Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / 5 narzędzi do zarządzania projektami marketingowymi


5 narzędzi do zarządzania projektami marketingowymi



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

W dzisiejszych czasach coraz częściej możemy spotkać się w wielu firmach z takim modelem biznesowym, który jest oparty na różnego rodzaju projektach, a te jak wiemy, bywają naprawdę bardzo różne. Jednymi z najbliższych mogą nam się wydawać projekty związane z marketingiem, a w tym kampaniami w Google Ads itp. Przy takim rodzaju zarządzania w firmie, bardzo ważną rzeczą będzie odpowiednie narzędzie, które pozwoli zarówno zarządzać projektem marketingowym oraz przypisanym do niego zespołem, a także przedstawiać dane, najbardziej interesujące przełożonego lub klienta.

Czym są narzędzia do zarządzania projektami?

Przede wszystkim na wstępie warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym są narzędzia, które umożliwiają zarządzanie projektami marketingowymi. Mają one w maksymalnym stopniu usprawniać procesy związane z prowadzeniem projektów, a tym samym uporządkować poszczególne jego aspekty. Jest to oczywiście możliwe tylko wtedy, gdy cały zespół umie prawidłowo wykorzystywać dane narzędzie.

Narzędzia do zarządzania projektami marketingowymi będą zatem służyły m.in. do planowania kampanii, współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu, a także do śledzenia postępów konkretnych projektów. W przypadku projektów marketingowych, często można spotkać się z niechęcią, która będzie podyktowana wielkością wydatków oraz brakiem posiadania namacalnych efektów inwestycji. Dlatego narzędzia do zarządzania projektami, będą także umożliwiać tworzenie różnego rodzaju raportów itp.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie są najlepsze narzędzia do zarządzania projektami?

Nie zdziwi nikogo fakt, że na rynku dostępnych jest naprawdę mnóstwo różnych narzędzi, które umożliwiają sprawne zarządzanie projektami marketingowymi, a tym samym zespołem marketingowym. Na potrzeby dzisiejszego artykułu, skupmy się na 5 z nich, które będą posiadały najważniejsze funkcję, z ogólnego punktu widzenia.

  • Google Workspace
Przeczytaj również  Wskaźnik Open Rate - co to jest i co na niego wpływa?

Warto mieć na uwadzę propozycję do od Google, m.in. z uwagi na popularność narzędzi hegemona z Mountain View. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w tej branży, a korzystałeś z Dysku Google, nie powinieneś poświęcać dużo czasu, aby zapoznać się ze wszystkim najważniejszymi funkcjonalnościami i szybko rozpoczniesz pracę.

Google oferuje oczywiście wieloosobową pracę na tym samym dokumencie, w tym samym momencie, synchronizację z Kalendarzem Google, a także Google Hangouts. Ponadto możemy skorzystać z kreatora witryn, aplikacji itp. To wszystko sprawia, że Google Workspace może być naprawdę atrakcyjnym wyborem w przypadku zarządzania projektami marketingowymi.

Jest to popularny wybór w firmach, gdzie wykorzystuje się kilka różnych i niezintegrowanych ze sobą narzędzi, aplikacji itp. Dlaczego? Główną funkcjonalnością Slacka jest to, że może on zintegrować różne kanały komunikacji. Chociaż nie posiada on ogromnej ilości różnego rodzaju “bajerów” to w zarządzaniu projektami głównie chodzi właśnie o komunikację, a tą Slack potrafi maksymalnie uprościć.

  • Zoho Projects

Zoho skupia się przede wszystkim na zarządzaniu projektami online. Niewątpliwą zaletą będzie w tym miejscu fakt, że tworząc nowy projekt w narzędziu, możemy śledzić jego czas pracy, postępy w realizacji, zarządzać dokumentami, kontrolować wydatki na projekt itp. Na uwagę zasługuje również wewnętrzny kalendarz oraz komunikator. To wszystko sprawia, że Zoho Projects, to naprawdę interesująca pozycja na rynku narzędzi do zarządzania projektami.

  • LiquidPlanner
Przeczytaj również  System PIM w e-commerce - Product Information Management

LiquidPlanner jest już znacznie bardziej rozbudowanym narzędziem do zarządzania projektami w porównaniu z poprzednimi pozycjami. Przede wszystkim może być pomocny w priorytetyzacji zadań oraz ich delegowaniu. Może podawać szacowany czas pracy, jaki jest potrzebny do zakończenia projektu. Oczywiście posiada wszelkie niezbędne inne funkcjonalności takie jak śledzenie i kontrolowanie projektów, możliwość komunikacji itp.

Ogromne możliwości LiquidPlannera polegają m.in. na funkcji zarządzania zasobami. Wszystkie niezbędne informacje możemy odczytać z różnego rodzaju pulpitów, z których w łatwy sposób możemy brać pod uwagę nasze finanse itp.

  •  IC Project

IC Project to narzędzie, które również ma do zaoferowania bardzo wiele różnych funkcjonalności. Przede wszystkim w bardzo podstawowej wersji, możemy korzystać z niego za darmo, co będzie dobrym pomysłem na przetestowanie tego rozwiązania.

Śledzenie czasu pracy, kontrola poszczególnych zadań do wykonania w projekcie, kalendarz pozwalający zarządzać członkami zespołu, a także ich urlopami, wbudowany komunikator, dokumentacja itp. Co ciekawe, IC Project pozwala dać dostęp osobom spoza zespołu marketingowego (np. klientom) i wskazać obszary, które mogą oni obserwować (postęp realizacji itp.). Istotne może okazać się również to, że jest to w 100% polskie narzędzie wraz ze wsparciem technicznym.

Narzędzia do zarządzania projektami – kilka słów na koniec

W naszym zestawieniu zadbaliśmy o to, aby narzędzia były nie tylko najlepsze, ale pokazywały różne podejścia i bogactwo wyboru, jakie posiadamy przy wybieraniu narzędzia do zarządzania projektami. Wybierając tego rodzaju oprogramowanie możemy zatem spokojnie postawić na naszą wygodę i kierować się tylko tym, co jest dla nas najważniejsze.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "5 narzędzi do zarządzania projektami marketingowymi"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.