Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / 4 narzędzia do tworzenia prezentacji. Jak zrobić ciekawą prezentacje?


4 narzędzia do tworzenia prezentacji. Jak zrobić ciekawą prezentacje?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Tworzenie prezentacji multimedialnych jest jednym z elementów procesu przedstawiania określonych wyników np. osiąganych przez firmę. Prezentacje biznesowe tworzy się na potrzeby zespołów firmowych, klientów, spotkań, kontrahentów itp. Dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć jak tworzyć poprawne prezentacje firmowe, które nie będą zanudzać naszych ważnych odbiorców i pozwolą im zapamiętać przedstawiane informacje. Oczywiście prezentacje biznesowe to tylko element czegoś większego – naszego wystąpienia.

Prezentacje biznesowe – wystąpienie

Należy pamiętać, że w przypadku wszelkiego rodzaju prezentacji, są one tylko dodatkiem. To osoba prezentująca “robi całe show” i ma za zadanie zaciekawić odbiorców, zadbać o ich komfort oraz o to, aby po prostu wynieśli coś z wystąpienia. Dlatego przede wszystkim należy zwrócić uwagę na odpowiedni ubiór osoby prezentującej. Powinien on być stonowany i elegancki.

Ważna jest jeszcze barwa głosu i ton wypowiedzi. Powinien być energiczny, dostosowany do odbiorców oraz pomieszczenia. Ważne jest także aby utrzymywać kontakt z publicznością. To nadaje wystąpieniu dynamiki, a także pokazuje wszechstronne przygotowanie prezentera, które jest absolutnie kluczowe.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Prezentacja multimedialna na spotkaniu firmowym

Prezentacja biznesowa to także odpowiedni materiał graficzny, który jest tylko dodatkiem do naszego wystąpienia. Jednak nie oznacza to, że można go pominąć. Prezentacja ma zaciekawić odbiorców do tego stopnia, aby po prostu słuchali naszego wystąpienia. Warto w takim razie kierować się kilkoma zasadami, przy tworzeniu prezentacji firmowej, aby spełniła ona swoją bardzo ważną rolę:

  • Brak tzw. ścian tekstu – na slajdach powinniśmy przede wszystkim umieszczać tylko najważniejsze informacje hasłowo, najlepiej unikając konstrukcji zdań itp. Mogą one nam posłużyć do przypomnienia kwestii, które chcemy poruszyć przy okazji danego slajdu.
  • Należy mówić, nie czytać – jest to powiązane z brakiem ściany tekstu, ale także z tym, aby nasze ewentualne notatki, także nie zawierały ogromnych akapitów. Chodzi o to, żeby slajd był dla odbiorców formą przedstawienia informacji, o których zaraz będziesz opowiadał. W ten sposób pokazujemy także szacunek względem naszych odbiorców i nasze przygotowanie do tematu.
  • Wykorzystanie grafik, wykresów, tabel itp. – szczególnie w przypadku prezentacji biznesowych. Jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, zatem taka forma będzie dla większości odbiorców po prostu bardziej atrakcyjna. To także sposób, aby przemycić większą ilość informacji na slajdzie, bez utraty ciekawości ze strony audytorium.
  • Odpowiedni kontrast – również jest bardzo ważny. Nie tylko względem wykorzystanych grafik lub wykresów, ale także tekstu. Powinniśmy przede wszystkim zadbać o to, aby różne elementy nie zlewały się z tłem prezentacji oraz aby nie były one zbyt jaskrawe itp. Jeśli mamy możliwość warto zwrócić uwagę na sprzęt z jakiego będziemy korzystać. Bywa tak, że na ekranie urządzenia, wszystko wygląda prawidłowo, jednak w momencie wyświetlania prezentacji firmowej przez projektor, obraz traci na jakości i staje się nieczytelny i mdły dla odbiorców.
Przeczytaj również  Różnice między marketingiem B2B, a B2C

Jakie narzędzia wybrać do prezentacji biznesowej?

Na szczęście nie brakuje programów, także tych darmowych, które umożliwiają tworzenie ciekawych i interesujących prezentacji biznesowych. Warto zaznaczyć, że większość narzędzi nieznacznie różni się między sobą na poziomie wykorzystywanych funkcjonalności, efektów itp. Warto zatem stosować różne programy w zależności od celu naszej prezentacji firmowej, a także naszych odbiorców. Jakie przykładowe narzędzia, warto wykorzystywać?

  • PowerPoint – jest on oczywistym wyborem. Chociaż przez wiele osób uważany jest za przestarzały, to Microsoft pracuje nad nim i stara się z każdą aktualizacją dodawać mu uroku. Nie należy go lekceważyć i naprawdę warto go wykorzystać przede wszystkim z uwagi na prostą i znaną formę tworzenia i projektowania prezentacji.
  • Prezi – jest to przykład prezentacji zupełnie innego typu. Nie opiera się na liniowości, a każdy slajd jest inaczej przedstawiany. Sama droga do kolejnego slajdu nie zawsze jest taka sama i jest widoczna dla odbiorców. Prezi oferuje w pewnym sensie wielką planszę, na której przybliżamy i oddalamy poszczególne elementy z wykorzystaniem różnych efektów. Jest to także ciekawa pozycja, z którą warto się zapoznać.
  • Sway – jest to inne, mniej popularne narzędzie od Microsoftu, które umożliwia nie tylko tworzenie prezentacji, ale także stron internetowych metodą WYSIWYG (what you see is what you get – to co widzisz jest tym co dostajesz). Polega ona na jak najdokładniejszym odwzorowaniu tego co mamy na ekranie komputera w postaci np. druku. Za pomocą Swaya bez problemu w naszej prezentacji umieścimy materiały multimedialne np. z YouTube’a, Facebooka, Twittera itp. Chociaż ma do dyspozycji mniej szablonów niż PowerPoint to może być jego ciekawą alternatywą.
  • Canva – jest bardzo ciekawą aplikacją internetową, którą możemy wykorzystywać do tworzenia różnego rodzaju materiałów graficznych, w tym do tworzenia prezentacji. Mamy do dyspozycji mnóstwo szablonów, znaków, elementów, grafik itp. Sama obsługa jest bardzo intuicyjna i pozwala szybko utworzyć profesjonalnie wyglądającą prezentację biznesową.
Przeczytaj również  Neuromarketing - co to jest?

Podsumowanie

Prezentacja biznesowa to coś znacznie więcej niż tylko prezentacja multimedialna, która tak naprawdę jest tylko dodatkiem do naszego wystąpienia. To jak zaprezentuje się osoba wygłaszająca wystąpienie, ma największy wpływ na to, jaki będzie odbiór całej prezentacji firmowej. Powinniśmy jednak pamiętać, że całość powinna być spójna i nawzajem się uzupełniać. Dlatego warto znać podstawowe zasady tworzenia prezentacji multimedialnych, a także różnego rodzaju narzędzia, które umożliwiają je tworzyć na różne sposoby.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "4 narzędzia do tworzenia prezentacji. Jak zrobić ciekawą prezentacje?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.