Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Samodzielne Pozycjonowanie Stron


Samodzielne Pozycjonowanie Stron



8 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Myślisz, że pozycjonowanie stron internetowych to czarna magia i sztuka zarezerwowana wyłącznie dla wybrańców? Jesteś w błędzie! Jeśli tylko masz chęci i czas, żeby zając się tym samemu, nic nie stoi na przeszkodzie. Najpierw jednak przeczytaj artykuł, w którym piszemy, jak samemu pozycjonować stronę WWW.

Zacznij od optymalizacji

Zanim przejdziesz do właściwego pozycjonowania stron internetowych, skup się na optymalizacji. To bardzo ważne, bo bez dobrze zoptymalizowanej witryny uzyskanie oczekiwanych rezultatów, jeśli chodzi o SEM i SEO jest znacznie trudniejsze niż po jej przeprowadzeniu. Optymalizacja powinna obejmować:

  • meta tagi, tak aby na każdej podstronie znaczniki title, description i meta keywords odpowiadały treści i były niepowtarzalne,
  • treść, która powinna być podzielona na akapity i nagłówki, odpowiednio nasycona słowami kluczowymi i wzbogacona o treści multimedialne (grafiki, materiały wideo),
  • strukturę witryny, która powinna być odpowiednio przemyślana i zaplanowana, obejmując architekturę informacji oraz czytelny podział na kategorie i ewentualnie podkategorie.
Przeczytaj również  Atrybuty rel="noopener" i rel="noreferrer"

Dostarczaj wartościowe treści

Publikując ciekawe dla użytkowników, angażujące i wartościowe merytorycznie treści, poprawiasz widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz tylko czasu i nieco umiejętności oraz chęci do pisania, że całkowicie za darmo np. stworzyć blog w ramach swojego sklepu internetowego. Regularnie udostępniając na nim teksty interesujące dla odbiorców Twoich produktów czy usług, nie tylko zdobywasz ich zaufanie, ale również korzystnie oddziałujesz na pozycjonowanie strony. Google uwielbia bowiem tematyczne, oryginalne i wyczerpujące treści.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Publikuj na zewnętrznych stronach

Z publikacją treści nie ograniczaj się wyłącznie do własnej strony. Pokazuj się w szerszych kręgach odpowiadających tematycznie Twojej witrynie, na co pozwalają Ci np. artykuły gościnne albo sponsorowane. W ten sposób poprawiasz swoją rozpoznawalność i masz możliwość zdobycia odnośników prowadzących do Twojej witryny, co jest bardzo istotne, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.

Przeczytaj również  Pozycjonowanie wizerunkowe – SEO PR

Zainwestuj we własne zaplecze

Zaplecze pozycjonerskie to zbiór witryn, których zadaniem jest pozycjonowanie stron docelowych. Odpowiednio je rozplanowując i w przemyślany sposób organizując linkowanie, możesz naprawdę skutecznie poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Tworząc zaplecze, skup się na tym, aby tematycznie odpowiadało pozycjonowanej stronie, dostarczało wartość użytkownikom i zawierało możliwie ciekawą treść, a wtedy efekty na pewno będą najlepsze. Pod żadnym pozorem nie stawiaj natomiast zaplecza z krótkimi, nieciekawymi tekstami i odpychającą szatą graficzną. Na szczęście obecnie założenie strony, np. w oparciu o CMS WordPress

Przyspiesz działanie strony

Szybkość ładowania się witryny jest jednym z istotnych czynników, które przekładają się na pozycjonowanie stron. Zadbaj więc o to, żeby Twoja witryna działała możliwie szybko, a łatwiej osiągniesz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Samodzielne Pozycjonowanie Stron [Poradnik]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *