VD » Blog » Marketing » Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?


Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Publikacja: 31 sierpnia, 2021| Aktualizacja: 7 września 2021

ruch na stronie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Tworzysz i prowadzisz stronę internetową nie po to, żeby samemu się napawać jej widokiem, lecz z myślą o dotarciu do jak największej liczby użytkowników. I o ile samo stworzenie witryny może pójść gładko, o tyle prawdziwym wyzwaniem dla każdego właściciela strony internetowej staje się pozyskanie ruchu. Jak mu skutecznie sprostać?

Wartościowa treść

Regularnie publikowana, interesująca dla użytkowników, odpowiednio dobrana tematycznie i profesjonalnie przygotowana treść to fundament w pozycjonowaniu stron. Chcąc trwałe, bezpiecznie i efektywnie zwiększyć ruch, zdecydowanie warto zainwestować w wysokiej jakości zawartość i udostępniać coraz więcej i więcej nowych artykułów, produktów, newsów, raportów, e-booków, wpisów w portfolio itp.

Optymalizacja SEO

Samą dobrą treścią w dużej ilości można zdziałać sporo, ale bez odpowiedniej optymalizacji nawet najlepsze artykuły się nie przebiją i nie wykorzystają swojego potencjału w 100%. Jeśli liczy się dla Ciebie skuteczne pozycjonowanie stron, najpierw pamiętaj o optymalizacji. Dzięki prawidłowemu doborowi i nasyceniu słów kluczowych, wykorzystaniu nagłówków, nadaniu odpowiedniego tytułu czy dodaniu materiałów multimedialnych można znacząco poprawić widoczność witryny w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększyć ruch.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron nie bez przyczyny jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem do zwiększenia ruchu w Internecie. Jego celem jest podwyższenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania na określone frazy, tak aby np. obuwniczy sklep internetowy wyświetlał się na wysokich miejscach użytkownikom, którzy wpisali w wyszukiwarkę słowo buty. Skuteczne pozycjonowanie wymaga cierpliwości, ale przynosi oczekiwane, długotrwałe skutki.

Google Ads (dawniej Google AdWords) to usługa, która po doładowaniu konta pozwala na wyświetlanie reklam w formie linków pojawiających się ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Wraz z pozycjonowaniem stron kampanie linków sponsorowanych w ramach Google Ads są najpopularniejszym narzędziem marketingu internetowego. Zdecydowanie warto je polecić w celu zwiększenia ruchu na stronach komercyjnych, które mają na siebie zarabiać.

Social media

Przemyślana, regularna i umiejętna aktywność w mediach społecznościowych pozwala na skuteczną komunikację z odbiorcami Twoich treści, usług, produktów. Jeśli umiesz zaangażować społeczność w ramach swoich profili w social mediach, a następnie przekierować ją na stronę, możesz liczyć na duże profity w postaci większego ruchu.

Komentarze na forach i blogach

Marketing na forach pozwala na subtelne, ale skuteczne zareklamowanie produktu. Warto dyskutować w grupach odpowiadających tematyce Twojej witryny, ale nie reklamować na siłę produktów czy usług, a tylko od czasu do czasu o nich wspomnieć w jak najbardziej naturalny sposób. W przeciwnym razie, posługując się jednoznacznymi reklamami i ograniczając swoją aktywność na forum przede wszystkim albo wyłącznie do promowania usług czy produktów, możesz zostać uznany za spamera, a Twoja aktywność przyniesie więcej szkód niż pożytku.




Możliwość komentowania została wyłączona.