Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Presell Pages – co to jest i do czego jest wykorzystywane?


Presell Pages – co to jest i do czego jest wykorzystywane?



11 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

W środowisku internetowym różnego rodzaju landing pages odgrywają znaczącą rolę. To m.in. na nie trafiają użytkownicy w wyniku kontaktu z reklamą, zanim przejdą do strony konkretnego produktu bądź usługi. Warto zaznaczyć, że szczególnym rodzajem landing page są tzw. presell pages. Warto wiedzieć czym one są i jaką rolę odgrywają w internetowym świecie.

Czym są presell pages?

Presell pages można tłumaczyć jako strony przedsprzedażowe. W środowisku internetowym często stosowanym na nie określeniem są “precle”. Presell pages to szczególny rodzaj landing pages, gdzie trafiają użytkownicy np. po interakcji z reklamą internetową. Warto jednak zaznaczyć, że precle mogą również przybierać formę artykułów na konkretnych serwisach. Jakie jeszcze mają znaczenie presell pages?

Presell pages w SEO

W SEO precle to najprościej mówiąc strony internetowe, które mają raczej niską jakość. Umieszcza się tam wiele linków do pozycjonowanych witryn, a więc będą zawierały różnego rodzaju teksty tematyczne. Jeszcze kilka lat temu precle były wykorzystywane na szeroką skalę i cieszyły się dużą popularnością w strategiach pozycjonowania stron. Jednak z biegiem czasu, wszystko się zmieniło. 

Obecnie presell pages mają znikomy wpływ na osiągane przez pozycjonowaną witrynę pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane m.in. tym, że precle nie posiadają dużej wartości jako witryny. Jak wiemy odnośniki z wartościowych stron, przekazują swoją moc stronie, do której dany link kieruje. W przypadku presell pages przekazywana “moc” jest znikoma. Ponadto precel, może być także rozumiany jako sam tekst, który ma znikomą wartość dla użytkownika.

Do czego wykorzystuje się presell pages?

W zależności od tego, jakie znaczenie precli przyjmiemy, możemy powiedzieć, że są one bezwartościowe lub mogą mieć duże znaczenie w drodze zakupowej klienta. Standardowy cel presell pages w pozycjonowaniu stron jest taki, że miały one wzmacniać witrynę pozycjonowaną. Precle wobec stosowanych praktyk w przeszłości, otrzymały łatkę bezwartościowych, a nawet szkodzących pozycjonowanej witrynie.

W przypadku lejka sprzedażowego, precle będą zazwyczaj miały za zadanie przekazać wartościowe informacje potencjalnym klientom, dotyczące sprzedawanych produktów lub usług. W ten sposób taki odbiorca, ma tzw. stopniowany kontakt z daną ofertą

  • Pierwszy – następuję wobec zetknięcia się z reklamą. 
  • Drugi – ma za zadanie szczegółowo przedstawić dany produkt i zachęcić odbiorcę do przejścia dalej. 
  • Trzeci – będzie następował w momencie przejścia użytkownika na konkretną stronę umożliwiającą zakup produktu lub usługi.

Wykorzystując precle w ten sposób, mogą one okazać się niezwykle przydatnym narzędziem. Dlatego warto rozgraniczyć oba znaczenia presell pages. W przypadku SEO, precle raczej nie będą odpowiednim narzędziem do wzmacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Natomiast w przypadku działań z zakresu sprzedaży, mogą one okazać się bardzo dobrym pomysłem.

Jakie rodzaje precli można wyróżnić?

Na przestrzeni lat zostało opracowanych wiele rodzajów presell pages, które rozróżnia się m.in. pod kątem ich wartości. W przypadku tzw. stron przedsprzedażowych, mają one faktyczną wartość, natomiast jeśli przyjmiemy typową definicję z zakresu SEO, okaże się, że wykorzystywanie precli jest bezwartościowe, a nawet szkodliwe. Warto dlatego przyjrzeć się temu, jakie rodzaje presell pages można wyróżnić.

  • Tematyczne – będą to strony, które zawierają tylko teksty, które orbitują wokół jednego tematu. Może występować podział w zależności od branży, dziedziny wiedzy, specjalizacji itp. Ich przeciwieństwem będą precle ogólne, które mogą zawierać teksty na przeróżne tematy i raczej nie będą one dobrze odbierane przez użytkowników.
  • Publiczne – ten rodzaj stron preclowych będzie charakteryzował się na poziomie możliwości dostępu. W przypadku publicznych presell pages, publikować na nich swoje teksty może każdy, bez żadnych ograniczeń. Przeciwieństwem tego rodzaju stron, będą precle prywatne, na których jeśli chcemy opublikować np. artykuł, musimy się przynajmniej zarejestrować. Wiązać się to będzie z nieco lepszą jakością treści udostępnianych na danej stronie.
  • Bezpłatne – strony preclowe można także wyróżnić na poziomie dostępności pod kątem płatności. Są dostępne bezpłatne oraz płatne precle. Jak możemy się domyślać, na darmowych presell pages content będzie zdecydowanie gorszy. Natomiast jeśli publikowanie treści wiązać się będzie z opłatą, możemy się spodziewać po prostu lepszych jakościowo tekstów.

Podsumowanie

Presell pages (precle) można rozumieć na różne sposoby. W przypadku branży SEO, utarło się przekonanie, że są to strony z odnośnikami do pozycjonowanych witryn, które nie mają dużej wartości. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że publikować swoje treści może tam praktycznie każdy, a teksty nie są weryfikowane. Przez to zazwyczaj mają małą wartość dla użytkowników, a to będzie się przekładało na małą “moc”, którą przekazują odnośniki z tego typu stron.

Presell pages mogą być także rozumiane jako strony przedsprzedażowe. W takim rozumieniu precli, faktycznie ich wartość jest zdecydowanie większa. Mają za zadanie m.in. stopniować informacje użytkownikowi o określonym produkcie lub usłudze i są swego rodzaju przystankiem pomiędzy reklamą, a stroną konkretnego produktu np. w sklepie internetowym. Mogą zawierać podstawowe informacje, które mają zachęcić użytkownika, aby przeszedł on dalej, na stronę produktową i mógł dokonać zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.