Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / Co musisz wiedzieć o bezpieczeństwie na stronie internetowej?


Co musisz wiedzieć o bezpieczeństwie na stronie internetowej?



3 maja 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

W ostatnich latach rynek e-commerce bardzo się rozwinął, dlatego żeby nie zostać daleko za konkurencją, trzeba pozycjonować stronę internetową. Świadomi klienci oczekują wysokich standardów i żeby zyskać ich zaufanie musimy zadbać o jakość usług. Poniżej przygotowaliśmy wskazówki na naszej checkliście, która zawiera spis najważniejszych działań, jakie należy wdrożyć na stronie. Sprawdź, co warto poprawić w witrynie internetowej niezależnie, czy zajmuje się nią agencja SEO czy samodzielnie ją promujesz w sieci.

Rodo, regulaminy i polityka prywatności

Wszyscy wiemy, że 25 maja 2018 r. weszło w życie rozporządzenie o ochronie danych czyli tzw. RODO. To unijne zarządzenie, które prawnie reguluje zdobywanie, przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych. Każdy właściciel firmy ma obowiązek przestrzegania nowych zarządzeń. Wdrożenie obostrzeń wpływa również pozytywnie na odbiór firmy przez klientów. Muszą mieć pewność, że ich dane są bezpieczne. Tworząc regulaminy, politykę prywatności, formularze kontaktowe i przesyłając Newslettery konieczne jest zdobycie zgody użytkowników na kontakt. Większość osób bardzo dba o kwestie bezpieczeństwa swoich danych osobowych.

Protokół HTTPS i certyfikat SSL

Warto wdrożyć na swojej stronie protokół HTTPS i zainstalować certyfikat SSL, dzięki któremu wszystkie wysłane dane między serwerem a przeglądarką będą zaszyfrowane. Po pierwsze internauci chętniej korzystają z zabezpieczonych stron, gdy w przeglądarce internetowej zobaczą zieloną kłódkę, nie będą mieć obaw z udostępnieniem nam swoich danych np. podczas zakładania konta. Po drugie Google lepiej patrzy nas strony mające protokół HTTPS. Sprawdź, czy certyfikat SSL jest zainstalowany na każdej podstronie i działa poprawnie. Szczególnie jest to istotne na podstronach, na których użytkownicy podają nam, swoje dane do rejestracji, dane osobowe, nr konta itd.

Przeczytaj również  Projektowanie i tworzenie sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Silne hasło

Dbając o bezpieczeństwo danych nie można zapominać o odpowiednim haśle do konta administracyjnego. Nie wolno używać standardowych haseł typu: admin, qazwsx, 12345 itd. Stosując takie marne zabezpieczenia wcześniej czy później ktoś włamie się na naszą stronę i np. wykradnie dane klientów. Wymyślając hasło skorzystaj z małych i wielkich liter, znaków specjalnych i cyfr. Warto też co jakiś czas zmieniać dane do logowania, szczególnie gdy osoba zarządzająca kontem już u nas nie pracuje.

Ile razy można błędnie podać hasło?

Nagminnie zdarza się nam zapomnieć hasła logowania do strony internetowej i wpisujemy je po kilka razy. Uwzględniając kwestie bezpieczeństwa danych warto ograniczyć ilość nieudanych prób logowania. Ustal po ilu próbach konto zostanie tymczasowo zablokowane i podeślij nowe hasło na maila. Dzięki temu możemy zapobiec włamaniu się na konto klienta.

Systemy płatności

Użytkownicy chętnie kupują w sklepach internetowych, w których są bezpieczne systemy płatności np. PayU, Dotpay i Przelewy 24. Po pierwsze sama płatność przebiega szybko, a pieniądze są po chwili na koncie sklepu. Decydując się na tego typu rozwiązania sprawdź wszystkie zabezpieczenia, jakie stosują firmy zewnętrzne i ile trwa zwrot środków. Dla osób, które nie chcą skorzystać z takiej formy płatności, daj możliwość płatności przy odbiorze zamówienia.

Przeczytaj również  Co to jest PWA (Progressive Web App)

Regularne aktualizacje i backup

Aby zapewnić bezpieczeństwo swojej strony internetowej, konieczne jest regularne dokonywanie aktualizacji wszystkich używanych przez nią komponentów, takich jak system zarządzania treścią, wtyczki czy motywy. Regularne aktualizacje zapewniają nie tylko poprawne działanie strony, ale także zwiększają jej odporność na ataki hakerskie. Ponadto, ważne jest regularne tworzenie kopii zapasowych danych, aby w przypadku awarii możliwe było szybkie przywrócenie strony do poprzedniego stanu.

Monitorowanie aktywności użytkowników

Aby zapobiec atakom hakerskim i innym zagrożeniom, warto regularnie monitorować aktywność użytkowników na stronie. Dzięki narzędziom do monitorowania ruchu na stronie można szybko zidentyfikować podejrzane zachowania, takie jak próby nieautoryzowanego logowania czy ataki typu brute force. Dzięki temu można szybko zareagować i podjąć odpowiednie środki zaradcze.

Edukacja pracowników

Bezpieczeństwo strony internetowej zależy nie tylko od technicznych zabezpieczeń, ale także od świadomości i zachowań pracowników. Dlatego ważne jest regularne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych. Pracownicy powinni być świadomi zagrożeń związanych z phishingiem, malwarem czy atakami hakerskimi, a także wiedzieć, jak prawidłowo postępować w przypadku podejrzenia ataku.

Audyt bezpieczeństwa

Przeprowadzenie regularnego audytu bezpieczeństwa strony internetowej pozwala na identyfikację potencjalnych luk w zabezpieczeniach oraz ocenę ogólnego poziomu bezpieczeństwa. Audyt powinien obejmować sprawdzenie konfiguracji serwera, bazy danych, plików konfiguracyjnych oraz aplikacji używanych na stronie. Dzięki audytowi można szybko zidentyfikować i usunąć potencjalne zagrożenia.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak zabezpieczyć swoją stronę internetową / sklep?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *