Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Promowanie produktów ze sklepu online na Facebook


Promowanie produktów ze sklepu online na Facebook



16 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Z uwagi na ogromną konkurencję wiele sklepów internetowych decyduje się na reklamowanie swoich produktów na Facebooku. Obecność w social mediach jest świetnym uzupełnieniem standardowej reklamy, bo trafia do szerokiego grona odbiorców. Jednakże trzeba zwrócić uwagę na to, że choć informowanie użytkowników o nowych, premierowych artykułach będzie proste, o tyle starsze produkty mogą nie cieszyć się taką popularnością. Zastanówmy się więc, jak nakłonić do zakupu naszych artykułów na Facebooku?

Analiza i określenie odbiorcy

Przed wykonaniem jakichkolwiek działań konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej analizy. Wiele firm, które z pozoru z łatwością komunikuje się w social mediach, tak naprawdę odgrywa wcześniej przygotowaną rolę, strategię poprzedzoną dogłębną analizą. My również musimy sprawdzić, czy nasza propozycja będzie atrakcyjna dla potencjalnych klientów, jakie działania przeprowadza konkurencja i jak wypadniemy na jej tle. Konieczne jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej, żeby przygotować właściwą reklamę i dobrać dobrą formę komunikacji. Jeśli chcemy zwrócić uwagę na naszych produktach trzeba dobrać właściwy język do wybranej grupy docelowej. Ustalmy, kto jest fanem naszych artykułów i starajmy się, żeby nasze wszystkie wypowiedzi były spójne, zrozumiałe i ciekawe dla danej grupy odbiorców.

Przeczytaj również  Marketing konwersacyjny w promocji firmy

Strategia działania

Warto stworzyć strategię działania na Facebooku. Jeśli tego nie zrobimy może się okazać, że nasze działania są niespójne, nieuporządkowane, a przez to niejasne dla odbiorców. W związku z tym nie spowodują oczekiwanych reakcji i nie doprowadzą do sprzedaży naszych produktów. W naszym planie marketingowym musimy wziąć pod uwagę charakterystykę grupy docelowej i sposób, w jaki będziemy się komunikować. Dzięki temu poznamy potrzeby użytkowników i spiszemy nasze cele. Tworząc kampanię weźmy różne sposoby promocji, nie ma jednego schematu działań. W strategii działania wykorzystaj standardowe, ale też oryginalne chwyty reklamowe.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Monitorowanie trendów

Sprawdzanie trendów na Facebooku jest bardzo istotne. Musimy być na bieżąco i cały czas monitorować, co w danym momencie jest popularne, jakie są zachowania i potrzeby użytkowników. Dane, jakie zbierzemy pomogą nam przygotować dobrze dopasowane reklamy. Ważne jest dostosowywanie na bieżąco reklam do oczekiwań grupy docelowej, dzięki temu nie stracimy jej zainteresowania.

Przeczytaj również  Crowdfunding - co to jest i jak wykorzystać finansowanie?

Płatne reklamy

Stworzenie profilu na Facebooku jest bezpłatne, ale warto zastanowić się nad płatnym promowaniem swoich postów. Dzięki temu wzrasta zasięg naszej reklamy, a co za tym idzie powiększamy zyski. Algorytmy mogą sprawić, że niepromowany post zobaczy tylko garstka osób, bo zostanie uznany za mało ciekawy, a treści za nieangażujące. Facebook umożliwia nam kilka sposobów promocji: karuzelę zdjęć, post sponsorowany i galerię. Najczęściej wybieraną opcją jest karuzela, bo przynosi duży ruch, a na urządzeniach mobilnych współczynnik klikalności jest znacznie większy niż na pojedynczych grafikach.

Podsumowanie

Prowadząc reklamę na Facebooku pamiętaj o zdobywaniu dobrych opinii i dbaniu o relacje z użytkownikami. Twórz odpowiednie hashtagi i nakłaniaj użytkowników, żeby je udostępniali. Oprócz standardowych grafik i postów możesz przygotować ciekawe wideo lib relacje na żywo.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak promować produkty ze sklepu przez Facebooka?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.