VD » Blog » Marketing » Co to jest marketing szeptany?

Co to jest marketing szeptany?

6 sierpnia 2021 (aktualizacja: 5 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
Marketing szeptany a seo (pozycjonowanie)
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany inaczej whisper marketing lub buzz marketing to dziedzina marketingu, która uznawana jest za bardzo efektywny sposób reklamy w internecie. Stosujemy ją, żeby o naszej firmie, marce, brandzie, usłudze, produkcie lub akcji reklamowej dowiedziała się duża ilość osób w krótkim okresie czasu. W tym sposobie promocji nie jest ważne co o nas piszą, istotne jest że w ogóle o nas wspominają, można powiedzieć, że to swego rodzaju plotka. Buzz marketing bazuje na tzw. szeptaniu internautom na ważny dla nas temat np. o nowych towarach, brandzie, naszych usługach lub firmie. Zadaniem tej formy promocji jest rozpoczęcie rozmów internautów w sposób niejako naturalny. Chodzi o to, że użytkownicy sami kontynuują rozmowy na temat firmy lub usług, my mamy tylko taką dyskusję sprowokować. Zaletą marketingu szeptanego jest to, że rozmowy dzieją się już bez naszego udziału, w sposób niewymuszony, dzięki czemu potencjalni klienci nie czują, ze są atakowani przekazem marketingowym. Bardzo ważne są pozytywne referencje od innych użytkowników, bo wiele osób zwraca na to ogromną uwagę. Jeśli internauci polecają produkt lub brand to większa ilość ludzi chce z niego skorzystać. W sytuacji, gdy rekomendacji udzielają przyjaciele lub rodzina, to szansa że ktoś skorzystania z danych usług jeszcze się zwiększa.

W jaki sposób wdrożyć marketing szeptany?

Chcąc reklamować nasza firmę za pomocą whisper marketingu trzeba pamiętać, że naszym zadaniem jest jedyne wspomnienie o produktach, akcjach promocyjnych lub brandzie. Nie wolno w jawny sposób ich promować i celowo namawiać innych użytkowników do skorzystania z danych usług lub zakupienia towarów w marketingu szeptanym należy wspomnieć o mocnych stronach, ciekawych sposobach wykorzystania itd.

Przykłady marketingu szeptanego:

Marketing wirusowy – chodzi tutaj o przygotowanie tematu, który internauci będą chcieli udostępniać np. w postaci memu. Istotne, żeby zadbać aby wpisy mówiły dobrze o produkcie i nie były odbierane przez użytkowników jako reklama.

Casual marketing – w tym samym momencie prowadzimy prace, które mają pomóc przeprowadzić buzz marketing.

Product seeding – osobom, które często wypowiadają się pozytywnie o naszych produktach, usługach lub brandzie np. blogerom, zapewniamy darmowe próbki do przetestowania.

Cause marketing – naszym zadaniem jest wspomaganie inicjatyw społecznych, np. tolerancyjność, ekologia itd., co w wypnie korzystnie na istotne kwestie określonej grupy odbiorców. Możemy wzmocnić nasz autorytet lub zapewnić sobie zaufanie internautów.

Zalety marketingu szeptanego

Zaletą marketingu szeptanego jest jego niska cena. Chcąc korzystać z tej formy promocji nie potrzebujemy dużych nakładów finansowych. Warto podkreślić, że rekomendacje użytkowników wpływają na popularność naszej marki lub produktów, co w efekcie wpływa na poprawę konwersji.

Wady marketingu szeptanego

Najważniejszą kwestią buzz marketingu jest odór publikowanych przez nas treści przez użytkowników. Jeśli nasz przekaz będzie nachalny, bo możemy uzyskać efekt odwrotny do oczekiwanego i zrazić do nas potencjalnych klientów. Twórz nowe i oryginalne treści, jeśli wszędzie będziemy pisać to samo, lub nasz wpis nie będzie związany z tematem prowadzonej już dyskusji nic nie zyskamy.

Możliwość komentowania została wyłączona.