VD » Blog » Marketing - Social Media » Jak zainteresować publikacjami na LinkedIn?


Jak zainteresować publikacjami na LinkedIn?

Publikacja: 19 lipca, 2021| Aktualizacja: 6 lipca 2021

Jak zainteresować ludzi publikacjami na LinkedIn ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Wiele osób uważa, że LinkedIn to najefektywniejszy serwis społecznościowy do działań biznesowych. Jego wielką zaletą jest ogromna ilość użytkowników i zasięgi na całym świecie. Posiada rozbudowaną funkcjonalność, przez co jest ceniony przez wielu ekspertów m.in. do utrzymywania relacji biznesowych, pozyskiwania wiedzy o firmach i przyszłych pracodawcach, a także do szukania nowych pracowników. Sprawdźmy dzisiaj zatem, jak napisać oryginalny i ciekawy post i w jaki sposób zainteresować użytkowników swoimi publikacjami na Linkedin.

Po co właściwie publikować na LinkedIn?

Jeszcze przed stworzeniem odpowiedniej treści, warto zastanowić się po do właściwie publikować na LinkedIn? Możemy przecież umieszczać wpisy na naszym blogu lub stronie firmowej. Przede wszystkim posiadając profil w tym portalu społecznościowym nie musimy się martwić o pozycję naszego serwisu w wyszukiwarce Google. Po drugie mamy szansę trafić do osób, które nas nie znają i z pewnością nie weszłyby na naszą stronę, czyli zwiększamy nasze zasięgi. To również szansa na budowanie świadomości marki i nawiązywanie nowych relacji biznesowych.

Profil firmowy

Chcąc zareklamować swoją firmę lub przedsiębiorstwo musimy najpierw przygotować we właściwy sposób profil. Warto informować innych użytkowników, że szukamy pracownika, opublikować krótki post lub wstawić ciekawy komentarz. Tego typu zabiegi wpływają na zwiększenie zasięgu i na rozpoznawalność naszej marki. Już na etapie tworzenia profilu w zależności od oferowanych przez nas usług, zadbajmy o różne wersje językowe oprócz polskiej np. angielską, niemiecką, hiszpańską lub rosyjską.

O czym należy pamiętać tworząc treści na LinkedIn?

Najważniejszą kwestią jest unikalność wszystkich treści. Nie wolno nic kopiować ze stron lub profilów konkurencji, bo to zwykła kradzież. Plagiat szybko może zostać zauważony i opinia o naszej firmie zostanie nadszarpnięta. Poza tym warto zająć się nowym zagadnieniem, w ciekawym kontekście. Jeśli będziemy tylko kopiować pomysły innych, to nie będzie to dla nikogo ciekawe. Warto stosować Unique selling proposition (USP), czyli unikalną cechę oferty. Musimy przedstawić nasz produkt lub usługę w taki sposób, żeby wyróżniał się na tle konkurencji. Publikując na LinkedIn wykorzystujmy dostępne narzędzia w serwisie m.in. LinkedIn Pulse, Slideshare, LinkedIn Lead Gen Forms, LinkedIn Events, LinkedIn Learning, LinkedIn Elevate, LinkedIn Website Demographics, LinkedIn Sales Navigator itp. Linkując do innej strony w treści artykułu pamiętajmy o stosowania skróconych odnośników.

Jak pisać posty?

Mając już rozbudowaną sieć kontaktów czas zacząć publikować własne posty. Dobrze jest umieszczać artykuły zarówno na LinkedIn, jak i na własnej stronie internetowej lub blogu. Umieszczanie treści powinno odbywać się w miarę regularnie, co w dłuższej perspektywie wpłynie na zdobycie stałych czytelników. Sprawdzaj obecne trendy i i pisz na tematy, które zaciekawią odbiorców. Z jednej strony dzięki temu nasze treści są ciekawe dla czytelników, z drugiej jeśli piszemy o nowinkach w branży jesteśmy postrzegani jako specjaliści. Twórzmy treści nie tylko stricte z naszej branże, ale również tych powiązanych, dzięki temu wpisy będą ciekawsze, będziemy mieli do dyspozycji więcej tematów i dotrzemy do większej grupy zainteresowanych czytelników.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *