Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Marketing prawniczy


Marketing prawniczy



4 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Przy wielu okazjach na naszym blogu, możecie spotkać się ze stwierdzeniem “to zależy od sytuacji” – jednak często taki jest stan faktyczny. Może być tak, że w przypadku konkretnej branży jakieś działania są trudniejsze lub łatwiejsze. W przypadku działalności prawniczej, naprzeciw marketingowi staje m.in. zawodowy kodeks etyki.

Marketing, a branża prawnicza

Z całą pewnością nie można mówić o całkowitym zakazie działań reklamowych przez etykę prawniczą. Wizytówki, informujący baner na płocie, czy posiadanie własnej strony internetowej jest w pełni akceptowalne, a przecież można mówić tu o formie promocji. Wyobraźmy sobie jednak slogany pokroju “wyciągniemy Cię z najgorszych tarapatów” – w kontekście usług prawnych po prostu źle brzmi, a po drugie może być już przejawem łamania zasad etyki zawodowej. Dlatego w tej branży stawia się raczej na budowanie autorytetu, niż na porównania do konkurencji.

Marketing prawniczy w Internecie

Z powodu na specyfikę branży, świetnym miejscem do promowania usług prawnych jest Internet. W łatwy sposób możesz połączyć przedstawienie swojej oferty, osoby oraz firmy z rzetelnym informowaniem odbiorców np. poprzez artykuły z zawiłościami prawnymi. Działalność wizerunkowa jest jak najbardziej na miejscu, a dzięki temu budujesz renomę i zwiększasz szansę na zdobycie kolejnych klientów. 


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Strona internetowa branży prawnej

Strona internetowa nie tylko w tym przypadku, jest po prostu podstawą wizerunku marki. W dzisiejszych czasach, nawet jeśli odbiorcy spotykają się z jakąś nazwą w rzeczywistości – pierwszym krokiem jest sprawdzenie jej w wyszukiwarce. Dlatego jest ona ważniejsza niż przygotowanie odpowiedniej wizytówki.

Przeczytaj również  Jak szukać klientów na LinkedIn?

Warto uwypuklić najważniejsze aspekty w kontekście strony w tej branży, które głównie opierają się na informacji:

  • Charakter – powinien być reprezentatywny. Osoba, która nie zna Ciebie oraz Twojej marki, niech ma taką szansę właśnie poprzez stronę internetową.
  • Zespół – w przypadku branży prawnej, jawność pracujących w Twojej firmie osób jest bardzo istotna. Przedstaw swoich prawników, radców itp. Niech użytkownicy wiedzą do kogo się zgłaszają i przede wszystkim mają możliwość ewentualnie sprawdzić pracowników firmy w innych źródłach.
  • Usługi – precyzyjnie poinformuj o tym, jakiego rodzaju usługi świadczysz. Na stronie powinno być to przekazane czarno na białym. Jeśli ktoś będzie miał wątpliwości i nie znajdzie informacji np. dotyczących porad prawnych – wybierze konkurencyjną kancelarię.
  • Referencje – warto jest je przedstawić, a jeśli masz ich znaczną ilość to przedstaw tylko te, które będą Cię wyróżniać na tle konkurencji. Przeglądanie stron innych kancelarii, nie jest zabronione.

Identyfikacja wizualna

Spójna i przemyślana identyfikacja wizualna jest bardzo ważnym elementem każdej firmy. Jednak w przypadku, gdy część działań promocyjnych jest zabroniona, warto skupić jak najwięcej uwagi na aspektach, które mają wpływ na konkurencyjność marki i są akceptowalne. W przypadku branży prawnej warto zatem przeznaczyć więcej czasu lub zlecić wykonanie dobrego loga firmie graficznej, która zadba o wszystkie szczegóły, więcej na ten temat znajdziesz w naszym artykule: https://www.vd.pl/tworzenie-loga/.

Prowadzenie bloga prawnego

Wachlarz możliwości marketingowych branży prawnej jest okrojony, dlatego istotne jest wykorzystanie wszystkich możliwych metod promocji. Prowadzenie własnego bloga przynosi korzyści, których nie należy lekceważyć. Jakie informacje można na nim umieszczać?

  • Aktualności – w dzisiejszych czasach bardzo często dochodzi do wprowadzania nowych przepisów, uaktualnienia starych, a także różnych sprostowań. W celu odnalezienia się w gąszczu prawnym trzeba mieć ogromną wiedzę. Wszyscy słyszeli na pewno określenie “Ustawa o zmianie ustawy”, lub co gorsza “Ustawy zmieniająca ustawę o zmianie ustawy”. Wystarczy przejrzeć jeden tego rodzaju dokument. Dla laika często taka ustawa oznacza zbiór punktów, paragrafów itp. Warto więc na blogu zamieszczać objaśnienia dotyczące tego rodzaju problemów – tematów na pewno nie zabraknie.
  • Porady prawne – możesz najczęstsze pytania umieszczać na blogu i wskazywać rozwiązania. Istotne również mogą być poradniki, np. jak napisać odwołanie lub pozew. Ludzie często po raz pierwszy spotykają się z czynnościami prawnymi i muszą się nauczyć wszystkiego od podstaw. Jeśli zadadzą pytanie wyszukiwarce “jak napisać odwołanie od decyzji sądowej” – Google poprowadzi użytkowników na Twoją stronę jeśli będzie ona odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO.
Przeczytaj również  Kampanie społeczne i reklama społeczna - czym są?

Podsumowanie

Przede wszystkim należy pamiętać, że marketing prawniczy jest możliwy. Pomimo newralgicznej branży i licznych przepisów regulujących możliwości reklamowe firm prawnych, nie należy zaniechiwać wszystkich dostępnych rozwiązań. Konkurencyjność kancelarii, szczególnie tych młodych często jest ograniczona właśnie ze względu na brak zdecydowania w działaniach marketingowych lub całkowity ich brak. Jeśli nie stosujesz wymienionych, możliwych metod promocji, zastanów się czy nie warto chociaż spróbować.

Przykładowe ustawy: 

https://www.gov.pl/web/premier/projekt-ustawy-zmieniajacej-ustawe-o-zmianie-ustawy-o-dowodach-osobistych-oraz-niektorych-innych-ustaw

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210001192


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing Prawniczy"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *