Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Strona z podziękowaniem – Thank you page – co to jest i jak ją stworzyć?


Strona z podziękowaniem – Thank you page – co to jest i jak ją stworzyć?



8 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż w sklepie internetowym, różni się od jej stacjonarnego odpowiednika. Podstawową różnicą jest to, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem. Musimy więc zadbać o jego komfort, wygodę, dobre samopoczucie itp. w inny sposób. Trzeba to zrobić tak, aby mógł nas dobrze zapamiętać i z ochotą do nas wrócić. Jednym ze sposobów na to m.in. w e-commerce jest tzw. thank you page.

Czym jest thank you page?

Thank you page, o ile dziwnie brzmi, o tyle ma bardzo prostą definicję. Jest to “dziękująca” strona internetowa. Ma za zadanie podziękować użytkownikowi za wykonanie określonej czynności. Najczęściej będzie wykorzystywana w e-sklepie, po dokonaniu płatności za zamówienie. Korzystają z niej jednak również na szeroką skalę operatorzy sieci, telewizji, Internetu itp. 

We wszystkich przypadkach chodzi o realizację przez użytkownika konwersji. To za to tak nagminnie dziękują nam firmy w Internecie. Jest to namiastka kontaktu bezpośredniego w punktach stacjonarnych, gdzie to pracownicy w imieniu firmy dziękują nam za np. wybranie oferty lub spożycie posiłku w restauracji.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak możemy wykorzystać thank you page?

Oczywiście w Internecie nic nie dzieje się przypadkowo. Podziękowanie na stronie internetowej powinno być odpowiednio dobrane w słowa, a także zasugerować inne działania. 

W tym celu trzeba zachęcić użytkowników, np. często możemy się spotkać, że po realizacji zamówienia, serwis poprosi nas o zapisanie do newslettera, dzięki czemu otrzymamy zniżkę na kolejne zakupy oraz informację o nadchodzących promocjach i wydarzeniach. Jest to jeden ze sposobów na thank you page, a jakie jeszcze możemy przywołać dla przykładu?

  • Podsumowująca – jest to najczęściej spotykana strona typu thank you. Podsumowuje po prostu dokonaną przez użytkownika konwersje. Jest zbiorem najistotniejszych informacji np. o dokonanym zamówieniu. Często będzie zawierała zachętę do polubienia profili w mediach społecznościowych itp.
  • Polecająca – będzie wyrażała zachętę do podzielenia się ze znajomymi np. w social mediach kontaktem z marką, w zamian oferując rabat na kolejne zakupy.
  • Wizerunkowa – również jest często wykorzystywana przez firmy. Zazwyczaj oferuje się w tym celu darmowe materiały do pobrania. Dzięki temu pozytywnie wpłyniemy na odbiór marki przez odbiorców.
  • Pozyskująca lead – najczęściej będzie można tak powiedzieć o stronie, która będzie zachęcała do np. utworzenia konta w naszym serwisie, aby móc precyzyjniej poznać potrzeby klienta i umacniać więź między nim, a marką.

Należy zaznaczyć, że to jakiego rodzaju thank you page sprawdzi się w naszym przypadku, będzie zależeć od stopnia spójności z innymi działaniami. Nie każdy thank you page sprawdzi się najlepiej we wszystkich sytuacjach i powinien być on dopasowany do naszej strony internetowej, działań komunikacyjnych itp.

Jak stworzyć thank you page?

Rola thank you page może być naprawdę ogromna i warto jest się zainteresować utworzeniem tego typu strony. Warto zaznaczyć, że jeśli korzystamy z CMSa typu WordPress, zrobienie thank you page, nie będzie dla nas dużym wyzwaniem. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby:

  • Wtyczki do WordPress – nie powinien dziwić ten fakt. Wtyczek do WordPressa, jest naprawdę mnóstwo i również część z nich możemy wykorzystać do stworzenia thank you page. Jakie? Przede wszystkim, musimy zastanowić się nad tym, czym jest taka strona. Zobaczymy, że będzie to jeden z typów strony docelowej, czyli landing page. O tym jak ją stworzyć pisaliśmy niedawno na naszym blogu, jednak sam opis “wtyczki do WordPressa”, również może być wystarczający.
  • Kreatory – istnieje także naprawdę sporo osobnych, zewnętrznych kreatorów, które świetnie sprawdzą się na potrzeby stworzenia thank you page. Warto zaznaczyć, że w tym przypadku również będą one nazywane raczej kreatorami landing page. Istotne jednak jest to co tam zamieścimy, czyli w tym przypadku m.in. podziękowania. Wykorzystać w tym celu możemy również kreatory okienek pop-up. Wtedy to właśnie wyskakujące okienko przejmie rolę strony thank you page.
Przeczytaj również  Jak tracimy klientów w sklepie internetowym?

Podsumowanie

Thank you page to nic innego jak dziękująca strona internetowa. Ma ona w pewnym sensie zastąpić pracownika punktu sprzedaży stacjonarnej, który dziękuje np. za skorzystanie z naszych usług. Dziękując użytkownikowi za konwersję, powinniśmy zrobić krok naprzód i w zależności od naszej strategii marketingowej, wykorzystać thank you page np. do wskazania użytkownikowi naszych profili w social mediach itp.

Thank you page, czyli strona z podziękowaniem, jest kluczowym elementem w działaniach e-commerce. Dzięki niej możemy zadbać o pozytywne doświadczenie użytkownika po dokonaniu konwersji, czyli np. złożeniu zamówienia. Warto więc zadbać o to, aby thank you page była atrakcyjna i skuteczna.

Jakie elementy powinna zawierać thank you page?

Podstawowym elementem thank you page powinno być oczywiście podziękowanie za dokonanie określonej czynności, np. zakup produktu. Jednak warto także dodać kilka innych elementów, które mogą zwiększyć zaangażowanie użytkownika:

  • Zachęta do akcji dodatkowej – np. zapisanie się do newslettera, skorzystanie z rabatu na kolejne zakupy, udostępnienie oferty znajomym w mediach społecznościowych.
  • Informacje o kolejnych krokach – np. potwierdzenie zamówienia, informacja o czasie dostawy, kontakt do obsługi klienta.
  • Personalizacja – dostosowanie treści do konkretnej sytuacji i profilu klienta, np. poprzez zaoferowanie produktów dopasowanych do jego preferencji.

Pamiętajmy, że thank you page to doskonała okazja do budowania więzi z klientem i zachęcania go do dalszej aktywności na naszej stronie.

Jak można zmierzyć skuteczność thank you page?

Aby sprawdzić, czy nasza thank you page spełnia swoje zadanie, warto monitorować kilka wskaźników, takich jak:

  • Wskaźnik konwersji – czyli odsetek użytkowników, którzy wykonują pożądaną akcję po odwiedzeniu thank you page.
  • Czas spędzony na stronie – czy użytkownicy przebywają wystarczająco długo na thank you page, aby przeczytać jej treść i skorzystać z ewentualnych zachęt do akcji.
  • Wskaźnik klikalności – czy użytkownicy klikają w linki i przyciski na thank you page, co może świadczyć o ich zaangażowaniu.
  • Polecająca – będzie wyrażała zach
    • Polecająca – będzie wyrażała zach

      Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż w sklepie internetowym, różni się od jej stacjonarnego odpowiednika. Podstawową różnicą jest to, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem. Musimy więc zadbać o jego komfort, wygodę, dobre samopoczucie itp. w inny sposób. Trzeba to zrobić tak, aby mógł nas dobrze zapamiętać i z ochotą do nas wrócić. Jednym ze sposobów na to m.in. w e-commerce jest tzw. thank you page.

      Czym jest thank you page?

      Thank you page, o ile dziwnie brzmi, o tyle ma bardzo prostą definicję. Jest to “dziękująca” strona internetowa. Ma za zadanie podziękować użytkownikowi za wykonanie określonej czynności. Najczęściej będzie wykorzystywana w e-sklepie, po dokonaniu płatności za zamówienie. Korzystają z niej jednak również na szeroką skalę operatorzy sieci, telewizji, Internetu itp. 

      We wszystkich przypadkach chodzi o realizację przez użytkownika konwersji. To za to tak nagminnie dziękują nam firmy w Internecie. Jest to namiastka kontaktu bezpośredniego w punktach stacjonarnych, gdzie to pracownicy w imieniu firmy dziękują nam za np. wybranie oferty lub spożycie posiłku w restauracji.

      Jak możemy wykorzystać thank you page?

      Oczywiście w Internecie nic nie dzieje się przypadkowo. Podziękowanie na stronie internetowej powinno być odpowiednio dobrane w słowa, a także zasugerować inne działania. 

      W tym celu trzeba zachęcić użytkowników, np. często możemy się spotkać, że po realizacji zamówienia, serwis poprosi nas o zapisanie do newslettera, dzięki czemu otrzymamy zniżkę na kolejne zakupy oraz informację o nadchodzących promocjach i wydarzeniach. Jest to jeden ze sposobów na thank you page, a jakie jeszcze możemy przywołać dla przykładu?

      • Podsumowująca – jest to najczęściej spotykana strona typu thank you. Podsumowuje po prostu dokonaną przez użytkownika konwersje. Jest zbiorem najistotniejszych informacji np. o dokonanym zamówieniu. Często będzie zawierała zachętę do polubienia profili w mediach społecznościowych itp.

Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Strona z podziękowaniem - Thank you page - co to jest i jak ją stworzyć?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *