Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak reklamować firmę transportową?


Jak reklamować firmę transportową?



17 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

Transport to specyficzna branża, w której bez promocji własnych działań w Internecie, ciężko trafić do satysfakcjonującej liczby odbiorców. Dlatego też warto przyjrzeć się temu, jak można reklamować usługi firm z zakresu usług transportowych, przewozowych i przeprowadzkowych. Oczywiście działając w Internecie, absolutną podstawą będzie posiadanie własnej strony internetowej.

Własna strona internetowa firmy przewozowej

Chociaż często mówi się, że strony internetowe przy funkcjonalności social mediów są już w zasadzie niepotrzebne, to nie jest to prawdą. Własna strona internetowa to przede wszystkim niezależność i większe możliwości dostosowania się pod wymagania konkretnej grupy odbiorców. 

Personalizacja wyglądu strony, możliwość prowadzenia własnego bloga, szczegółowe objaśnienie swoich usług/produktów i wiele, wiele więcej. To wszystko przemawia za tym, że w przypadku chęci reklamowania usług z zakresu transportu (i nie tylko), strona internetowa jest po prostu wymagana i zdecydowanie poszerzy możliwości promocji.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak możemy zacząć reklamę firmy transportowej w Internecie?

Jeśli mamy już odpowiednio zaprojektowaną stronę internetową, taką która spełnia standardy UX, a także odpowiednio posłuży jako wizytówka firmy, możemy zająć się za faktyczne działania reklamowe. Przede wszystkim, warto wyróżnić kilka podstawowych metod, które będą najbardziej skuteczne w przypadku branży transportowej. Co możemy zrobić?

  • Pozycjonowanie strony – ogólne rozpoczęcie działań pozycjonerskich, w których m.in. zoptymalizujemy naszą stronę pod kątem SEO. Robimy to po to, aby przede wszystkim być widocznym w sieci i w prawdziwym gąszczu konkurencji, użytkownicy mogli nas zauważyć.
  • Pozycjonowanie lokalne – w zależności od sytuacji naszej firmy, powinniśmy przyjąć określoną strategię, a w przypadku branży transportowej, jedną z kluczowych metod będzie właśnie pozycjonowanie lokalne, dzięki czemu będziemy widoczni dla użytkowników z naszego miasta, okolicy itp.
  • kampania Google Ads – płatne reklamy wyświetlane określonym użytkownikom to zawsze dobry pomysł, aby wspomóc nasze działania pozycjonerskie w dowolnym momencie.
  • Social Media Marketing – obecność w social mediach zawsze będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli posiadamy własną stronę internetową. Same media społecznościowe mogą być zbyt słabą formą promocji, jednak w połączeniu z silną witryną, która będzie zoptymalizowana z zasadami SMO, mogą pozytywnie wpłynąć na ruch na naszej stronie internetowej.
Przeczytaj również  Clickbait - co to jest? Przykłady stosowania

Pozycjonowanie strony firmy transportowej

Pozycjonowanie strony firmy przewozowej, przeprowadzkowej, transportowej, będzie wiązało się z pewnymi specyficznymi działaniami dla tej branży. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że jest to najlepsza forma promocji, dlaczego? Ponieważ same kampanie Google Ads lub silne profile w mediach społecznościowych, nie zapewnią nam takich samych korzyści, co silna pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Kampanie Google Ads po ich zakończeniu, niewiele dadzą naszej witrynie pod względem istotnych aspektów dla robotów wyszukiwarek. Natomiast sama obecność w social mediach, bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może nie być wystarczająca pod kątem konwersji i faktycznego zainteresowania naszymi usługami. Dlatego tak ważne jest, aby posiadać własną, silną stronę internetową, która będzie rdzeniem naszych działań promocyjnych. 

Przeczytaj również  Jak prowadzić skuteczną rozmowę sprzedażową?

Jak możemy pozycjonować stronę firmy przewozowej?

Poza oczywistymi i podstawowymi działaniami, które będą oznaczały m.in. optymalizację strony pod kątem SEO, a także np. content marketing w postaci własnego bloga na stronie internetowej, można wyróżnić dwie specyficzne metody pozycjonowania stron w tej branży. Będzie to:

  • Pozycjonowanie lokalne – chodzi przede wszystkim o to, aby strona internetowa, pojawiała się użytkownikom w lokalnych wynikach wyszukiwania. Można to zrobić pozycjonując stronę na słowa kluczowe z ważnymi dla danego regionu sformułowaniami, nazwami miejsc, miasta itp. oraz odpowiednią optymalizacją konta na Google Moja Firma, które jest formą internetowej wizytówki m.in. w Google Maps.
  • Pozycjonowanie na trasy – inną metodą może być pozycjonowanie strony firmy przewozowej na określone trasy, które np. cieszą się największym zainteresowaniem na rynku. Jeśli dana firma świadczy usługi przewozowe np. na trasie Polska – Holandia lub Wrocław – Praga, warto stworzyć dla każdej z usług osobny landing page, który będzie dotyczył konkretnej trasy. W ten sposób posiadamy większe szanse na uzyskanie konwersji, niż skupianie się na słowach kluczowych takich jak “transport osób za granicę” itp. 

Podsumowanie

Działania reklamowe w branży transportowej powinny być skupione przede wszystkim na pozycjonowaniu własnej strony internetowej, a inne metody promocji powinny być formą swego rodzaju wspomagaczy, które spotęgują efekt działań pozycjonerskich. Tylko w ten sposób będziemy w stanie osiągnąć zadowalające wyniki i dotrzeć do największej grupy odbiorców.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak reklamować firmę transportową / przewozową?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.