Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Sprawdzone sposoby na budowanie wizerunku eksperta


Sprawdzone sposoby na budowanie wizerunku eksperta



2 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jeśli pragniesz, żeby twoje imię i nazwisko, marka lub nazwa przedsiębiorstwa była utożsamiana z ekspertem w jakiejś dziedzinie, musisz nad tym trochę popracować. Na pewno nie będzie to łatwe i trzeba będzie przeprowadzić wiele czasochłonnych działań, ale z pewnością twój trud się opłaci i przyniesie wymierne korzyści finansowe. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób wykreować wizerunek specjalisty?

Po co kreować wizerunek specjalisty?

Tworzenie wizerunku eksperta wpływa na pozytywny i rzetelny odbiór nas lub naszej firmy przez klientów, kontrahentów i partnerów biznesowych. To z kolei oddziałuje na ilość przeprowadzonych transakcji i zwiększenie zysków. Ludzie mają do nas większe zaufanie, chętniej poświęcają czas na zapoznanie się z naszymi publikacjami, a także są skłonni skorzystać z naszych usług, bo w razie jakichkolwiek problemów będziemy w stanie im pomóc i doradzić.

W jaki sposób tworzyć wizerunek eksperta?

Już na wstępie musimy podjąć bardzo ważną decyzję, czy chcemy ujawnić własne imię i nazwisko, czy tworzyć jako nazwa przedsiębiorstwa lub marka. Wybierając pierwszą opcję łatwiej będzie złapać z odbiorcami nić porozumienia, będziemy mogli utożsamić się z czytelnikami, co wpłynie na jakość naszych artykułów. Decydując się na publikowanie pod szyldem nazwy firmy lub marki mamy szansę od początku reklamować nasze usługi, co jest dobrym chwytem marketingowym. Warto poświęcić trochę czasu na przygotowanie ciekawych i rzetelnych treści dla użytkowników. Jeśli nasze artykuły eksperckie będą na wysokim poziomie, odbiorcy znajdą w nich odpowiedzi na nurtujące ich pytania albo będą po prostu dla nich atrakcyjne, to bardzo szybko użytkownicy przy pomocy np. Facebooka udostępnią je swoim znajomym. To wpłynie na zwiększenie zasięgu i dotarcie do nowych czytelników. Tak, jak wspominałam wcześniej musimy napisać wiele użytecznych tekstów żeby odbiorcy uznali nas za eksperta. Nie wolno się jednak poddawać.

Przeczytaj również  Czy reklamy w Google się opłacają?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak pisać artykuły eksperckie?

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy eksperckiego bloga, na którym publikujemy ciekawe artykuły, instrukcje użytkowania, recenzje produktów, porównywanie modeli itd. Chcąc zainteresować czytelników musimy wybrać naszą grupę docelową, nie da się ciekawie pisać do wszystkich takim samym językiem. Przykładowo, jeśli będziemy wykorzystywać słownictwo specjalistyczne, to osoby nie znające się na temacie nic nie zrozumieją. Z kolei jeśli zaczniemy wyjaśniać w artykule wszystkie trudniejsze zagadnienia, to znudzimy świadomych odbiorców. W konsekwencji artykuł nie będzie ciekawy ani dla jednej ani dla drugiej grupy odbiorców. Kolejną kwestią z jaką musimy się zmierzyć zaczynając naszą przygodę z budowaniem wizerunku eksperta jest nasza anonimowość. Może być nam trudno przebić się w danym środowisku. Musimy za pomocą przykładów, szczegółowej analizy danych i własnego doświadczenia udowadniać, że znamy się na temacie. Szanuj też czas odbiorców i nie pisz bardzo długich artykułów, bo nikomu nie będzie się chciało tego czytać. Treści nie powinny być też za krótkie, ale dostosowane do analizowanego zagadnienia.

Przeczytaj również  Digitalowy Marketing Funkcjonalny


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak budować wizerunek eksperta? Content marketing"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *