Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Marketing mobilny – od czego zacząć?


Marketing mobilny – od czego zacząć?



28 listopada 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Laptopy, konsole, smartfony, tablety, opaski, zegarki… Rynek technologii mobilnej rozwija się w zatrważającym tempie i nic nie wskazuje na to, aby miał w najbliższym czasie się zatrzymać. Mobilność jaką za sobą przyniosły wszystkie urządzenia tego typu, sprawiła, że coraz częściej po prostu jej pożądamy. A skoro coś jest pożądane i bardzo popularne, to jest również zauważone w środowisku marketingowym i przejawia się w tym przypadku za sprawą marketingu mobilnego.

Czym jest marketing mobilny?

Marketing mobilny jak nazwa wskazuje będzie ściśle opierał się na technologiach informacyjnych, informatycznych, przeobrażeń zachodzący w społeczeństwie, a także przyzwyczajeniach odbiorców. Co to wszystko znaczy? Urządzenia mobilne są z nami już od dłuższego czasu, współcześnie zakres zastosowań dla smartfonów stale się powiększa i oczywiście jest znacznie większy, niż jeszcze kilka, czy kilkanaście lat temu.

Wraz ze wspomnianym rozwojem możliwości urządzeń mobilnych, będą szli marketerzy, którzy chcąc wykorzystać taki stan rzeczy, próbują wpasować się w coraz to nowsze realia i wpłynąć na odbiorców różnymi metodami. 


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dlaczego te wszystkie zmiany są tak ważne dla marketingu? Ponieważ pozwala to przede wszystkim badać rzeczy, które nie są aż tak łatwe do uzyskania innymi metodami, np. to jak dany użytkownik spędza wolny czas, pozwala nam na przedstawienie mu bardziej spersonalizowanej oferty. Można więc uznać, że gra jest warta świeczki.

Przeczytaj również  Co to jest Unikalna Cecha Oferty? USP produktu

Co wykorzystuje marketing mobilny?

Do podstawowych narzędzi działań z zakresu marketingu mobilnego możemy zaliczyć naprawdę sporo rzeczy. Kilka przykładów pozwoli wskazać kierunek, w jakim to wszystko podąża. Do jednych z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu mobilnego należą:

  • Kody QR – jest to chyba najbardziej współczesny przykład, który obecnie można spotkać w bardzo wielu miejscach. Prawdopodobnie Twój telefon ma nawet specjalną aplikację, która umożliwia skanowanie kodów. Dzięki ich zeskanowaniu, zostajemy przekierowani na zapisany w kodzie adres URL, co może być świetnym rozwiązaniem dla osób, które np. zaciekawiły się naszą infografiką itp.
  • Wiadomości SMS – chociaż jest to znacznie bardziej archaiczne rozwiązanie, to zdecydowanie trzeba o nim wspomnieć. Należy jednak zauważyć, że tę formę komunikacji powinny wybierać marki, które są już od dłuższego czasu w świadomości odbiorców, np. nasi stali klienci. W przeciwnym razie wiadomość tekstowa może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego.
  • Strony internetowe – skoro skanery QR mamy w telefonach i przekierowują one do konkretnych stron internetowych, to ważne jest, aby nasza strona była mobile-friendly. To kolejny argument za tym, żeby nasza strona była w pełni responsywna. W ten sposób, łatwiej będziemy mogli wykorzystać marketing mobilny w naszej strategii marketingowej.
  • Aplikacje – coraz większa część firm decyduje się na stworzenie własnej aplikacji mobilnej. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro udział urządzeń mobilnych na rynkach stale rośnie. Aplikacje to także świetne pole do popisu dla naszych działań marketingowych. Możemy zbierać potrzebne informacje, udostępniać naszą ofertę, dać możliwość wykonywania zakupów, wykorzystania rabatów itp. Wszystko jest w naszych rękach.
Przeczytaj również  Realizacja zwrotów towarów w sklepie internetowym

Dlaczego marketing mobilny to przyszłość?

Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie jedną rzecz. Rynek urządzeń mobilnych stale się rozwija i z rok na rok przybywa ich użytkowników. Firma Hootsuite, która specjalizuje się m.in. w sprawach związanych z mediami społecznościowymi, prowadzi regularne badania dotyczące także urządzeń mobilnych. Na podstawie raportu ze stycznia 2021 roku, możemy powiedzieć, że:

  • na świecie jest przeszło 5,2 miliardów użytkowników smartfonów, co stanowi ponad 65% populacji świata. 
  • Pomiędzy styczniem 2020, a styczniem 2021 liczba użytkowników smartfonów wzrosła o blisko 2%, co stanowi ok. 93 milionów osób, podczas gdy w tym samym okresie, ogólna liczba ludności świata wzrosła o 1% (81 milionów).
  • Przedstawiono, że użytkownicy pomiędzy 16, a 64 rokiem życia w 96,6% korzystają ze smartfonów, 34,3% korzysta z tabletów, 23,3% ze smartwatchy lub inteligentnych opasek, podczas gdy 64,4% korzysta z laptopa lub komputera stacjonarnego.

Najbardziej znamiennym wydaje się być fakt, że liczba użytkowników smartfonów na świecie rośnie szybciej, niż ogólna liczba populacji naszej planety. Te przykłady danych statystycznych ukazują w najlepszy sposób, że marketing mobilny nie tylko ma sens, ale także w dalszym ciągu będzie się rozwijał.

Marketing mobilny – kilka słów na koniec

Zdaje się, że urządzenia mobilne już nigdy nas nie opuszczą. Stale rozwijający się ten sektor technologii sprawia, że marketerzy na całym świecie otrzymują coraz to nowsze, a często także doskonalsze narzędzia, do prowadzenia działań marketingowych. Dlatego marketing mobilny jest zdecydowanie wyróżniającą się jego odmianą i na pewno w najbliższych latach będzie intensywnie rozwijany, co tylko powinno nas utwierdzić w przekonaniu, że warto jest się nim zainteresować.

Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing mobilny - od czego zacząć?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *