Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Content Marketing - Marketing - Narzędzia dla firm / Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji


Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji



29 stycznia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Google Trends – to serwis udostępniony przez Google, który pokazuje informacje odnośnie pochodzenia, liczby, najważniejszych regionów i zależności od czasu zapytań kierowanych do internetowej wyszukiwarki Google. Narzędzie to umożliwia m. in. analizę różnych zapytań na wykresie. Dowiemy się, jakie są trendy odnośnie tematów szukanych przez użytkowników w internecie.

Google Trends – czym jest?

Poprzez wyszukiwarkę Google miliony internautów na całym świecie wyszukują jakieś zapytania. Google zbiera i przechowuje dane na ten temat. Takie informacje z pewnością przydadzą się właścicielom stron internetowych oraz firmom, bo znając trendy będą mogli dostarczyć im odpowiednie usługi, produkty czy treści.

Google Trends pokazuje zainteresowanie danym tematem przez użytkowników w aspekcie geograficznym i czasowym. To narzędzie umożliwia nam sprawdzenie, czy dana fraza jest często czy rzadko wpisywana, czy jest sezonowa, a być może dopiero zaczyna być popularna. Możemy też porównać konkretne słowa kluczowe, dzięki czemu możemy zobaczyć, jak często nasza marka jest wyszukiwana w Google.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Google Trends możemy znaleźć pod adresem https://trends.google.pl/trends/?geo=PL Na głównej stronie znajduje się wyszukiwarka, gdzie mamy wpisać wyszukiwane słowa lub tematy. Google Trends zaprezentuje nam pokrewne zapytania i wyniki dla naszej frazy. Aplikacja jest bardzo intuicyjna, dzięki umieszczonym pod wyszukiwarkom przykładom (wykresy trendów popularnych fraz).

Przeczytaj również  SEMstorm - jako narzędzie wspierające SEO

Wpisując dowolne zapytanie Google Trends pokaże nam wykresy trendów danego zapytania. Dzięki dostępnym ustawieniom możemy ustalić:

– region np. Polska

– przedział czasowy np. dzień, miesiąc

– kategorie tematyczne

– miejsca wyszukiwania np. YouTube

– podregion np. dolnośląskie, Wrocław

Na Google Trends możemy wydzielić poniższe kategorie:

– Zyskujące ostatnio popularność – to tematy, które w ostatnim czasie interesują użytkowników

– Rok w wyszukiwarce – zestawienie najważniejszych zapytań w ostatnim roku

– Google News Initiative – uzupełniające materiały dotyczące Google Trends.

Google Trends często jest używane przez copywriterów czy blogerów, bo mogą tutaj znaleźć ciekawe tematy na swoje strony. Można znaleźć frazy sezonowe lub takie, które na dłużej zwiększą ruch na stronie internetowej.

Inspiracja trendami

Weryfikowanie trendów wpisywanych słów kluczowych można wykorzystać podczas kampanii Google Ads, w content marketingu, pozycjonowaniu, a także w codziennym życiu. Możemy sprawdzić, czy na produkt/usługę nadal jest zainteresowanie. Szczególnie, jeśli cechuje się sezonowością. Dzięki temu możemy zawczasu wystartować z kampanią i polepszyć pozycję w wynikach wyszukiwania. Trendy się zmieniają i nawet stali klienci mogą nas zaskoczyć.

Google Trends może nam się również przydać do reklamowania produktów w Zakupach Google. Zanim wystartujemy z kampanią reklamową Google Shopping warto sprawdzić produkt, który nas interesuje. Jeżeli w dłuższym czasie zainteresowanie naszym produktem nie słabnie warto rozpocząć nową formę reklamy.

Wykorzystanie Google Trends w biznesie

Google Trends może być niezwykle pomocny dla właścicieli firm i marketerów w analizie rynku i trendów konsumenckich. Dzięki temu narzędziu można śledzić zmiany w zainteresowaniach klientów, dostosować strategie marketingowe do aktualnych trendów oraz monitorować konkurencję. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy z ubraniami, możesz sprawdzić, które kolory czy wzory są obecnie najbardziej popularne i dostosować swoją ofertę do tych preferencji.

Przeczytaj również  Co możemy osiągnąć dzięki media relations?

Analiza danych zebranych za pomocą Google Trends może również pomóc w planowaniu kampanii reklamowych. Wyszukiwanie fraz kluczowych związanych z danym produktem czy usługą pozwala określić, jakie słowa są najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Dzięki temu można zoptymalizować treści na stronie internetowej, aby były bardziej dostosowane do oczekiwań użytkowników.

Google Trends a SEO

Google Trends może być także używany w celach SEO (Search Engine Optimization). Analiza popularności określonych fraz kluczowych pozwala określić, które z nich są najbardziej konkurencyjne i poszukiwane przez użytkowników. Dzięki temu można opracować strategię pozycjonowania stron internetowych, aby zwiększyć ich widoczność w wynikach wyszukiwania.

Warto również zauważyć, że Google Trends umożliwia porównywanie kilku fraz kluczowych jednocześnie, co pozwala na analizę trendów w branży oraz identyfikację słów kluczowych o największym potencjale. Dzięki temu można dostosować strategię SEO do aktualnych potrzeb rynku.

Podsumowanie

Google Trends to nieocenione narzędzie dla wszystkich, którzy chcą śledzić zmiany w zainteresowaniach użytkowników internetu oraz dostosować swoje działania marketingowe do aktualnych trendów. Dzięki analizie danych zebranych przez Google można lepiej zrozumieć zachowania klientów, dostosować ofertę do ich potrzeb oraz zoptymalizować strategie marketingowe i SEO. Korzystanie z Google Trends może przynieść wiele korzyści zarówno dla firm, jak i osób prowadzących strony internetowe czy blogi.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak korzystać z Google Trends? Przewodnik [2023]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *