Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing - Pozycjonowanie / Webinary – co to jest i jak wspierają pozycjonowanie?


Webinary – co to jest i jak wspierają pozycjonowanie?



11 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Webinarami nazywamy wszelkiego rodzaju spotkania, kursy, wykłady i prezentacja, które mają miejsce w sieci i odbywają się przy pomocy transmisji wideo w czasie rzeczywistym. W związku z pandemią koronawirusa spotkania w takiej formie są bardzo popularne, tanie i korzysta z nich wiele firm. Z reguły webinary są zapisywane, żeby można je było w razie potrzeby odtworzyć.

Możemy też podzielić webinary w rozróżnieniu do przeznaczenia:

1. Konferencje – to typowe spotkania online. Nie pełnią roli szkoleń, to raczej rozmowy biznesowe, omawianie strategii, rozmowy na pilne tematy itd. Tutaj wykorzystuje się przeważnie webinary typu streaming audio-wideo.

2. Szkolenia – bardzo popularne, szczególnie w ostatnim czasie wiele osób się do nich przekonało. To sposób na przekazywanie wiedzy osobom, które zapisały się na kurs. Tutaj sprawdzają się webinary tupu audio z możliwości pokazywania prezentacji.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. Reklamowe – wykorzystywane do prezentowania swoich usług, nowości w branży lub przedstawienia towarów. Jeśli chcemy np. zaprezentować nowy produkt, pokazać zalety, wyjaśnić na jakiej zasadzie działa czy odpowiedzieć na pytania uczestników wystarczy przygotować spotkanie online.

Rozróżniamy kilka rodzajów webinarów w rozróżnienie na ich format:

1. Nagrany, czyli taki który został przygotowany i nagrany we wcześniejszym terminie i później udostępniony. Uwzględnia się w nich takie szkolenia, prezentacje, które odbyły się na żywo, ale zostały nagrane i potem przekazane większej ilości osób.

Przeczytaj również  S.M.A.R.T. - czyli jak formułować cele

2. Streaming audio-wideo – takie webinary są wykorzystywane najczęściej, uczestnicy mają spotkanie w czasie rzeczywistym. Pozwala to na czynny udział odbiorców, daje możliwość zadawania pytań. Można przygotować ankietę dotyczącą spotkania lub umożliwić kontakt przez czat.

3. Audio – tutaj umożliwiamy uczestnikom przejrzenie przygotowanych przez nas slajdów, mogą zobaczyć, co widać na ekranie. Istotne jest tutaj to, że wszyscy na spotkaniu lub szkoleniu przesyłamy format audio, a sami wyjaśnimy, co uczestnicy widzą na swoich komputerach.

Webinary a pozycjonowanie

Dzięki webinarom możemy zaprezentować siebie, jako specjalistę z danej dziedziny. Taka forma promocji pomoże stworzyć więź z naszymi obecnymi klientami. To także sposób na zdobycie nowych odbiorców naszych usług. Jeśli przyłożymy się do przygotowania webinaru i stworzymy wartościowe treści, to szansa że użytkownicy będą ją udostępniać jest ogromna to tzw. link baiting. To działania, jakie podejmujemy, żeby zdobyć naturalne linki przychodzące. Do tego możemy wykorzystać social media, w których ludzie chętnie udostępniają ciekawe rzeczy, dla nas będzie to szansa na zwiększenie przychodzących linków, a co za tym idzie na poprawę pozycji w wynikach organicznych.

Plusem takiego działania jest zwiększony ruch na stronie i możliwość poprawienia rozpoznawalności naszej firmy. To tzw. user generated content, czyli niezależni użytkownicy tworzą i udostępniają treści związane z jakąś firmą np. opinie dotyczące webinaów.

Przeczytaj również  Co jest heatmapa w strategii SEO? [Mapa Cieplna]

Webinary to doskonałe narzędzie, które może być wykorzystane nie tylko do prezentacji wiedzy czy promocji firm, ale także do budowania relacji z klientami. Dzięki webinariom możemy lepiej zrozumieć potrzeby naszej grupy docelowej, odpowiedzieć na ich pytania i dostarczyć im wartościowych informacji. To z kolei może prowadzić do zwiększenia zaufania do naszej marki i lojalności klientów.

Jak wykorzystać webinary w pozycjonowaniu?

1. Stworz profesjonalne i wartościowe treści – aby przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców, warto zadbać o wysoką jakość prezentowanych treści. Starannie przygotowane prezentacje, interesujące tematy i ciekawe informacje sprawią, że uczestnicy będą chcieli udostępnić nagranie swoim znajomym, co może przyczynić się do zwiększenia liczby odnośników zwrotnych.

2. Buduj zaangażowanie – podczas webinariów warto angażować uczestników, zachęcać ich do zadawania pytań, komentowania prezentowanych treści czy wzięcia udziału w ankiecie. Im większe zaangażowanie, tym większa szansa na to, że uczestnicy będą chcieli podzielić się informacjami z innymi.

3. Promuj webinary w różnych kanałach – aby dotrzeć do jak największej liczby osób, warto promować webinary w różnych mediach społecznościowych, na stronie internetowej, w newsletterze czy blogu. Im większa widoczność, tym większa szansa na zdobycie nowych odbiorców.

Podsumowanie

Webinary to nie tylko doskonałe narzędzie do przekazywania wiedzy i promocji, ale także skuteczny sposób na poprawę pozycji w wynikach organicznych. Dzięki nim możemy budować relacje z klientami, zwiększyć zaangażowanie użytkowników i generować wartościowy ruch na stronie. Warto więc wykorzystać potencjał webinariów w strategii pozycjonowania i rozwijania swojej marki online.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest webinar i jak wspierają pozycjonowanie?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *