VD » Blog » Marketing » Czym jest remarketing oraz jak go wykorzystać ?

Czym jest remarketing oraz jak go wykorzystać ?

20 kwietnia 2021 (aktualizacja: 12 maja 2021) 6-8 min. czytania
Wykorzystywanie remarketingu w kampaniach Google Ads
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Obecnie rynek e-commerce bardzo prężnie się rozwija. Wiele firm ma świadomość, że skuteczna reklama i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów jest bardzo ważne. W sieci jest wiele firm, które promują swoją stronę, dlatego jeśli chcemy wyróżnić się na tle innych, musimy działać. Jedną z metod, które warto rozważyć jest remarketing. Każdy coś o tym słyszał, ale wielu nie docenia tej funkcji, a szkoda bo niskim kosztem możemy zwiększyć rozpoznawalność marki, a co za tym idzie poprawić konwersję.

Co to jest remarketing?

Według definicji remarketing jest to odmiana kampanii reklamowej, którą przeprowadzamy w ramach Google Ads. To reklama graficzna lub tekstowa, która pokazuje się użytkownikom, którzy byli na naszej stronie, ale z niej wyszli bez dokonania zakupu, wypełnienia ankiety lub kontaktu z nami. Reklama śledząca ma na celu przypomnienie o danym produkcie lub usłudze i skłonienie do ponownego odwiedzenia naszej witryny w celu dokończenia konwersji.

Wady i zalety

Zaletą remarketingu jest przede wszystkim próba odzyskania straconych klientów. Szansa, że sami do nas wrócą jest mała, jeśli natomiast informacja o nas ponownie im się wyświetli i to z produktem, którego szukali, jest duża szansa, że klikną w naszą reklamę i dokonają zakupu. Poza tym nasza marka stanie się dla użytkowników bardziej rozpoznawalna. Ogromną zaletą takiej formy reklamy jest jej niska cena.

Wadą reklamy śledzącej są wyskakujące reklamy, które nie wszystkim użytkownikom się podobają. Czasem może nas irytować, że pokazuje się nam reklama np. butów, które kupiliśmy już u konkurencji. Remarketing nie może też wyświetlać się za często, bo będzie to irytujące dla potencjalnych klientów.

Mechanizm działania

Zastanówmy się, w jaki sposób działa algorytm, skąd wie komu i co ma się wyświetlić? Dzieje się to za sprawą ciasteczka czyli cookie, które każdy z nas bardzo dobrze zna. Wchodząc na daną stronę po raz pierwszy wyskakuje nam informacja z prośbą o zaakceptowanie cookie. Musimy umieścić na stronie skrypt, którego zadaniem będzie zapisywanie i zbieranie informacji na temat wszystkich osób, które odwiedziły naszą stronę. Kluczowe jest tutaj umieszczenie skryptów na wszystkich podstronach, żebyśmy wiedzieli, co dokładnie interesowało danego użytkownika. Dzięki temu możemy później przygotować reklamę zawierającą dokładnie to, czego internauta szukał w naszej witrynie. Mając już wszystkie niezbędne dane, wykorzystując narzędzia Google Ads tworzymy odpowiednią kampanię remarketingową. To bardzo proste i każdy sobie bez trudu z tym poradzi.

Podsumowanie

Wybierając taką formę promocji warto zaznaczyć, że to my ustalamy, kiedy reklama pokaże się potencjalnym klientom. Może to być od razu po wyjściu z naszej witryny, chodzi o szybkość działania, bo klient jest zainteresowany danym produktem teraz i jeśli kupił go u konkurencji, to wyświetlenie reklamy po kilku dniach może być spóźnionym działaniem. Czasem jednak warto poczekać kilka dni, żeby użytkownik nie czuł się „atakowany” z każdej strony naszymi reklamami. Warto również przypomnieć się klientowi z produktem za kilka tygodni, bo jest szansa, że produkt się kończy i klient będzie musiał kupić nowy.

Możliwość komentowania została wyłączona.