Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak wybrać najlepszy motyw (szablon) do WordPress?


Jak wybrać najlepszy motyw (szablon) do WordPress?



10 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Popularność WordPressa wśród systemów typu CMS, daje mu znaczącą przewagę w postaci ilości dostępnych różnego rodzaju funkcjonalności. Skoro najwięcej osób wykorzystuje właśnie ten system zarządzania treścią, to tworząc np. nowe oprogramowanie, firmy zadbają o to, aby było one kompatybilne z WordPressem. To logiczny mechanizm, który pozwoli dotrzeć do największej liczby odbiorców. Ten prosty przykład obrazuje pewną tendencję, która będzie się powtarzać w przypadku innych rozwiązań, zarówno tych płatnych, jak i darmowych. Taka sama zależność zachodzi m.in. wobec motywów stron.

Czym jest motyw strony WordPress?

Motyw strony WordPress to najprościej mówiąc pewien zestaw elementów wizualnych, stylów, układów, który odpowiada za to, jak pod kątem graficznym prezentuje się nasza strona internetowa. W zależności od tego, na jaki motyw WordPress się zdecydujemy, będziemy mogli inaczej dostosować wizualnie naszą stronę. Każdy motyw będzie posiadał nieco inne możliwości, które mogą się od siebie różnić nawet w znacznym stopniu.

Każdy motyw WordPress będzie miał inne dostępne opcje do wykorzystania, w postaci np. “przycisków”, menu, pływających okienek, pojawiania się nowych elementów itp. W znacznym stopniu o tym, jak wiele opcji będziemy mieli dostępnych w naszym motywie WordPress, będzie decydować to, czy zdecydujemy się na bezpłatne lub płatne rozwiązanie. Jednak jak w przypadku WordPressa bywa, nie będziemy mogli narzekać na mały wybór.

Jaki rodzaj motywów WordPress wybrać?

W celu znalezienia najlepszego motywu WordPress dla własnej strony internetowej, na początku może się pojawić pytanie, czy wybrać płatne, czy bezpłatne motywy. Odpowiedź powinna być uzależniona od dwóch czynników, od budżetu jakim dysponujemy oraz naszej sytuacji. Za komercyjny motyw WordPress, będziemy musieli zapłacić w granicach kilkuset złotych, ponieważ kwoty nie przekraczają raczej 100 dolarów.

Dlatego najlepszym wyjściem będzie nieograniczanie się do bezpłatnych motywów. Oczywiście, jeśli znajdziemy darmowy motyw, to lepiej dla nas. Jednak często może się okazać, że wydane pieniądze na komercyjny motyw strony WordPress, pomogą nam zaoszczędzić w przyszłości czas i nerwy, jeśli będziemy chcieli coś zmienić na naszej stronie. Dlaczego? Płatne motywy mają przeważnie zdecydowanie więcej dostępnych opcji, ale na tym nie kończą się różnice.

  • Wsparcie twórcy – w przypadku płatnych motywów możemy spotkać się, że w cenie będzie także wsparcie, które okaże się być pomocne, jeśli trafimy na jakieś problemy, przy korzystaniu z motywu.
  • Aktualizacje – płatne motywy z uwagi na swój komercyjny charakter, będą częściej aktualizowane niż ich darmowe odpowiedniki. Dzięki temu, nawet jeśli wkradł się jakiś błąd, może być on szybko zniwelowany przez twórców.
  • Oryginalność – nie powinien dziwić ten fakt. Z płatnymi motywami po prostu rzadziej spotkamy się w sieci, a to pozwala nam wyróżnić się np. na tle konkurencji. 

Na co zwracać uwagę przy wyborze motywu WordPress?

Warto teraz przyjrzeć się bliżej podstawowym czynnikom, które powinny być brane pod uwagę przy wyborze każdego motywu WordPress. Oczywiście aspekty takie jak dopasowanie motywu do identyfikacji wizualnej itp. pozostawiamy Tobie. Bardzo ważne jest to, aby w obrębie strony wszystko ze sobą współgrało, dlatego na końcu to i tak Twoje zdanie ma największy wpływ na wybór motywu WordPress. Są jednak uniwersalne cechy, które można z czystym sumieniem wskazać. Jakie?

  • Konfiguracja motywu – chociaż twórcy prowadzą istny wyścig w tym, aby zachęcić użytkowników do zakupu w postaci jak największej ilości opcji konfiguracyjnych, to należy pamiętać, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Zbyt wiele opcji może skutkować częstymi aktualizacjami, niższą wydajnością itp. Dlatego najlepiej wybrać taki motyw WordPress, który posiada tylko takie funkcję, których naprawdę potrzebujemy.
  • Responsywność – czyli jak motyw będzie się wyświetlał na różnych urządzeniach. Warto przypomnieć, że od jakiegoś czasu Google bierze pod uwagę tylko mobilne wersje stron internetowych przy indeksowaniu. Dlatego jest to bardzo ważny czynnik, który należy sprawdzić. Możemy w tym celu wersję demo motywu poddać testowi mobile-friendly, co umożliwia Google.
  • Pozycjonowanie – wybierając motyw WordPress do własnej strony, na pewno jest to dla nas istotne. Posiadając stronę internetową, chcemy aby ktoś ją odwiedzał, a w tym celu najlepiej jest zadbać o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poszczególne motywy mogą w większym lub mniejszym stopniu wspomagać działania optymalizacyjne strony pod kątem SEO. Co więcej, ważna będzie pod tym kątem także responsywność oraz wydajność. Nie każdy motyw WordPress, będzie umożliwiał osiągnięcie tych samych wyników.
  • Opinie użytkowników – nie brakuje ich w różnych miejscach w Internecie. Jeśli pod jakimś motywem WordPress jest wiele negatywnych komentarzy, które dotyczą np. problemów technicznych. To oczywiście taki motyw musimy omijać szerokim łukiem.

Jak wybrać motyw WordPress – kilka słów na koniec

Wybierając motyw WordPress do własnej strony internetowej, powinniśmy przede wszystkim kierować się jego wyglądem. Powinien on być spójny z identyfikacją wizualną firmy, a także musi posiadać odpowiednie walory estetyczne. Kto by chciał przeglądać stronę, która razi w oczy, posiada gryzące się kolory lub nieczytelną czcionkę? Oczywiście wiele z tych elementów można zmienić, jednak warto mieć to na uwadzę.

Aby motyw WordPress był dla nas najlepszy powinien on po prostu pasować do naszej firmy. Pamiętajmy jednak, że są pewne cechy, które również warto mieć na uwadzę. Mowa o przyszłym pozycjonowaniu strony, o tym jak dany motyw jest responsywny, a także w jakim stopniu możemy poddać go konfiguracji. Warto pamiętać, że motywów do WordPress jest naprawdę mnóstwo, dlatego spokojnie możemy być “wybredni”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.