Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media - Marketing / Organizacja konkursów w social mediach – jak przeprowadzić?


Organizacja konkursów w social mediach – jak przeprowadzić?



14 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Wiele firm posiada fanpage firmowy w social mediach. To świetne miejsce na zwiększenie rozpoznawalności marki, na zdobywanie klientów i utrzymywanie relacji z obecnymi. Możemy prezentować ciekawe artykuły, informować o nowościach, wydarzeniach, udostępniać filmiki informacyjne z poradami itd. Co jeszcze możemy zrobić, żeby zachęcić fanów do odwiedzania naszego profilu? Jedną z możliwości jest zorganizowanie konkursu w social mediach. To świetny sposób na podtrzymywanie relacji z użytkownikami i zachęcanie ich, żeby odwiedzali nasz fanpage.

Etapy konkursu:

1. Cel

Jak powinien wyglądać dobrze przeprowadzony konkurs? Musimy ustalić, jaki chcemy osiągnąć cel marketingowy. Musimy wiedzieć, co chcemy uzyskać, np. zwiększyć ilość fanów, poprawić rozpoznawalność marki, powiększyć sprzedaż, zdobyć dane osobowe użytkowników itd. Prościej będzie ustalić zasady konkursu i jego przebieg, gdy będziemy znać cel.

2. Postać konkursu

Wiedząc już, co chcemy osiągnąć możemy zastanowić się, jak ma wyglądać konkurs. Chodzi o to, żeby jego forma pomogła w zrealizowaniu celu. Możemy mieć różne postacie konkursu np. użytkownicy mają stworzyć historię, w której twój produkt gra główną rolę; celem uczestników ma być stworzenie nazwy nowego produktu; użytkownicy mają za zadanie przygotować plakat lub zrobić ciekawe zdjęcie twoich produktów; twoi fani muszą wymyślić nowe hasło reklamowe itd. Możliwości jest bardzo dużo, ale warto pamiętać, że nagrody powinny być adekwatne do wykonanej pracy i czasu uczestników.

Przeczytaj również  Dead-end page - czyli ślepy zaułek Internetu

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. Regulaminy i wytyczne

Przede wszystkim warto zapoznać się z regulaminem Facebooka zanim przygotujemy konkurs. Musimy wiedzieć, jakie są wytyczne odnośnie organizacji tego typu wydarzeń, żeby Facebook nie zablokował nam profilu.

Każdy konkurs musi mieć przygotowany stosowny regulamin, który obejmuje poniższe elementy:

  • dane organizatorów
  • czas trwania konkursu
  • warunki uczestnictwa
  • zadania konkursowe
  • przewidziane nagrody
  • informację na temat praw autorskich
  • instrukcję złożenia reklamacji

Taki regulamin ma z reguły kilka stron i nikt nie ma czasu ani ochoty tego czytać, dlatego warto przygotować skrót dla osób chcących wziąć udział w konkursie. Najlepiej przygotować stronę konkursową z ładną grafiką, informacją o nagrodach i skrótem tego, co trzeba zrobić, żeby zachęcić potencjalnych uczestników.

4. Promocja konkursu

Przygotowując konkurs trzeba wziąć pod uwagę, w jaki sposób nasi fani mają się nim dowiedzieć. Samo umieszczenie informacji na naszym profilu to zdecydowanie za mało, chyba że jesteśmy ogromną firmą ze znanym brandem i mamy wielu fanów. Poza tym dobrze, żeby zgłosiły się do konkursu również osoby, które jeszcze nie obserwują naszej firmy. W przeciwnym wypadku nie osiągniemy celu, jaki założyliśmy sobie na początku, a ilość uczestników będzie znikoma. Idealnie byłoby promować konkurs za pomocą Google Ads lub Facebook Ads, jeśli nie mamy na to przeznaczonego budżetu możemy wyszukać odpowiednią grupę na Facebooku lub strony, które śledzą konkursy w social mediach. Możemy dać znać Influencerom i Youtuberom, żeby informowały o naszym konkursie.

Przeczytaj również  Jak ustawić Alerty Google i być na bieżąco?

5. Wybranie zwycięzców

Im szybciej ogłosisz kto wygrał tym lepiej, bo nikt nie lubi za długo czekać. Daj znać o zwycięzcach w social mediach i na swojej stronie, do osób zainteresowanych wyślij prywatną wiadomość lub maila. Sprawdź, czy założone cele zostały osiągnięte i wyciągnij wnioski na następny konkurs.

6. Podsumowanie

Organizacja konkursów w social mediach może być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, ale wymaga starannego planowania i przemyślanej strategii. Ważne jest, aby określić cel konkursu, dobrze przemyśleć jego formę, przygotować odpowiednie regulaminy i wytyczne, skutecznie promować konkurs oraz profesjonalnie wybrać zwycięzców. Warto również pamiętać o interakcji z uczestnikami oraz regularnym publikowaniu informacji związanych z konkursem, aby utrzymać ich zaangażowanie.

7. Wskazówki

Przy organizacji konkursu w social mediach warto pamiętać o kilku istotnych wskazówkach:

  • Zadbaj o atrakcyjne nagrody, które będą motywować uczestników do wzięcia udziału w konkursie.
  • Zachęcaj do aktywności uczestników poprzez regularne interakcje, odpowiadanie na pytania i komentarze oraz publikowanie interesujących treści.
  • Monitoruj przebieg konkursu i reaguj na ewentualne problemy czy wątpliwości uczestników.
  • Pamiętaj o zgodności z regulaminem platformy, na której przeprowadzasz konkurs, aby uniknąć blokady profilu czy inne konsekwencje.

Przestrzegając powyższych wskazówek oraz dbając o profesjonalne i kreatywne podejście do organizacji konkursu w social mediach, możesz skutecznie zwiększyć zaangażowanie użytkowników, promować swoją markę oraz budować pozytywny wizerunek firmy w mediach społecznościowych.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Konkursy na social mediach - jak je organizować? [Etapy konkursu] + Wzór"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *