Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Optymalizacja PDF pod SEO


Optymalizacja PDF pod SEO



27 września 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Niekiedy istnieje konieczność opublikowania treści nie bezpośrednio na stronie internetowej, lecz w pliku PDF. Chcąc dotrzeć z nim do odbiorców, trzeba więc postawić nie tylko na pozycjonowanie stron, ale również wiedzieć, jak skutecznie pozycjonować i optymalizować pliki PDF. Przydatne informacje na ten temat prezentujemy poniżej.

PDF – kiedy warto

Długie artykuły naukowe, rozległe wypracowania, instrukcje, raporty, książki – to tylko kilka przykładów treści, które są często udostępniane w formie plików PDF. Dlaczego akurat PDF? Ponieważ ten format jest najlepszy w przypadku treści przeznaczonych nie tylko do przeglądania na komputerze, ale również drukowania na papierze. Wynika to z faktu, że pliki PDF zawsze mają identyczną zawartość bez względu na to, czy przegląda się je w Internecie, czy jako wydrukowany dokument.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie plików PDF w wyszukiwarkach internetowych, to zasady przypominają pozycjonowanie stron – podobnie zresztą jak optymalizacja tego rodzaju dokumentów. Nie ma żadnych przeciwwskazań przed tym, żeby treść opublikowana w formie pliku PDF osiągnęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Warunek? Musi zostać dobrze wypozycjonowana i zoptymalizowana. Jak to zrobić? Czytaj dalej i dowiedz się już teraz.

Przeczytaj również  Niedziałające linki - wpływ na SEO tzw. broken links

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak optymalizować i pozycjonować pliki PDF

Optymalizacja powinna się zacząć od przygotowania wartościowej, wyczerpującej treści, która interesuje i angażuje użytkowników. Zakładamy jednak, że skoro mamy do czynienia z plikiem PDF, to zawartość jest merytoryczna i ciekawa dla odbiorców. W takiej sytuacji należy zadbać przede wszystkim o nazwę pliku, która jest jednocześnie tytułem w wyszukiwarce i pełni analogiczną rolę jak znacznik title w kodzie HTML strony internetowej. Nazwa pliku powinna więc obejmować słowa kluczowe, na które ma być pozycjonowana treść, a jednocześnie zachęcać użytkownika do kliknięcia w link wyświetlony w wynikach wyszukiwania. Te same zasady należy stosować dla tytułu pliku.

Przeczytaj również  Shoplo - Pozycjonowanie i optymalizacja [Wskazówki]

Inny ważny element to adres URL pliku. Skup się na tym, aby był jak najprostszy do zapamiętania i – podobnie jak nazwa oraz tytuł – wskazywał na jego treść, a zarazem zawierał słowa kluczowe. Umieść plik w głównym katalogu na serwerze, dzięki czemu adres będzie miał najprostszą możliwą formę, czyli np. adres-strony.pl/plik.pdf zamiast adres-strony.pl/nazwa-kategorii/nazwa-podkategorii/plik.pdf. Optymalizując plik PDF, pamiętaj również o tym, że im szybciej treść się ładuje, tym lepiej, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. Dlatego postaraj się o to, żeby rozmiar pliku był jak najmniejszy, oczywiście przy zachowaniu optymalnej jakości.

Aby plik skutecznie się pozycjonował i był dobrze widoczny dla wyszukiwarek, zadbaj też o jego strukturę. Wstaw spis treści odsyłający do poszczególnych części tekstu, a także zastosuj nagłówki Jeśli w pliku pojawiają się grafiki, warto je opatrzyć znacznikami alt i title zawierającymi słowa kluczowe, co pozytywnie wpływa zarówno na pozycjonowanie stron, jak i PDF-ów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Optymalizacja PDF pod SEO"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *