VD » Blog » Marketing » Narzędzia do tworzenia webinarów

Narzędzia do tworzenia webinarów

18 listopada 2021 (aktualizacja: 18 listopada 2021) 6-8 min. czytania
webinary-narzedzia-do-tworzenia
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W dzisiejszych czasach webinary stają się coraz częściej spotykane. Warto zaznaczyć, że coraz więcej firm się na nie decyduje, a coraz więcej użytkowników chce brać w nich udział. Rosnąca popularność webinarów bierze się przede wszystkim z ich mobilności i wygody. Nie trzeba wynajmować sali, inwestować w projektor, mikrofon, dojeżdżać we wskazane miejsca, czy nawet wynajmować pokojów w hotelach. W takim razie, z czym wiąże się tworzenie webinarów?

Możliwości narzędzi do webinarów

Każde narzędzie będzie posiadało jakieś własne funkcjonalności. Część z nich będzie się powtarzała, jednak nie wszystkie są identyczne. W zależności od naszej koncepcji, webinar może przybierać różne formy od prezentacji multimedialnej, po live streaming. Można także wykorzystywać tzw. whiteboardy, czyli wirtualne tablice, na których możesz prezentować notatki lub prosić o to uczestników. 

Współdzielenie ekranu z innymi, zapisywanie naszych webinarów, to wszystko wchodzi w skład funkcjonalności, którymi warto się kierować w wyborze konkretnego narzędzia. Oczywiście – wszystko zależy od tego, na czym najbardziej nam zależy.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu webinarów?

Jeśli dopiero planujesz rozpocząć swoją przygodę z webinarami, warto przytoczyć kilka sposobów na to, aby Twoje webinary były po prostu dobre:

  • Przygotowanie – webinar to nie rozmowa ze znajomym na kamerce. Jest to takie samo wystąpienie publiczne, jakie byłoby na sali konferencyjnej. Warto więc odpowiednio popracować nad swoimi zdolnościami prezentowania, a także po prostu się przygotować. Zarówno pod względem treści jakie przekażesz, jak i pod kątem planu wystąpienia oraz w ujęciu technicznym. Bądź przygotowany na każdą ewentualność.
  • Promocja – określenie tematu, formy itp. to nie wszystko. Co z tego jeśli przygotujesz webinar, jeśli użytkownicy po prostu nie będą wiedzieli o jego istnieniu? Opublikuj datę spotkania z odpowiednim wyprzedzeniem oraz wykorzystaj m.in. social media. Możesz stworzyć wydarzenie na Facebooku, puścić tweeta itp.
  • Zakończenie – po przeprowadzeniu webinaru postaraj się o jakieś materiały dodatkowe, które będziesz mógł przesłać uczestnikom. Czy to będzie certyfikat ukończenia webinaru, ćwiczenia do wykonania, podsumowanie najważniejszych informacji – to zależy od Ciebie. Ważne jest jednak, aby uczestnicy mogli utrwalić wiedzę, którą od Ciebie otrzymali.

Przykłady narzędzi do tworzenia webinarów

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele różnych platform, które umożliwiają nam tworzenie webinarów. Przy wyborze konkretnej z nich, możemy kierować się przede wszystkim wielkością naszej grupy odbiorców, wielkością pamięci w chmurze jaką narzędzie oferuje itp. Zobaczmy jakie funkcjonalności, posiadają popularne narzędzia do tworzenia webinarów:

ClickMeeting

Narzędzie to umożliwia prowadzenie webinarów do 10 godzin i posiada darmowy 30 dniowy okres próbny. Można wyznaczyć do 4 prezenterów, a co najważniejsze, jest dostępne w języku polskim. Co ciekawe, ogólnie narzędzie jest dostępne w 7 wersjach językowych, a sam chat może być automatycznie tłumaczony na aż 52 języki. Co jeszcze oferuje ClickMeeting?

  • Webinar na żądanie – udostępnienie w modelu pay per view, wcześniej nagranego spotkania.
  • Webinar automatyczny – polega na tym, że wiele istotnych rzeczy, może być wykonana automatycznie. Nie będzie nas fizycznie na webinarze, a mimo to będzie on przeprowadzony za pomocą odpowiednio rozmieszczonych materiałów wideo.
  • Wiele innych funkcjonalności, także tych najbardziej podstawowych jak whiteboard, udostępnianie ekranu, przeprowadzanie ankiet itp.

Cisco Webex

Narzędzie przeznaczone głównie do spotkań pracowniczych. Możemy zaopatrzyć się w darmową wersję lub pakiet płatny, który znacznie rozbudowuje funkcjonalności narzędzia. Możemy liczyć przede wszystkim na udział do 50 osób. Jednak czas trwania pojedynczego spotkania będzie ograniczony do 40 minut. Cisco Webex oferuje m.in.:

  • Dostosowany link do własnego pokoju
  • Nagrywanie spotkań w formacie mp4
  • 5, 10 GB pamięci w chmurze jeśli zdecydujemy się na płatną wersję
  • Inne podstawowe funkcjonalności, takie jak udostępnianie plików, whiteboard, prezentowanie itp.

AnyMeeting

To narzędzie pozwala na zorganizowanie webinaru dla maksymalnie 1000 osób oraz wyznaczenie 12 prezenterów. Możemy wypróbować AnyMeeting przez 30 dni podczas okresu próbnego. Istnieje opcja usunięcia chatu z naszego webinaru, aby nikt nie zakłócał jego porządku, a gdy będziemy tego potrzebowali, możemy z powrotem go włączyć. Co jeszcze oferuje to narzędzie?

  • Statystyki – możesz kontrolować zaangażowanie uczestników i po zakończeniu spotkania nagrodzić tych najaktywniejszych.
  • Green room – to inaczej pokój dla prowadzących. Jest dostępny już na godzinę przed planowanym rozpoczęciem spotkania. Można na nim omówić webinar z innymi prowadzącymi, a także w razie potrzeby wracać do niego w trakcie jego trwania.
  • Inne podstawowe funkcje takie jak whiteboardy, przesyłanie plików, chat publiczny i prywatny itp.

Podsumowanie

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele różnych narzędzi do webinarów. W przykładach posłużyliśmy się ostatnio popularnymi wyborami w branży. Oczywiście rozwiązania od Google czy Microsoftu, również umożliwiają prowadzenie webinarów przez np. Skype Business, czy Google Hangouts Meet. Firma Adobe posiada w swoich narzędziach np. Adobe Webinar.

To tylko pokazuje jak bardzo wiele różnych narzędzi tak naprawdę jest dostępnych i jeśli chcemy tworzyć własne webinary, to mamy dostępne narzędzia, które w dużym stopniu nam to ułatwią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *