Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co zrobić, aby klient, który dawno nic nie kupował wrócił ?


Co zrobić, aby klient, który dawno nic nie kupował wrócił ?



21 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Niezależnie od jakości produktów w sklepie internetowym, jak i obsługi na najwyższym poziomie w e-sklepach dochodzi do sytuacji, że mamy dużo nieaktywnych klientów. To osoby, które od dłuższego czasu nie wchodziły na stronę i nie dokonały zakupu. Zastanówmy się, czy warto poświęcać czas na takich użytkowników, czy jest sens się do nich odzywać? Pewnie, że tak to bardzo dobra grupa odbiorców. Dużo prościej będzie przekonać do zakupów osoby, które znają naszą firmę i produkty, były zadowolone z obsługi. Koszt ponownego zdobycia klienta jest mniejszy aniżeli cena pozyskania nowego u użytkownika. Sprawdź, w jaki sposób zaktywizować klienta do działania?

Lista nieaktywnych klientowi

Przede wszystkim musimy przygotować listę osób, które w ostatnim czasie nie dokonały zakupu. Możemy to zweryfikować w wewnętrznym CRM-ie lub panelu administracyjnym. Sprawdźmy, kiedy klient się ostatnio logował na konto użytkownika, datę ostatniego zakupu, wartość koszyka i listę produktów, które kupił, adres mailowy, numer telefonu itd. Wszystko zależy, jakie dane musiał nam podać użytkownik podczas rejestracji. Warto przeanalizować naszą stronę przy pomocy statystyk Google Adwords pod kątem tego, które strony odwiedzają użytkownicy i na jakim etapie najczęściej wychodzą z witryny. Analizując pliki cookies dowiemy się również które produkty klient dodawał do koszyka. Mając wszystkie niezbędne dane możemy pogrupować użytkowników odnośnie wieku, płci, interesujących ich artykułów, kwoty jaką przeznaczają na zakupy itd.

Przeczytaj również  Kolory w marketingu - znaczenie

Przedstawienie spersonalizowanej oferty

Posiadając wszystkie niezbędne informacje możemy przygotować ofertę indywidualną dla danej grupy odbiorców. W zależności od klientów docelowych możemy przygotować dla nich indywidualną reklamę np. w social mediach, kampanię Google Ads, remarketing, kampanię mailingową, newslettery. Przygotowanie promocji spersonalizowanej przyniesie z pewnością większą konwersję aniżeli standardowa reklama do wszystkich użytkowników. Znamy potrzeby i oczekiwania odbiorców, więc łatwiej dopasować dla nich odpowiednie produkty. Chcąc zwiększyć sprzedaż weźmy pod uwagę, że wiele osób dokonuje zakupów na smartfonie, dlatego trzeba przygotować mobilną wersję strony. To wszystko z pewnością pozytywnie wpłynie na zachowanie potencjalnego klienta, który otrzymując indywidualną ofertę z na preferencyjnych warunkach od razu może z niej wygodnie korzystać na smartfonie.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Co zrobić, żeby znowu nie stracić klienta?

Zastanówmy się, co zrobić żeby odzyskany przez chwilą klient znowu o nas nie zapomniał. Co jeszcze możemy zaproponować, żeby sam chciał ponownie dokonać zakupów? Jedną z metod jest cyklicznie wysyłanie powiadomienia o artykułach związanych z zakupionym produktem. Możemy przypomnieć o rzeczach, które oglądał, ale z jakiegoś powodu nie dodał ich do koszyka. Jest duża szansa, że nadal ich potrzebuje i kupi je u nas. Warto proponować stałym klientom dodatkowe rabaty, gratisy, darmowy transport. Możemy też oferować czasowe promocje, klient wie, że zawsze wieczorem pojawią się tańsze produkty i chce sprawdzić czy znajdzie coś ciekawego. Dodatkowo możemy co jakiś czas przypomnieć o akcji mailowo. Warto przygotować system partnerski, konkursy z nagrodami, zniżki za polecanie sklepu i darmowe produkty za wystawianie ocen. To wszystko wpływa na utrzymywanie relacji z klientem.

Przeczytaj również  Safesearch - czyli bezpieczne wyszukiwanie

Dbaj o relacje z klientem

Aby klient, który dawno nic nie kupował, wrócił do naszego sklepu, kluczowe jest budowanie trwałych relacji z nim. Regularny kontakt z klientem, nie tylko w celach marketingowych, ale również informacyjnych czy edukacyjnych, może sprawić, że osoba ta będzie chętniej wracać do naszej strony. Warto wysyłać newslettery z ciekawymi treściami, informować o nowościach, zapraszać na wydarzenia czy promocje. Dzięki temu klient będzie miał świadomość, że nasza firma dba o niego i zna jego potrzeby.

Monitoruj zachowania klientów na stronie

Śledzenie zachowań klientów na stronie internetowej może dostarczyć cennych informacji na temat ich preferencji i potrzeb. Dzięki narzędziom do analizy danych, takim jak Google Analytics, możemy dowiedzieć się, które produkty przyciągają uwagę klientów, jak długo przeglądają ofertę, czy dochodzi do porzucania koszyka zakupowego. Dzięki tym informacjom możemy dostosować naszą ofertę do oczekiwań klientów i zwiększyć szanse na ich powrót do sklepu.

Stawiaj na personalizację doświadczenia zakupowego

Klienci cenią sobie spersonalizowane podejście, dlatego warto zadbać o dostarczenie im treści i ofert dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. Możemy wykorzystać technologie takie jak rekomendacje produktów oparte na zachowaniach zakupowych klienta, personalizowane maile czy powiadomienia push. Dzięki temu klient poczuje się bardziej doceniony i zainteresowany naszą ofertą.

Zapewnij łatwy i przyjazny proces zakupowy

Kolejnym ważnym elementem, który może zachęcić klienta do powrotu, jest zapewnienie mu łatwego i przyjaznego procesu zakupowego. Upewnij się, że strona internetowa jest responsywna i łatwa w nawigacji, a proces finalizacji zamówienia przebiega szybko i bezproblemowo. Im mniej klient musi się namęczyć, aby dokonać zakupu, tym chętniej będzie wracał do naszego sklepu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przyciągać klienta, który od dawna nic nie kupił?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *