VD » Blog » Marketing » Autoresponder w marketingu internetowym


Autoresponder w marketingu internetowym

Publikacja: 13 lipca, 2021| Aktualizacja: 6 lipca 2021

Używanie autorespondera w sklepach internetowych
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest autoresponder?

Autoresponder jest automatyczną wiadomością zwrotną wysłaną poprzez system do wysyłki maili zawierającą ustaloną wcześniej treść. Autoresponder umożliwia przesłanie odpowiedzi po otrzymaniu maila od danego adresata na jego pocztę mailową lub spełnieniu ustalonego wymogu zwanego inaczej triggerem w kampanii reklamowej. Poprzez korzystanie z automatycznych odpowiedzi możemy usprawnić działania marketingowe oraz poprawić kontakty z klientami. Poprzez wykorzystanie ciekawych funkcji jesteśmy w stanie zmienić jednorazową odpowiedź do odbiorcy w konstruktywną rozmowę, która wpłynie na ilość zrealizowanych transakcji.

Co to jest trigger marketing?

Trigger marketing są to wiadomości aktywowane ustalonym wcześniej postępowaniem potencjalnych klientów. Wyobraźmy sobie, że użytkownik odwiedza pierwszy raz nasz sklep internetowy i wyskakuje mu wiadomość na powitanie. Innym przykładem jest komunikat z odpowiednią informacją, która namówi osobę, która chciała zamknąć witrynę do kontynuowana przeglądania strony lub do zakupów. Klientom, którzy zapisali się do newslettera po upływie ustalonego wcześniej czasu są wysyłane automatyczne wiadomości. Może to być nawet kilka maili w kilkudniowych odstępach czasowych.

Jakie są zalety autorespondera?

Najważniejszą zaletą autorespondera jest jego automatyzacja. Odpowiedź jest przesyłana bardzo szybko bez naszej ingerencji, to wielki plus bo odbiorca nie musi długo czekać na maila zwrotnego, a my nie musimy angażować do tego naszych pracowników. To również świetny sposób na budowanie i pielęgnowanie dobrych relacji z klientami. Możemy zaplanować kilka maili w określonym czasie. Warto przygotować e-maile informacyjne, które rozjaśnią klientom trudniejsze zagadnienie. Możemy też zachęcać do kupowania naszych produktów np. poprzez przesłanie zniżki, kodu na darmową dostawę lub drugi darmowy artykuł.

W jaki sposób włączyć autoresponder?


Chcąc włączyć funkcję autorespondera należy wejść do Kreatora wiadomości mailowych i kliknąć w opcję Autoresponder. Kolejnym krokiem jest odnalezienie funkcji Zapis na listę odbiorców. Teraz pokaże się nam pole, w którym trzeba wskazać, w jakim czasie ta wiadomość e-mailowa ma być przesyłana. Mowa tutaj o dacie, czyli wybraniu w które dni w tygodniu i po ilu dniach pod zapisania się do autorespondera przez użytkowników ma zostać przesyłamy mail. Musimy również podać temat i treść wiadomości, a także nazwę nadawcy, gdy już uzupełnimy te dane trzeba poustawiać samego maila. Mamy dwa rozwiązania, pierwszy to stworzenie wiadomości mailowej z wykorzystaniem kodera i grafika, gdy będzie gotowa wystarczy zakodowaną wiadomość wrzucić do programu. Drugim wyjściem jest zastosowanie gotowych bibliotek z szablonami i samemu stworzyć odpowiednią wiadomość bez konieczności znajomości HTML-a. Ważne, żeby wysłać maila testowego, żeby sprawdzić, czy wszystko działa tak jak powinno. Sprawdźmy różne skrzynki pocztowe, żeby mieć pewność, że wiadomość się nie rozjedzie.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *