Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Doradztwo marketingowe – kiedy warto skorzystać?


Doradztwo marketingowe – kiedy warto skorzystać?



11 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Często może nam się wydawać, że marketing to przysłowiowa “bułka z masłem” i bez problemu poradzimy sobie ze wszystkim sprawami z nim związanymi. Jednak jak często w życiu możemy się przekonać, pozory mogą mylić. Podobnie może być w przypadku marketingu. Na szczęście nie zostajemy z tym wszystkim sami i nie zawsze będzie się to wiązało z zatrudnieniem specjalisty ds. marketingu. Ciekawą alternatywą w tym zakresie może być doradztwo marketingowe.

Czym jest doradztwo marketingowe?

Doradztwo marketingowe można rozumieć jako strategię rozwoju firmy, która będzie zaplanowana dla konkretnej osoby, w konkretny sposób. Celem obranej strategii w wyniku doradztwa marketingowego będzie przede wszystkim poprawa wizerunku marki oraz wzrost sprzedaży. Wiele firm decyduje się na ten rodzaj działania w nieodpowiednim momencie. Wtedy gdy przedsiębiorstwo np. traci swoją pozycję, klientów itp. Jest to podstawowy błąd. Dlaczego?

Działania marketingowe, jeśli mają być skuteczne, to powinny charakteryzować się przede wszystkim spójnością, ciągłością i regularnością. W ten sposób mogą przynosić one zdecydowanie większe korzyści, niż w przypadku gdy sięgniemy po doradztwo marketingowe z chęci gaszenia jakiegoś “pożaru”.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Kiedy warto skorzystać z doradztwa marketingowego?

Można wskazać kilka przykładowych sytuacji, w których zdecydowanie się na doradztwo marketingowe może okazać się szczególnie korzystne:

  • Rozwój przedsiębiorstwa – jeśli nasze działania marketingowe nie przynoszą efektów, a do dalszego rozwoju potrzebujemy większej liczby klientów lub wiemy, że nie wykorzystujemy pełnego potencjału firmy.
  • Braki w kwalifikacjach – jeśli posiadamy zespół ds. marketingu i nie jesteśmy zadowoleni z efektów pracy danego działu w firmie, doradztwo marketingowe może pomóc nam m.in. w postaci szkoleń lub wskazać przyczynę takiej sytuacji.
  • Sprzedaż – doradztwo marketingowe może również okazać się dobrym pomysłem, jeśli chcemy znaleźć sposób na wzrost sprzedaży. Może się okazać, że niewielkimi nakładami finansowymi możemy dać impuls naszym działaniom marketingowym, co spowoduje wzrost zainteresowania naszą firmą, a tym samym naszymi produktami.
Przeczytaj również  Personalizacja w email marketingu

Pomimo tego, warto przypomnieć, że najlepiej jeśli skorzystamy z doradztwa marketingowego na samym początku, jeszcze przed rozpoczęciem naszej działalności. Pomoże to nam lepiej zobrazować sobie to, co jest ważne w marketingu. Ponadto dzięki takiemu podejściu będziemy mogli zapobiegać szkodom, a nie je naprawiać.

Jakie są korzyści skorzystania z doradztwa marketingowego?

Aby lepiej zobrazować to czym jest doradztwo marketingowe, warto przyjrzeć się korzyściom, które możemy dzięki temu działaniu osiągnąć. Przede wszystkim, warto zdać sobie sprawę z tego, że obecnie rynek jest znacznie bardziej wymagający, niż jeszcze kilka lat temu. Co więcej, działania w social mediach, wystawienie ogłoszenia, czy też rozpowszechnianie ulotek to dla dzisiejszego konsumenta, zdecydowanie zbyt mało. Obecnie dzięki skorzystaniu z doradztwa marketingowego, możemy liczyć na:

  • Wizerunek marki – dzięki doradztwu marketingowemu możemy liczyć na odpowiednie wskazówki, dotyczące rozwoju, rozbudowy oraz polepszeniu się wizerunku naszej marki.
  • Komunikacja zewnętrzna firmy – marketing w dużej mierze jest sztuką komunikowania się z odbiorcami. Doradcy marketingowi mogą nam pomóc w odnalezieniu odpowiednich kanałów komunikacji z naszą grupą docelową, a także dowiemy się jak powinien wyglądać obieg informacji na linii firma – odbiorca.
  • Relacje z klientami – korzystając z usług doradztwa marketingowego możemy liczyć na poprawę relacji z dotychczasowymi klientami oraz budowanie ich w pozytywny sposób z leadami. Dzięki odpowiedniej strategii marketingowej będziemy po prostu docierać do szerszego grona odbiorców, a dzięki temu możemy realnie wpłynąć także na wzrost sprzedaży.
Przeczytaj również  Event marketing - co to jest?

Doradztwo marketingowe – kilka słów na koniec

Doradztwo marketingowe to swego rodzaju strategia rozwoju danej firmy. Za jego sprawą jesteśmy w stanie zwiększyć skuteczność naszych działań marketingowych oraz realnie poprawić sytuację sprzedażową. Warto jednak pamiętać, że największą efektywność doradztwo marketingowe ma wtedy, gdy skorzystamy z niego w celu znalezienia elementów rozwoju, a nie w momencie kryzysu w naszej firmie.

W dzisiejszych czasach, ważnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstwa, powinny być działania z zakresu marketingu internetowego. Jeśli potrzebujesz tego typu doradztwa, skontaktuj się z nami! Możesz to zrobić za sprawą bezpłatnych konsultacji SEO, a my udzielimy Ci niezbędnych informacji, które pozwolą Ci m.in. na dalszy rozwój Twojej firmy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Doradztwo marketingowe - kiedy warto skorzystać? [Korzyści]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *