Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Strona z podziękowaniem – Thank you page – co to jest i jak ją stworzyć?


Strona z podziękowaniem – Thank you page – co to jest i jak ją stworzyć?



8 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż w sklepie internetowym, różni się od jej stacjonarnego odpowiednika. Podstawową różnicą jest to, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem. Musimy więc zadbać o jego komfort, wygodę, dobre samopoczucie itp. w inny sposób. Trzeba to zrobić tak, aby mógł nas dobrze zapamiętać i z ochotą do nas wrócić. Jednym ze sposobów na to m.in. w e-commerce jest tzw. thank you page.

Czym jest thank you page?

Thank you page, o ile dziwnie brzmi, o tyle ma bardzo prostą definicję. Jest to “dziękująca” strona internetowa. Ma za zadanie podziękować użytkownikowi za wykonanie określonej czynności. Najczęściej będzie wykorzystywana w e-sklepie, po dokonaniu płatności za zamówienie. Korzystają z niej jednak również na szeroką skalę operatorzy sieci, telewizji, Internetu itp. 

We wszystkich przypadkach chodzi o realizację przez użytkownika konwersji. To za to tak nagminnie dziękują nam firmy w Internecie. Jest to namiastka kontaktu bezpośredniego w punktach stacjonarnych, gdzie to pracownicy w imieniu firmy dziękują nam za np. wybranie oferty lub spożycie posiłku w restauracji.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak możemy wykorzystać thank you page?

Oczywiście w Internecie nic nie dzieje się przypadkowo. Podziękowanie na stronie internetowej powinno być odpowiednio dobrane w słowa, a także zasugerować inne działania. 

Przeczytaj również  Outsourcing - co to jest?

W tym celu trzeba zachęcić użytkowników, np. często możemy się spotkać, że po realizacji zamówienia, serwis poprosi nas o zapisanie do newslettera, dzięki czemu otrzymamy zniżkę na kolejne zakupy oraz informację o nadchodzących promocjach i wydarzeniach. Jest to jeden ze sposobów na thank you page, a jakie jeszcze możemy przywołać dla przykładu?

  • Podsumowująca – jest to najczęściej spotykana strona typu thank you. Podsumowuje po prostu dokonaną przez użytkownika konwersje. Jest zbiorem najistotniejszych informacji np. o dokonanym zamówieniu. Często będzie zawierała zachętę do polubienia profili w mediach społecznościowych itp.
  • Polecająca – będzie wyrażała zachętę do podzielenia się ze znajomymi np. w social mediach kontaktem z marką, w zamian oferując rabat na kolejne zakupy.
  • Wizerunkowa – również jest często wykorzystywana przez firmy. Zazwyczaj oferuje się w tym celu darmowe materiały do pobrania. Dzięki temu pozytywnie wpłyniemy na odbiór marki przez odbiorców.
  • Pozyskująca lead – najczęściej będzie można tak powiedzieć o stronie, która będzie zachęcała do np. utworzenia konta w naszym serwisie, aby móc precyzyjniej poznać potrzeby klienta i umacniać więź między nim, a marką.

Należy zaznaczyć, że to jakiego rodzaju thank you page sprawdzi się w naszym przypadku, będzie zależeć od stopnia spójności z innymi działaniami. Nie każdy thank you page sprawdzi się najlepiej we wszystkich sytuacjach i powinien być on dopasowany do naszej strony internetowej, działań komunikacyjnych itp.

Jak stworzyć thank you page?

Rola thank you page może być naprawdę ogromna i warto jest się zainteresować utworzeniem tego typu strony. Warto zaznaczyć, że jeśli korzystamy z CMSa typu WordPress, zrobienie thank you page, nie będzie dla nas dużym wyzwaniem. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby:

  • Wtyczki do WordPress – nie powinien dziwić ten fakt. Wtyczek do WordPressa, jest naprawdę mnóstwo i również część z nich możemy wykorzystać do stworzenia thank you page. Jakie? Przede wszystkim, musimy zastanowić się nad tym, czym jest taka strona. Zobaczymy, że będzie to jeden z typów strony docelowej, czyli landing page. O tym jak ją stworzyć pisaliśmy niedawno na naszym blogu, jednak sam opis “wtyczki do WordPressa”, również może być wystarczający.
  • Kreatory – istnieje także naprawdę sporo osobnych, zewnętrznych kreatorów, które świetnie sprawdzą się na potrzeby stworzenia thank you page. Warto zaznaczyć, że w tym przypadku również będą one nazywane raczej kreatorami landing page. Istotne jednak jest to co tam zamieścimy, czyli w tym przypadku m.in. podziękowania. Wykorzystać w tym celu możemy również kreatory okienek pop-up. Wtedy to właśnie wyskakujące okienko przejmie rolę strony thank you page.
Przeczytaj również  Efektywne zarządzanie czasem w pracy

Podsumowanie

Thank you page to nic innego jak dziękująca strona internetowa. Ma ona w pewnym sensie zastąpić pracownika punktu sprzedaży stacjonarnej, który dziękuje np. za skorzystanie z naszych usług. Dziękując użytkownikowi za konwersję, powinniśmy zrobić krok naprzód i w zależności od naszej strategii marketingowej, wykorzystać thank you page np. do wskazania użytkownikowi naszych profili w social mediach itp.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Strona z podziękowaniem - Thank you page - co to jest i jak ją stworzyć?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *