VD » Blog » Marketing » Jak pozyskać klienta? Efektywne techniki sprzedaży i pozyskiwania klientów


Jak pozyskać klienta? Efektywne techniki sprzedaży i pozyskiwania klientów

Publikacja: 1 września, 2021| Aktualizacja: 7 września 2021

pozyskiwanie klientów
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aby być skutecznym, wyprzedzić konkurencję i zdobyć klientów w Internecie, trzeba aktywnie działać i pozwolić się im znaleźć. Ale jak to zrobić? Jakie możliwości promocji i marketingu w Sieci ma przedsiębiorca? Poznaj kilka z nich.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron polega na podejmowaniu działań zmierzających do podwyższenia pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Celem powinno być doprowadzenie do sytuacji, w której strona znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu po wpisaniu danej frazy (słowa kluczowego). Pozycjonowanie uchodzi za jedną najefektywniejszych metod pozyskiwania klientów w Internecie.

Linki sponsorowane PPC         

Kolejna metoda promocji związana bezpośrednio z Google – Ads. W tym przypadku, aby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, teoretycznie wystarczy zapłacić odpowiednią kwotę pieniędzy i skonfigurować usługę. Następnie reklama Twojej strony lub sklepu WWW znajdzie się w boksie tuż ponad wynikami wyszukiwania. Linki sponsorowane są obok pozycjonowania stron najpopularniejszą metodą marketingu w Sieci.

Email marketing

Zdobyć adres e-mail potencjalnego klienta, a następnie, za jego zgodą, przesyłać mu wiadomości i promować firmę – tak w ogromnym skrócie wygląda email marketing. Ta popularna metoda nie ma – albo raczej nie powinna mieć – nic wspólnego ze spamowaniem. Maile powinny być spersonalizowane, atrakcyjne pod względem graficznym i przykuwające uwagę treścią – tylko wtedy jest szansa, że odbiorca otworzy i przeczyta przesłaną wiadomość i zareaguje na nią w taki sposób, jak oczekujesz.

Content marketing

Content marketing obejmuje działania polegające na tworzeniu i udostępnianiu grupie zainteresowanych odbiorców treści, które z ich punktu widzenia są pod jakimś względem wartościowe. O jakich treściach mowa? Rozmaitych – publikacjach na blogu, nagraniach wideo, infografikach, ebookach, podcastach czy prezentacjach, które mają wartość edukacyjną, rozrywkową czy emocjonalną. Korzyścią z content marketingu jest zbudowanie trwałej relacji z odbiorcą.

Social media

Siłą mediów społecznościowych jest to, że dają każdemu równy głos i pozwalają nawiązać komunikację z tysiącami innych użytkowników, dzieląc się z nimi różnymi treściami. Social media z powodzeniem można wykorzystać w działalności gospodarczej, tworząc profil firmy, marki, usługi albo produktu i udostępniając na jego łamach informacje interesujące dla potencjalnych klientów. Profesjonalne zarządzanie mediami społecznościowymi buduje wizerunek, poprawia rozpoznawalność i daje bezcenną szansę na dokładne poznanie potencjalnej klienteli.

Marketing wirusowy i szeptany

Marketing wirusowy i szeptany polega na wejściu w bezpośrednią interakcję z odbiorcą i skierowaniu go na Twoją usługę lub produkt. Istotą tej formy promocji jest nadanie działaniom promocyjnym spontanicznego charakteru. W marketingu wirusowym i szeptanym należy dążyć do tego, żeby wszelkie przedsięwzięcia wyglądały na naturalne, tak jakby wychodziły wprost od przeciętnych użytkowników. Wykorzystuje się w tym celu dyskusje na forach i stronach internetowych, w których delikatnie zahacza się o reklamowaną markę.




Możliwość komentowania została wyłączona.