Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / SEMrush – narzędzie SEO


SEMrush – narzędzie SEO



8 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Na rynku narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym, mamy do czynienia z prawdziwą obfitością. Mamy komfortu doboru określonego narzędzia, które najbardziej będzie odpowiadało naszym wymaganiom. Jednak jak w każdej branży, stosuje się wszelkiego rodzaju rankingi, które mają wskazywać najlepsze dostępne rozwiązania. W środowisku SEO, szczególnym uznaniem cieszy się SEMrush, zajmując poczesne miejsce we wszelkiego rodzaju notowaniach.

Czym jest SEMrush?

SEMrush jest oczywiście narzędziem, które wykorzystuje się do badania naszych działań z zakresu SEM, a także SEO. Z pomocą SEMrush uzyskujemy do dostęp do ponad 50 funkcjonalnych narzędzi. Warto zaznaczyć, że wśród specjalistów w tej dziedzinie, SEMrush cieszy się bardzo dobrą opinią i dużą popularnością.

Co zrobimy z SEMrush?

Za pomocą SEMrush możemy przede wszystkim doglądać nasze słowa kluczowe. Przeprowadza się różnego rodzaju badania, śledzi strategię, sprawdza konkurencję, content naszego bloga, profile linków itp. Nie miniemy się z prawdą, jeśli uznamy SEMrush, za prawdziwy kombajn dla działań z zakresu SEO.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Przykłady funkcjonalności SEMrush

Aby lepiej zobrazować opisywane narzędzie, skupimy się na kilku istotnych funkcjonalnościach. Pomoże to zobrazować ogromny potencjał SEMrush i wyjaśnić dlaczego jest to bardzo popularne rozwiązanie.

  • SEMrush – słowa kluczowe
Przeczytaj również  Co to jest konwersja i wskaźnik konwersji na stronie?

Zakładka “analiza słów kluczowych” pozwala na wyszukiwanie tych fraz oraz konkretnych ich parametrów. Jest to przydatne, szczególnie jeśli chcemy zaimplementować pokrewne słowa kluczowe dla naszej strony. W rezultacie otrzymamy listę fraz kluczowych, na których musimy się skupić w naszej kampanii. Istotne jest również to, że analiza SEMrush umożliwia wyodrębnienie liczby wyszukiwań z komputerów oraz urządzeń mobilnych, któej wyniki mogą zaskakiwać, ale pozwolą nam na dobranie odpowiedniej strategii.

  • SEMrush – linki

SEMrush udostępnia wiele mniejszych narzędzi dotyczących linków. Podobnie jak chociażby w Ahrefs, w SEMrush również można przeanalizować linki, ich strukturę itp. Mamy dostęp do informacji dotyczących nie tylko samych linków, ale także anchorów, konkurentów, adresów URL, domen linkujących, adresów IP itp. Ciekawym rozwiązaniem w kontekście linków, dostępnym w SEMrush jest również audyt toksyczności linków. Z jego pomocą możemy przeanalizować potencjalne lokalizacje naszych adresów odsyłających.

  • SEMrush – reklama

SEMrush posiada wiele narzędzi, które pozwolą nam odpowiednio dopracować nasze działania reklamowe. Doskonale wiemy, że w przypadku Google Ads, opłaty za bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, mogą być dość duże. SEMrush sprawdzając słowa kluczowe, tworzy listę firm, które korzystają z rozwiązań typu PPC oraz PCA wobec interesujących nas fraz. Otrzymujesz więc dużą ilość danych o tym jakie firmy potencjalnie nadają się w Twoim przypadku na tego typu reklamy.

Przeczytaj również  Darmowe banki zdjęć - rodzaje licencji i przykłady

SEMrush – czy posiada wady?

Większość dostępnych na rynku narzędzi posiada swoje wady i zalety. Oczywiście w dużej mierze, będą to subiektywne opinie, ponieważ coś co jest nieprzydatne lub przeszkadza jednej osobie, dla drugiej może mieć kompletnie inne znaczenie. Warto jednak wspomnieć o kilku wadach SEMrush, aby być w 100% szczerym, np.:

  • Kategoryzacja i zarządzanie grupami słów – w kontekście analizy słów kluczowych, jest to element, którego brak może być frustrujący. Warto jednak zaznaczyć, że możemy nasze dane eksportować jako pliki XLS lub CSV. 
  • Odpłatność – nie powinna nikogo dziwić, skoro mówimy o prawdziwym kombajnie narzędzi pod kątem SEO. Zasadniczo sama subskrypcja SEMrush w podstawowej wersji jest niewielka i wynosi 99$. Jednak jest to cecha, którą należy odnotować.
  • Ograniczona baza słów kluczowych – w Polsce, przez dość słabo rozbudowaną bazę. Wartości słów kluczowych dla naszej strony mogą być przez to zaniżone względem stanu faktycznego. SEMrush umożliwia wgląd w tylko 95 fraz.

Podsumowanie

SEMrush to prawdziwy kombajn funkcjonalności dla środowiska SEO. Z jego pomocą możemy dokonać praktycznie wszystkich niezbędnych m.in. czynności analitycznych, które w dużym stopniu ułatwią nam prowadzenie naszych działań, obranie odpowiedniej strategii, a także wpłyną na ich efektywność. Oczywiście jak wszystko, SEMrush posiada pewne drobne wady, które są silnie subiektywne. Jednak przez obfitość przydatnych narzędzi, jest na pewno bardzo interesującą pozycją. 


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "SEMrush - narzędzie SEO"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *