Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Content Marketing / Cornerstone Content oraz Content Curation – czym są?


Cornerstone Content oraz Content Curation – czym są?



29 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

Od dłuższego już czasu, tworząc własny content wiemy, że musi być on wartościowy i interesujący, ponieważ tego oczekuje od nas Google i użytkownicy. Tego typu treści są po prostu nagradzane w postaci wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, aby użytkownicy mogli szybciej je odnaleźć. Jednak jeśli prowadzisz własnego bloga, sam pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę, że nie wszystkie treści są dla Ciebie tak samo ważne. I tutaj pojawiają się Cornerstone Content oraz Content Curation.

Czym są cornerstone content oraz content curation?

Cornerstone tłumacząc z języka angielskiego to kamień węgielny, a zatem swego rodzaju podstawa, fundament. W przypadku cornerstone content będziemy zatem mówić o najważniejszych, podstawowych, fundamentalnych treściach konkretnej strony internetowej, profilu, kanału itp. Cornerstone content może również odnosić się do odpowiedniej i silnej struktury linków wewnętrznych. Chodzi o odpowiednie połączenia pomiędzy treściami w ten sposób, aby były one wyczerpującym wyjaśnieniem fundamentalnego, określonego tematu.

Content curation natomiast, można tłumaczyć jako “kuratorstwo treści”. Najprościej mówiąc, będzie to przeszukiwanie dużych ilości zbiorów danych, treści itp., a następnie wybranie tych najbardziej istotnych i przedstawianie ich w dogodnej, przystępnej dla odbiorców formie. Oczywiście będziemy dokonywać “kuratorstwa treści” pod kątem określonych wcześniej kryteriów, których przykładem mogą być właśnie nasi odbiorcy.

Przeczytaj również  SEO Copywriting - co to jest?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Łącząc ze sobą te dwa swoiste rodzaje contentu, możemy otrzymać naprawdę solidne podstawy pod budowanie np. swojego bloga lub profilu w social mediach itp. Za sprawą curation contentu będziemy mieli odpowiednią ilość danych do przekazywania ich, jakimś kanałem komunikacji, a następnie wykorzystując cornerstone content, zajmiemy się odpowiednim ich osadzeniem np. na stronie internetowej. W ten sposób, szybko stworzymy fundamenty do treści na naszym blogu, a następnie będziemy mogli je odpowiednio rozbudować w spójny i logiczny sposób.

Jak prawidłowo wykorzystywać te dwa rodzaje contentu?

Content curation to swego rodzaju pierwszy krok, który musimy zrobić w stronę cornerstone contentu. Jak to możliwe? Spójrzmy na to w ten sposób. Posiadamy dostęp do Internetu, a zatem mamy do dyspozycji olbrzymie zasoby wiedzy z przeróżnych dziedzin. Tworząc np. firmowego bloga musimy zastosować curation content, aby wyselekcjonować takie treści, które będą przydatne np. dla naszych odbiorców. 

W ten sposób otrzymujemy już w pewnym sensie ograniczony zbiór, który na pewno jest dość duży. Możemy zacząć przedstawiać poszczególne tematy w artykułach na blogu, rozpoczynając swoją twórczą przygodę. Jednak tworząc treści na wszystkie tematy, które będą odpowiadały naszej branży i naszym odbiorcom, w łatwy sposób możemy trafić w wyszukiwarkowy niebyt.

Tutaj wkracza cornerstone content. Dzięki niemu będziemy wiedzieć, na jakim temacie najbardziej powinniśmy się skupić, a tym samym, czym powinniśmy się kierować w przypadku naszego bloga. To właśnie te treści będą dla nas najważniejsze, będą fundamentem całego contentu, który będziemy zamieszczać, a reszta będzie tylko uzupełnieniem, dodatkiem. Najlepiej zobrazować cornerstone content na konkretnych przykładach:

  • W przypadku agencji marketingu internetowego, cornerstone contentem będą treści dotyczące pozycjonowania stron, kampanii Google Ads lub optymalizacji SEO.
  • Jeśli tworzymy blog na stronie sklepu ze sprzętem narciarskim, cornerstone contentem mogą być treści dotyczące rodzajów nart, tego jak je dopasować do naszych warunków fizycznych itp.
  • Cornerstone content dla piekarni mogą stanowić treści, które dotyczą głównym produktów, np. sposobów na pieczenie chleba lub najlepszych produktów wykorzystywanych w tym procesie itp.
Przeczytaj również  Content marketing, a Google Analytics - wskazówki.

Chodzi zatem o najbardziej istotne dla danej branży tematy, które są absolutnie kluczowe np. do zrozumienia całości zagadnień poruszanych na blogu itp.

Cornerstone content i content curation – kilka słów na koniec

Warto zaznaczyć, że z powodzeniem można wykorzystać odwrotne podejście. Oznacza to, że najpierw możemy wyszukać swój cornerstone content i stworzyć fundament naszych treści, a następnie za sprawą content curation rozbudowywać pod względem tematycznym spójną treść. Co najważniejsze, będziemy mieli pewność, że wszystko wewnątrz naszego kanału komunikacyjnego ze sobą koresponduje.

Cornerstone content w takim wypadku będzie swego rodzaju wyznacznikiem, drogowskazem kierunku rozwoju naszego bloga. Trzeba przyznać, że takie podejście jest dużo częściej spotykane w Internecie. Jednak chcieliśmy w naszym artykule pokazać, że nie jest to jedyne rozwiązanie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Cornerstone Content oraz Content Curation - czym są?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *