Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Przygotowywanie się do peaku sprzedażowego w sklepie internetowym


Przygotowywanie się do peaku sprzedażowego w sklepie internetowym



7 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Dzisiaj zastanowimy się, czy warto zawczasu podjąć odpowiednie działania przed spodziewanym sezonowym wzrostem sprzedaży? Oczywiście, że trzeba się odpowiednio przygotować do peaku sprzedażowego. Sprawdźmy zatem, o czym należy pamiętać?

Kiedy mamy do czynienia ze wzrostem sprzedaży?

Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to czas, w którym przypada największy wzrost sprzedaży zarówno w sklepach internetowych, jak i w stacjonarnych. Ludzie już w listopadzie zaczynają szukać oryginalnych prezentów i ozdób świątecznych. Peaki sprzedażowe możemy obserwować również przed innymi świętami np. Dniem Matki, Dniem Dziecka, Wielkanocą, Walentynkami, Dniem Kobiet lub Dniem Ojca, jednakże trwają ona znacznie krócej. Wzrost sprzedaży może być też związany z rozpoczęciem sezonu zimowego lub letniego. Konsumenci poszukują odpowiednich ubrań, sprzętu sportowego itd. W większości przypadków wiemy, że w danym terminie nastąpi zwiększony ruch na stronie, więc możemy się na niego przygotować.

Przeczytaj również  Jak stworzyć reklamy na Google Ads Gmail?

Obsługa klienta na wysokim poziomie

Obsługa klientów jest niewątpliwie niezwykle istotną kwestią. Jeśli klient nie będzie zadowolony z kontaktów z pracownikami sklepu, to nie zdecyduje się na ponowne zakupy. Warto zatem zadbać, żeby czas odpowiedni na potencjalne zapytania użytkowników był bardzo krótki. Możemy zainstalować na stronie bota i stworzyć podstronę z najczęściej zadawanymi pytaniami tzw. FAQ. Podajmy na stronie dane kontaktowe i godziny otwarcia. Zadbajmy, żeby w tych godzinach telefony były odbierane i w miarę na bieżąco odpisujemy na maile, żeby klient nie pomyślał, że to firma widmo.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Sprawdź, czy strona działa poprawnie

Przed spodziewanym wzrostem wejść na stronę koniecznie trzeba sprawdzić hosting i serwer. Musimy zadbać, żeby strona szybko się ładowała i nie doszło do jej przeciążenia. Internauci nie będą czekać, aż załadują się wszystkie grafiki i zdjęcia, tylko zamkną witrynę i przejdą do konkurencji. Dobrze jest zmniejszyć rozdzielczość zdjęć i grafik, żeby się szybciej ładowały. Trzeba zadbać również o mobilną wersję strony, bo wiele osób przegląda sklepy internetowe na smartfonie. Ekran powinien się dostosowywać do rozdzielczości ekranu, strona musi być użyteczna i wygodna w użyciu dla użytkowniku. Warto sprawdzić, czy podstrony z produktami dobrze działają, czy można bez problemu dodać artykuł do koszyka, czy łatwo można dokonać płatności itd. Najlepiej jest przejść całą ścieżkę, zakupową, jaką musi wykonać klient podczas zakupów i sprawdzić czy wszystkie działa.

Przeczytaj również  Co to jest feedback i jakie ma znaczenie?

Działania marketingowe

Warto przemyśleć, z jakiej formy reklamy chcemy skorzystać przed peakiem sprzedażowym i prowadzić go odpowiednio wcześniej, żeby przyniósł pożądany efekt. Jeśli decydujemy się na pozycjonowanie, to nowe frazy sezonowe trzeba zacząć wzmacniać kilka tygodni, a nawet miesięcy wcześniej w zależności od ich konkurencyjności. Jeśli zdecydujemy się na e-mail marketing lub Facebook Ads yo warto określić nasza grupę docelową, żeby spersonalizować przekaz reklamowy. Dostosowanie kampanii marketingowej pod określonych odbiorców z pewnością wpłynie pozytywnie na konwersję.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Przygotowywanie się do peaku sprzedażowego w sklepie internetowym"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *