Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Live streaming – co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?


Live streaming – co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?



17 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Jakiś czas temu mogliśmy przybliżyć sobie pojęcie video marketingu na naszym blogu. W jego kontekście, został poruszony również temat streamingu, który zyskuje coraz większą popularność. Dlatego warto przybliżyć tematykę samego live streamingu i dowiedzieć się, czym tak właściwie jest i jak go można wykorzystać.

Czym jest live streaming?

Mówiąc najprościej, jest to transmisja przekazu audiowizualnego w czasie rzeczywistym w Internecie. Od jakiegoś czasu jest to bardzo popularna forma komunikacji z odbiorcami, nie tylko w biznesie. 

Streaming sam w sobie jest wykorzystywany na szeroką skalę przez influencerów, youtuberów itp. Prowadzenie filmików na żywo, bardziej angażuje fanów, którzy za pomocą np. live chatów, mogą tworzyć content razem z prowadzącym. Dlatego jest to tak lubiana i prężnie rozwijająca się branża.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak przygotować się do live streamingu?

Przede wszystkim zrób ogólny zarys tego co chcesz powiedzieć, jaką tematykę poruszyć. Nie chodzi o to, żebyś wyuczył się na pamięć ściany tekstu. Po prostu zadbaj o kierunek swojego materiału, aby nie był chaotyczny. Oczywiście uwzględniaj komentarze fanów i rozszerzaj stream o interesujące odbiorców wątki. 

Pod względem technicznym, warto wcześniej wyposażyć się m.in. w:

  • Internet – o ile to możliwe zadbaj o to, żebyś miał dobre połączenie z Internetem. Jeśli nie jesteś w jakimś pomieszczeniu i korzystasz z mobilnego pakietu danych, sprawdź wcześniej siłę i jakość sygnału. Jeśli Twój stream będzie nieczytelny, przerywany itp. Może być źle odebrany.
  • Kamera, mikrofon – dzisiejsze telefony lub laptopy oferują oczywiście wysokiej jakości obraz i dźwięk. Jednak jeśli chcesz wyposażyć swoje studio, lepszym rozwiązaniem będzie rozejrzenie się za profesjonalnym sprzętem, który będzie gwarantował najwyższą jakość. Warto również pomyśleć o statywie, aby transmitowany obraz był stabilniejszy. Pozytywnie wpłynie to na odbiór Twojego streamu.
  • Koder – warto zaznaczyć, że część tzw. mediów strumieniowych wymaga kodera. Pobiera on treści i konwertuje na format niezbędny do streamingu. Pobranie i instalacja bezpłatnych narzędzi nie powinna przysporzyć problemów, a warto jest zaopatrzyć się w koder wcześniej, by być przygotowanym na każdą ewentualność.
Przeczytaj również  Rebranding marki online

Jakie są platformy streamingowe?

Na rynku jest dostępnych wiele serwisów, które dają możliwość prowadzenia live streamingu. Warto jest przed wyborem, przeanalizować część z nich i wybrać taki, na którym jest dostępna nasza grupa docelowa lub jaka platforma będzie najbardziej odpowiednia dla naszych odbiorców. Najbardziej popularnymi platformami streamingowymi są:

  • YouTube – nie mogło go tu zabraknąć. Od jakiegoś czasu YouTube pozwala również na transmitowanie filmów na żywo. Wystarczy posiadać własny kanał w serwisie, a transmitowane nagranie jest automatycznie zapisywane. Maksymalnie po upływie 12 godzin, pojawi się w naszym Menedżerze Filmów.
  • Facebook/Instagram – popularne media społecznościowe obecnie oferują każdemu użytkownikowi funkcje, transmitowania na żywo przekazów audiowizualnych. Posiadając dużą liczbę obserwujących, najprościej jest poprowadzić swój stream, właśnie za pośrednictwem tych social mediów.
  • Twitch – chociaż jest to platforma streamingowa głównie przeznaczona dla graczy, to nie brakuje tam innego rodzaju contentu. Na uwagę zasługuje fakt, że jest to bardzo popularne narzędzie wśród Internautów, więc nie można go lekceważyć. Jeśli tematyka naszych streamów miałaby być bardziej luźna – warto rozważyć streamowanie na Twitchu.
Przeczytaj również  Marketing mix 4C - naturalny następca 4P

Platform streamingowych jest oczywiście o wiele więcej, jednak zostały przedstawione te najpopularniejsze. Aby transmitować swoje filmy na żywo, możemy wykorzystać także narzędzia takie jak Periscope, Meerkat, Google Hangouts itp. Warto pamiętać, żeby kierować się tym, co będzie najlepsze dla naszych odbiorców.

Przykłady zastosowania live streamingu w marketingu

Live streaming jako jedno z narzędzi m.in. video marketingu jest coraz częściej wykorzystywany w tym środowisku. Transmisje na żywo cieszą się zazwyczaj, większym zainteresowaniem wśród internautów. Jak można wykorzystać live streaming?

  • Promocja – możemy zainicjować akcję, w której przedstawimy nasze nowe produkty, a odbiorcy będą mogli na bieżąco zadawać nurtujące ich pytania. Pozytywnie zadziała to na nasz wizerunek, a także na świadomość marki wśród odbiorców.
  • Relacje z wydarzeń – jedziesz na targi branżowe gdzie będzie się naprawdę wiele działo? Możesz zaplanować streaming z tego wydarzenia i przedstawić jak to wszystko wygląda od kuchni. Twoich odbiorców na pewno to zaciekawi.
  • Webinary – szczególnie w ostatnim czasie stają się coraz bardziej popularne. Znaczna część firm prowadzi w ten sposób np. szkolenia. Uczestnicy mogą brać aktywny udział, przez co łatwiej jest przyswoić więcej wiedzy.

Są to popularne przykłady jak można wykorzystać live streaming. Oczywiście nie musisz się ograniczać tylko do tych form. To co stworzysz i jak to zrobisz, zależy tylko od Twojej wyobraźni.

Podsumowanie

Live streaming jest w dzisiejszych czasach bardzo powszechną formą komunikacji w Internecie. Jego siła polega na dużej interakcji użytkowników w to, co oglądają. Nawiązujemy bezpośredni kontakt z naszymi odbiorcami, którzy mogą w różny sposób zabierać głos i być częścią naszego contentu. To wszystko poskutkowało tym, że coraz częściej live streaming jest wykorzystywany także przez marketerów i upatruje się w nim bardzo silnego narzędzia.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Live streaming - co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *