VD » Blog » Marketing » Hubspot – opis funkcjonalności

Hubspot – opis funkcjonalności

27 października 2021 (aktualizacja: 27 października 2021) 6-8 min. czytania
hubspot marketing
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

HubSpot

HubSpot to system służący do automatyzacji działań sprzedaży oraz obsługi klienta z działaniami marketingowymi. Otrzymasz możliwość monitorowania wpływu działów na siebie nawzajem, a także narzędzie może Ci posłużyć do optymalizacji procesów. Oprócz tego HubSpot jest kontaktową bazą danych. Każdy podmiot, który wchodzi z nami w interakcje, może zostać zapisany jako kontakt.

Jak wygląda HubSpot?

Mówiąc najbardziej ogólnie składa się z czterech modułów:

  • marketingowego – pomaga on w zwiększeniu ruchu na stronie, a także na prowadzenie i monitorowanie efektów Twoich kampanii marketingowych.
  • sprzedażowego – polega na automatyzacji zadań sprzedażowych dotyczących wiadomości e-mail, rejestru połączeń itp.
  • serwisowego – pomoże Ci w zadaniach związanych z obsługą klienta. Odnajdziesz tutaj notatki, szczegółowe dane dotyczące klientów, a także raporty.
  • CMS – służy do zarządzania treścią. To tutaj możesz stworzyć swój newsletter, a także landingpage.

Każdy z nich może być wykorzystywany osobno, jak i formie wzajemnego uzupełnienia. Sam zdecydujesz co Ci jest najbardziej pomocne, jednak warto bardziej szczegółowo przyjrzeć się funkcjonalnością tego narzędzia.

Moduł marketingowy

Wykorzystuj go do zarządzania wszystkimi procesami marketingowymi, a także do zautomatyzowania procesu publikowania contentu. Co więcej, możesz łączyć ze sobą kanały reklamowe i poddawać je analizie efektywności. W module odnajdziesz wiele przydatnych funkcji w tym m.in.:

To tylko niektóre z funkcjonalności jakie do zaoferowania posiada HubSpot w swojej ofercie. Dzięki temu modułowi możemy również w bardzo szerokim zakresie zarządzać swoimi plikami, tworzyć landing pages i wiele więcej.

Moduł sprzedażowy

W jednym miejscu będziesz posiadał łatwe w użyciu narzędzia wspierające działania sprzedażowe. Uzyskasz kontrolę nad pozyskiwaniem leadów i konwertowaniem ich na klientów, a w tym:

  • Możliwość stworzenia szablonów i harmonogramu wiadomości e-mail
  • Wykonywanie, nagrywanie i rejestrowanie połączeń w systemie CMR
  • Konfiguracja spersonalizowanych serii e-mail
  • Baza przydatnych materiałów sprzedażowych 
  • Możliwość wglądu w to, kto aktualnie przegląda naszą stronę i następnie skontaktowania się z tą osobą

Wykorzystywanie tego modułu nie powinno przynieść większych trudności dla Twojego działu sprzedaży jeśli wykorzystywałeś systemy CRM. W przypadku HubSpota – otrzymujesz prawdziwy “kombajn” automatyzacji działań marketingowych – w szerokim tego słowa znaczeniu.

Moduł serwisowy

Tutaj znajdziesz wszystkie funkcjonalności dotyczące obsługi klienta. Dzisiejsi użytkownicy oczekują pomocy natychmiast – tu i teraz. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, jednak wiele z nich jest po prostu podstawowymi, które nie posiadają odpowiednich funkcjonalności. W HubSpocie można wyróżnić m.in.:

  • Możliwość spersonalizowania FAQ – zamiast popularnych pytań i odpowiedzi, możesz wykorzystać materiały audiowizualne, teksty z Twojego bloga itp.
  • Połączenie komunikatorów – Twój zespół będzie mógł odpowiadać z jednego poziomu na wiele wiadomości, bez względu na to czy pochodzić będą z maila, messengera itp.
  • Dodawanie routingu i automatyzacja zgłoszeń, dzięki czemu możliwa będzie priorytetyzacja problemów krytycznych.

Moduł serwisowy pozwoli Ci na szeroką automatyzację procesów związanych z obsługą klienta. Istnieje w nim także więcej funkcjonalności, jednak skupienie się na najważniejszych, pozwoli w łatwy sposób zobrazować całość modułu.

Moduł CMS

CMS – czyli system zarządzania treścią. Jest potrzebny do tworzenia i personalizacji stron internetowych. Najpopularniejszym na świecie jest WordPress, jednak jeśli decydujemy się na korzystanie z narzędzia HubSpot, warto się zastanowić, czy nie lepiej posiadać wszystkie interesujące nas funkcjonalności w jednym miejscu. Moduł CMS w HubSpot oferuje m.in.:

  • Motywy z opcją tworzenia własnych, dzięki temu nadasz witrynie spójności z chociażby elementami identyfikacji wizualnej firmy.
  • Możliwość zarządzania wieloma domenami językowymi – użytkownik będzie miał możliwość wybrania odpowiedniego dla niego języka treści.

Dzięki modułowi CMS uzyskasz pełnię możliwość automatyzujących działania Twojej firmy. Pamiętając, że każdy z czterech wymienionych części systemu uzupełnia się nawzajem, pozwolisz swojej firmie na przetrzymywanie wszystkich niezbędnych narzędzi tylko w jednym miejscu.

Podsumowanie

HubSpot to prawdziwy kombajn jeśli chodzi o narzędzia marketingowe. Można odnaleźć tutaj praktycznie wszystkie elementy, które będą przydatne w prowadzeniu naszych działań. Jeśli rozważasz rozpoczęcie wykorzystywania tego narzędzia, warto przejrzeć swoje wszystkie narzędzia jakie wykorzystujesz obecnie w firmie. Być może niedługo nie będziesz musiał z nich korzystać i odejdą Ci zbędne wydatki.

Możliwość komentowania została wyłączona.