Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Ranking przeglądarek internetowych 2022


Ranking przeglądarek internetowych 2022



20 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Chociaż na rynku wyszukiwarek możemy mówić o monopolu Google, to warto zwrócić uwagę na rynek przeglądarek, który chociaż wielu może wydawać się tym samym, to jest to zupełnie inna sprawa. Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że Google w przypadku przeglądarek też jest największym udziałowcem na rynku, to nie ma już tak ogromnej przewagi względem swojej konkurencji.

Czy można wskazać najlepszą przeglądarkę na 2022 rok?

Jednoznacznie oczywiście – nie można. Przede wszystkim przeglądarka nie ma aż takiego znaczenia, jakie posiada wybór wyszukiwarki – tutaj najlepszym wyborem jest oczywiście Google. W przypadku przeglądarek, będziemy mówili o swego rodzaju funkcjonalnościach, jakie one posiadają, co mogą dać użytkownikowi względem swojej konkurencji itp.

Zatem jest to sprawa raczej osobista, jednak nie oznacza to, że nie ma jakiejś pozycji, która pod pewnymi względami, nie będzie dominowała. Przyjrzyjmy się teraz poszczególnym, popularnym pozycjom z bliska:

1. Google Chrome

Pierwsze miejsce wydaje się być proste i z tej przeglądarki korzysta zdecydowana większość użytkowników Internetu, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest to najprawdopodobniej spowodowane popularnością samej firmy Google, a także możliwościami instalowania różnych rozszerzeń do przeglądarki, które poprawiają jej funkcjonalność. 

Ponadto, na popularność przeglądarki może wpływać także, możliwość korzystania z Chrome’a na różnych urządzeniach poprzez synchronizację. Warto jednak wspomnieć, że przeglądarka wymaga sporej ilości RAMu co może wpływać na szybkość systemu urządzenia.

2. Mozilla Firefox 

Mozilla jest również popularnym narzędziem, szczególnie w przypadku polskich użytkowników. Firefox może pochwalić się zablokowaniem modułów śledzących, a także wbudowanym adblokiem. Warto zaznaczyć, że pomimo mniejszych możliwości Mozilli względem Chrome’a, to nadal mamy dostępnych całkiem sporo rozszerzeń, które także pozwalają poszerzyć możliwości przeglądarki.

3. Opera

Opera swoje zainteresowanie użytkowników ściągnęła przez ciekawą, darmową i wbudowaną w przeglądarkę funkcjonalność – VPN. Pozwala ona zachować względną anonimowość w sieci, a na pewno wpływa na większą prywatność użytkowników. Warto zaznaczyć, że większość usług typu VPN dostępnych na rynku, jest po prostu płatna, dlatego przeglądarka Opera, zaskarbiła sobie zainteresowanie części użytkowników.

Są to 3 najbardziej znane w Polsce przeglądarki, które wg statystyk ze statcounter.com, obejmują ponad 85% udziałów na rynku. To oznacza, że nie są to jedyne przeglądarki, które są wykorzystywane przez użytkowników w Polsce i na świecie. Warto chociażby przedstawić jeszcze przeglądarkę Microsoft Edge, która zastąpiła doskonale znaną – Internet Explorer.

Jakie przeglądarki najchętniej wykorzystywali użytkownicy w Polsce w 2021 roku?

Przyjrzyjmy się teraz faktycznym danym statystycznym i temu, jak rozkłada się podział na rynku przeglądarek internetowych w 2021 roku w Polsce. Dane obejmują wszelkiego rodzaju urządzenia, zarówno mobilne jak i stacjonarne, a zatem:

  • Google Chrome – 69,07%
  • Mozilla Firefox – 9,32%
  • Opera – 7,59%
  • Safari – 5,53%
  • Microsoft Edge – 4,51%
  • Samsung Internet – 3,43%

Jak widzimy, za przedstawionym wcześniej podium, plasuje się przeglądarka od Apple – Safari, z ponad 5% udziałem na rynku przeglądarek, a kolejno za nią znajdują się Edge i Samsung Internet. Pokazuje to, że w przeciwieństwie do rynku wyszukiwarek, przeglądarkowe udziały są w znacznym stopniu rozłożone równomiernie, oczywiście z wyłączeniem Google Chrome.

Jakie przeglądarki najchętniej wykorzystywali użytkownicy na świecie w 2021 roku?

Warto przedstawić także to, jak sytuacja przeglądarek wygląda na rynku światowym. Jak wiemy chociażby z uwagi na podobny ranking jaki opublikowaliśmy na temat wyszukiwarek, pozycję na rynku światowym mogą się od siebie w pewnym stopniu różnić. Głównie za sprawą różnych systemów politycznych, uwarunkowań kulturowych itp. Spójrzmy zatem na ranking przeglądarek na świecie w 2021 roku:

  • Google Chrome – 64,06%
  • Safari – 19,22%
  • Microsoft Edge – 4,19%
  • Mozilla Firefox – 3,91%
  • Samsung Internet – 2,8%
  • Opera – 2,34%

Nie powinien dziwić fakt, dalszego przewodnictwa Chrome’a. Jako narzędzie od Google jest po prostu najbardziej popularnym wyborem użytkowników. To na co warto zwrócić uwagę to fakt znaczącego wzrostu udziałów przeglądarki od Apple, względem danych dotyczących Polski.

Przypomnijmy, że Safari w Polsce było wyborem dla 5,53% użytkowników. Tutaj wartość wzrosła do blisko 20%. Co jeszcze jest interesujące? Wszystkie inne przeglądarki po prostu straciły, na rzecz przeglądarki Apple – nawet Google. To także może być spowodowane wysoką pozycją firmy na światowych rynkach i popularnością innych produktów Apple, na których Safari będzie po prostu wbudowana.

Podsumowanie

Nie można jednoznacznie przedstawić tego, czy jakaś przeglądarka internetowa jest najlepsza. Każda jest pod pewnymi względami inna i przekona do siebie innych użytkowników. Można natomiast bez problemu wskazać najpopularniejszą przeglądarkę, a taką niewątpliwie jest Google Chrome, zarówno w Polsce, jak i na świecie. 

Źródło: 
https://gs.statcounter.com/browser-market-share/all/poland#monthly-202012-202112

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.