Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / SimilarWeb – narzędzie do analizy konkurencji


SimilarWeb – narzędzie do analizy konkurencji



3 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Z każdą chwilą liczba zasobów internetowych rośnie i tej tendencji już raczej nic nie odwróci. Nie dziwi więc fakt, że aby w tych ogromnych liczbach zasobów się odnaleźć, potrzebne są specjalistyczne działania takie jak pozycjonowanie stron itp. W tym wszystkich jednak ważne jest również to, aby monitorować widoczność naszej witryny w sieci, a także to czy nasze działania są po prostu skuteczne. W przeciwnym razie wszyscy byśmy błądzili jak przysłowiowe dzieci we mgle, a przecież wiemy, że tak nie jest. W tym całym zamieszaniu pomocne mogą być właśnie takie narzędzia analityczne jak SimilarWeb.

Czym jest SimilarWeb?

SimilarWeb to narzędzie analityczne, które oferuje informacje dotyczące m.in. ruchu internetowego na wskazanej przez nas witrynie. Dzięki SimilarWeb bez problemu otrzymamy średnią szacowaną liczbę wizyt użytkowników na stronie w danym miesiącu, czas trwania średniej sesji, tego ile średnio użytkownicy przeglądają stron w konkretnej witrynie, z jakich źródeł pochodzą wejścia na stronę, jak wygląda ruch generowany przez organiczne oraz płatne słowa kluczowe, udział w ruchu social mediów itp.

SimilarWeb – na czym polega “podobieństwo”?

Co więcej, warto zaznaczyć, że SimilarWeb świetnie sprawdzi się także do analizy naszej konkurencji. Do wskazanej przez nas strony zostaną przyporządkowane serwisy, a także możemy wskazać skąd dana konkurencja ma pochodzić (państwo, region itp.). Możemy także zobaczyć z jakich państw pochodzą użytkownicy, którzy wchodzą na naszą witrynę. 

Przeczytaj również  Porady na temat śledzenia e-commerce Google Analitycs

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Te wszystkie dane są dostępne w darmowej wersji oprogramowania z poziomu przeglądarki, a możemy także liczyć na pobranie raportu ze wszystkim interesujacymi nas danymi. To wszystko sprawia, że warto jest wiedzieć nieco więcej o SimilarWeb, ponieważ może się okazać bardzo przydatnym narzędziem do analizowania naszych poczynań w Internecie.

Jakie są najważniejsze zalety SimilarWeb?

Wiemy już, że SimilarWeb może być faktycznie przydatnym narzędziem analitycznym. Skupmy się teraz na tym, jak rozróżnić je od morza innych propozycji na tym rynku. Przyjrzyjmy się zatem bardziej dokładnemu opisowi, poszczególnych funkcjonalności SimilarWeb:

  • Rankingi

Jest to chyba pierwsza rzecz, która się rzuca w oczy z poziomu narzędzia. Otrzymujemy informacje dotyczące tego, jak wskazana przez nas witryna wygląda na rynku. Jej pozycja w rankingu światowym, krajowym, a nawet pod względem kategorii stron internetowych, np. “News and Media”, “E commerce and Shopping” itp. Wszystko oczywiście pod względem ruchu na danej witrynie.

  • Przegląd ruchu

Otrzymujemy garść statystyk, które powiedzą nam o tym, ile wizyt użytkowników (miesięcznie) odnotowano na danej witrynie, średni czas trwania wizyty, ilość przeglądanych stron podczas jednej wizyty użytkownika, a także Bounce Rate (współczynnik odrzuceń) wyrażony w procentach. Możemy także zobaczyć skąd pochodzą użytkownicy odwiedzający naszą witrynę itp.

  • Źródła ruchu

W tym miejscu SImilarWeb oferuje nam szybki wgląd w to, skąd pozyskuje ruch określona witryna, z wyróżnieniem kilku najważniejszych kategorii, m.in. wejścia bezpośrednie, strony odsyłające, wyniki wyszukiwania, social media e-mail oraz reklamy display.

  • Szczegóły dotyczące źródeł ruchu
Przeczytaj również  Narzędzia dla Webmasterów Google - wpływ na pozycjonowanie

Każde z wymienionych wcześniej źródeł ruchu w raporcie SimilarWeb otrzymuje nieco więcej miejsca. Narzędzie wyszczególnia np. spośród ruchu z wyników wyszukiwania, jaki procent pochodzi z organicznych słów kluczowych, a jaki z płatnych kampanii reklamowych, a także to jakie to były słowa. W social mediach otrzymujemy informacje dotyczące tego jaki procent z tego źródła ruchu, pochodził z jakiego medium społecznościowego (Facebook, LinkedIn, Instagram itp.).

  • Konkurencja

SimilarWeb przedstawi nam także listę serwisów konkurujących ze wskazaną witryną, a następnie będziemy mogli porównać osiągane wyniki dwóch wybranych stron. Co więcej, narzędzie może nam przedstawić konkurencję pod względem podobieństwa witryn lub miejsc rankingowych w danej kategorii, państwie itp.

Te wszystkie informacje i funkcjonalności otrzymujemy z poziomu bezpłatnego narzędzia. Warto pamiętać, że dzięki wykupieniu płatnego pakietu, dane będą przede wszystkim dokładniejsze, a poza tym będziemy mogli liczyć na ich zdecydowanie szerszy zakres. Należy zauważyć, że już z poziomu bezpłatnej wersji SimilarWeb, może być naprawdę pożytecznym narzędziem analitycznym.

Podsumowanie

SimilarWeb to kolejne z narzędzi analitycznych, które są dostępne od jakiegoś czasu na rynku. Warto jednak zwrócić uwagę na to, jak jest rozbudowane, a także na jego bezpłatną wersję, która ma naprawdę wiele do zaoferowania. SimilarWeb dzięki swoim funkcjonalnościom świetnie sprawdzi się do analizowania konkurencji, a także przedstawiania osiągniętych wyników, ponieważ raport, który możemy wygenerować, jest naprawdę estetyczny i przejrzysty.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "SimilarWeb - narzędzie do analizy konkurencji"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.