Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Makieta strony internetowej – UX


Makieta strony internetowej – UX



16 września 2021 (Zaktualizowano: 13 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Konkurencja w Internecie jest ogromna, a w związku z pandemią koronawirusa coraz więcej firm decyduje się na stworzenie strony internetowej i oferowanie swoich produktów i usług online. W związku z tym konieczne jest stworzenie witryny, która spodoba się użytkownikom, a także będzie zgodna z zasadami User Experience. Warto zatem dowiedzieć się czym dokładnie jest i jak stworzyć poprawnie makietę strony internetowej? Zapraszam do zapoznania się z tematem.

Co to jest makieta witryny internetowej?

Makieta strony internetowej to inaczej graficzne zaprezentowanie, jak ma wyglądać i funkcjonować nowa odsłona witryny, to rodzaj szkicu, prototypu, zarysu. To połączenie struktury szkieletu serwisu razem z elementami graficznymi. Z reguły w makiecie witryny internetowej zawarta jest informacja, które części są najistotniejsze, a które są mniej ważne, jest też układ witryny, dane o tym, jak internauci będą wykorzystywać serwis, prezentację elementów z informacją o ich wielkości, miejscu w którym mają się znaleźć, w jakiej odległości od siebie, w jakich barwach, a także dane na temat fotografii, grafik itp.

Przeczytaj również  Planowanie akcji promocyjnych w branży e-commerce

Zalety makiety strony internetowej

Najważniejszą zaletą jest możliwość zobaczenia, jak będzie wyglądać strona. To niezwykle istotne, bo jeśli konieczne jest wprowadzenie poprawek, możemy je w prosty sposób nanieść na projekt i zaoszczędzimy dużo czasu i pieniędzy. Jeśli chcielibyśmy wdrożyć zmiany, już po powstaniu witryny koszty byłyby wysokie i wymagałyby większego nakładu pracy. Warto pamiętać, że czasami wprowadzenie zmian, gdy strona jest już skończona jest niestety niemożliwe. Plusem stworzenia makiety strony internetowej jest sprawdzenie wszystkich zaprojektowanych przez nas funkcji. Możemy postawić się w rolę osoby, która weszła na stronę i sprawdzić, czy witryna jest czytelna i łatwa w obsłudze.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Czy jest makieta hi-fi?

Makieta high fidelity (hi-fi) posiada znacznie więcej elementów, gdy zgromadzimy wszystkie potrzebne nam dane i przeprowadzimy test, otrzymamy niezwykle rozbudowany produkt. Tego typu makiety charakteryzują się niezwykle szczegółowymi danymi np. barwa, logo, fotografie, grafiki, elementy nawigacyjne itp. Makieta hi-fi przypomina w dużym stopniu gotową stronę, dzięki temu łatwo może sobie wyobrazić, jak będzie ostatecznie wyglądać.

Przeczytaj również  Co to jest brand marketing?

Czym jest makieta lo-fi?

Makieta low fidelity (lo-fi) to początkowy zarys witryny w postaci graficznej. Jesteśmy w stanie ją stworzyć za pomocą kartki i długopisu, dlatego nic nie kosztuje. Jest niezwykle prosta i szybka w wykonaniu, uwzględnia tylko najważniejsze elementy tworzonej witryny. Już na tym etapie warto zaprezentować makietę użytkownikom w celu sprawdzenia, czy wszystko jest jasne i czy nie warto wdrożyć dodatkowych modyfikacji.

W jaki sposób zaprojektować makietę serwisu internetowego?

Tworząc makietę strony internetowej dobrze jest przeanalizować zawartość i funkcjonalność konkurencyjnych witryn. Konieczne jest również ustalenie naszych odbiorców docelowych, aby strona spełniała ich oczekiwania i gusta. Zaczynając warto stworzyć szkic na kartce, bo to szybkie i niedrogie rozwiązanie, a w początkowej fazie będzie niezwykle pomocne. Warto również skorzystać z dedykowanych narzędzi, niestety z reguły odpłatnych, które ułatwią stworzenie takiej makiety strony. Nie zapominaj o UX, bo użyteczność witryny jest niezwykle istotną kwestią wspierającą również pozycjonowanie. Na koniec przetestuj kilka razy, czy wszystko działa tak, jak należy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Makieta strony internetowej – UX"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.