest najliczniejsza? Co chcą zrobić użytkownicy np. dokonać zakupu, skorzystać z bezpłatnego okresu lub dowiedzieć się więcej na dany temat. Ile wynoszą obecnie najważniejsze wskaźniki skuteczności do mierzenia z osobna wszystkich działań wykonanych w celu spersonalizowania przekazu marketingowego. Tego typu pytania pomogą nam ustalić, jak wygląda nasza grupa odbiorców i które czynności przyniosą oczekiwany wzrost przychodów.

Sposoby personalizacji marketingu


Obecnie mamy kilka bezpłatnych programów do przygotowania personalizacji. W związku z tym, że wiele procesów jest zautomatyzowanych możemy w prosty sposób zebrać niezbędne dane, tagować content i tworzyć odpowiednie reguły. Jednym z kanałów reklamowych, w których możemy wykorzystać personalizację jest mailing reklamowy. Wykorzystując odpowiednie systemy możemy przygotowywać reguły na zasadzie jeśli… i pokazywać różnym grupom docelowym inne wiadomości. Warto również dostosowywać reklamę w oparciu o poprzednie zakupy np. cenę towarów, same artykuły itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *