VD » Blog » Narzędzia Webmasterów Google - Optymalizacja Witryny » Czym jest Google Signals i jak działa?

Czym jest Google Signals i jak działa?

8 lipca 2021 (aktualizacja: 8 lipca 2021) 6-8 min. czytania
Dlaczego warto korzystać z narzędzia Google Signals?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Ścieżki wielokanałowe

Jeśli chcemy, żeby nasze działania marketingowe były efektywne trzeba zrozumieć, jaką drogę przeszedł klient zanim dodał produkt do koszyka. Chcąc się tego dowiedzieć wykorzystujemy tzw. ścieżki wielokanałowe, które są dostępne w Google Analytics. Możemy się m.in. dowiedzieć, że klient nie dokonał spontanicznego zakupu, tylko wcześniej parę razy odwiedził naszą witrynę, a kampania Google Ads były jedynie ostatecznym krokiem poprzedzonym wcześniej kampanią marketingową w social mediach.

Co to jest Google Signals?

Google Signals to googlowski dodatek do Google Analytics działający na nowatorskiej funkcji Cross-device. Chodzi o to, że do przeglądania internetu wykorzystujemy z reguły dwie ścieżki: smartfona i komputer. Często już w autobusie lub w poczekalni zaczynamy przeglądać ciekawe oferty w sklepach internetowych, a potem dojeżdżając do domu lub pracy przełączamy się na laptopa i na nim finalizujemy zamówienie. Z reguły na wszystkich urządzeniach jesteśmy zalogowani na tym samym koncie Google, mimo to Google Analytics wykrywa oba nasze działania, jako dwie osobne ścieżki zakupowe. Jeśli chcemy je połączyć musimy skorzystać z narzędzia Google Signals.

Jak działa Google Signals?

Do tej pory w Google Analytics była dostępna funkcja umożliwiająca śledzenie przepływu osób wchodzących na stronę z podziałem na wykorzystywane urządzenie tzw. User-ID. Po wprowadzeniu Google Signals jest znacznie łatwiej. Teraz wtyczka ma za zadanie skontrolować całą ścieżkę zakupową klienta i zinterpretować jego postępowanie. Po aktywowaniu Google Signals możemy połączyć w Google Analytics wszystkie wejścia na stronę i aplikacje powiązane z kontem Google, warunkiem jest wyrażenie zgody przez zalogowanych na googlowskim koncie klientów na tego typu połączenie związane z personalizowaniem reklam. Wszystkie zebrane dane dotyczą obecnej lokalizacji klienta, historii wyszukiwań w wyszukiwarce oraz w serwisie YouTube i informacji z portali partnerskich Google. Wszystkie zebrane przez nas dane są na bieżąco wykorzystywane do przygotowania statystyk związanych z postępowaniem konsumentów na kilku urządzeniach, oczywiście wszystkie informacje są anonimowe. Otrzymamy zatem dostęp do przeróżnych statystyk na temat zalogowanych klientów i będziemy mogli śledzić ich poczynania.

W jaki sposób włączyć wtyczkę Google Signals?

1. Pierwsza opcja:

Najpierw musimy wejść w zakładkę Administracja i tam odszukać sekcję Informacje o śledzeniu i wejść w Gromadzenie danych. Na górze znajduje się błękitny przycisk z napisem Google Signals, żeby uruchomić wtyczkę trzeba wejść w przycisk Wypróbuj.

2. Druga opcjaW sekcji Odbiorcy musimy wejść na Różne urządzenia i tak poszukać przycisku Pokrywanie się urządzeń. Teraz w panelu głównym powinna się wyświetlić informacja o Google Signals. W celu włączania wtyczki trzeba nacisnąć błękitny przycisk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *