Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Aplikacje dla e-commerce – Social Gifting


Aplikacje dla e-commerce – Social Gifting



7 maja 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Co to jest social gifting?

Zastanówmy się czym jest social gifting i gdzie możemy się z nim zetknąć? To rodzaj filozofii, w której chodzi o potrzebę społecznego dawania prezentów za pośrednictwem platformy internetowej. Jest ona bardzo ważna dla osób korzystających z internetu i cały czas się rozwija. Dla niektórych to jedna z opcji, które mogą wykorzystać przy obdarowywaniu znajomych, szczególnie jeśli zapomnieli o urodzinach lub innej ważnej okazji i muszą szybko coś kupić, dla innych to bardzo ważna sprawa. Często wykorzystuje się social media do wręczania bonów.

Jak to wygląda w praktyce?

W social giftingu najczęściej obdarowany otrzymuje przez internet różnego rodzaju bony prezentowe. Takie rozwiązania znamy ze sklepów stacjonarnych, gdzie dostępne są karty prezentowe. Istotną różnicą między kartą zakupioną w sklepie stacjonarnym a online, jest to że social gifting to rodzaj zbiórki, czyli coś podobnego do crowdfundingu. Wszyscy zainteresowani wpłacają jakąś kwotę na prezent i z sumy małych kwot powstaje karta prezentowa na jedną większą kwotę np. 400 zł. Social gifting to świetny prezent, bo osoba która otrzyma taki upominek może kupić coś, co naprawdę się jej podoba i się przyda. Wiele firm ma w swojej ofercie tego typu usługi. Zaletą takiej formy prezentu jest to, że kupujący nie wychodząc z domu go kupuje, a osoba która go otrzyma realizuje go również online. Podstawową zaletą social giftingu jest to, że oszczędzamy nasz cenny czas.

Przeczytaj również  AI Marketing - sztuczna inteligencja w marketingu

E-prezenty

Tak naprawdę w większości sklepów internetowych możemy kupić karty prezentowe. To świetny prezent bo nadaje się dla każdego w zależności od upodobań osoby, którą chcemy obdarować możemy kupić np. bon do księgarni, sklepu z płytami, ubraniami, butami, elektroniką, grami komputerowymi, audiobookami, słodyczami, koszami prezentowymi, kosmetykami, perfumami itd. Pomysły się nie kończą.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Social gifting w biznesie

W Polsce tego typu prezenty są nowością, ale wprowadzając je do swojego sklepu z pewnością na tym zarobimy. Taka forma upominków na pewno spodoba się naszym klientom i przyciągnie ich uwagę, bo to nowość na rynku, więc wyprzedzimy konkurencję. Trzeba tylko odpowiednio zareklamować taką usługę, żeby nakłonić użytkowników do tego typu rozwiązań, gdy już się na nią zdecydują, sami będą promować nasz sklep wśród znajomych, gdy będą ich prosić o wpłatę. Jeśli chcemy wykorzystać social gifting w naszym sklepie warto skorzystać z gotowych rozwiązań lub stworzyć własną platformę. Mniejsze sklepy spokojnie mogą skorzystać np. z Alyce, CashStar i Wrapp, a duże marki mogą stworzyć własne narzędzie, dostosowane do swoich potrzeb. Z pewnością warto zdecydować się social gifting, bo to nowy kanał kontaktu z klientami, a koszt ich pozyskania jest stosunkowo niski.

Przeczytaj również  Co to jest pop-up i jak go stosować w reklamie? [Przykłady]

Nowe trendy w social gifting

Obecnie można zaobserwować rozwój nowych trendów w dziedzinie social gifting. Coraz częściej firmy oferują personalizowane prezenty, które można dostosować do konkretnych preferencji obdarowywanej osoby. Dzięki temu prezent staje się bardziej wyjątkowy i dopasowany do gustu odbiorcy. Można także spotkać się z rozwiązaniami, które umożliwiają wspólny zakup prezentu przez grupę osób, dzięki czemu można zebrać większą kwotę na bardziej wartościowy upominek.

Social gifting jako strategia marketingowa

Coraz więcej firm decyduje się wykorzystać social gifting jako skuteczną strategię marketingową. Dzięki temu nie tylko zyskują lojalność klientów, ale także zwiększają swoją widoczność w mediach społecznościowych. Klienci chętniej polecają sklepy, które oferują innowacyjne rozwiązania, takie jak możliwość zakupu e-prezentów czy udziału w akcjach social gifting. To doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Zalety social gifting dla klientów

Dla klientów korzystających z usług social giftingu istnieje wiele korzyści. Po pierwsze, mogą szybko i wygodnie zakupić prezent online, bez konieczności wychodzenia z domu. Po drugie, mają pewność, że obdarowana osoba otrzyma coś, co jej się naprawdę spodoba. Dodatkowo, udział w akcjach social gifting pozwala na zaangażowanie się w wspólną inicjatywę i sprawia, że zakup prezentu staje się bardziej emocjonalny i satysfakcjonujący.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest social giting? Aplikacja dla ecommerce"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *