VD » Blog » Marketing » Sposoby na budowanie lead magnets w biznesie

Sposoby na budowanie lead magnets w biznesie

4 sierpnia 2021 (aktualizacja: 5 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
Jak można wykorzystać Lead Magnets w sprzedaży?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to lead magnet?

Terminem lead magnet nazwiemy wszystkie działania, który głównym celem jest gromadzenie danych do kontaktu osób odwiedzających stronę. Już samo tłumaczenie mówi nam, że jego zadaniem jest przyciąganie klientów. Sami pewnie nieraz spotkaliśmy się z tego rodzaju chwytami reklamowymi. Warto podkreślić, że takie praktyki nie są niczym złym. Z reguły obie strony są zadowolone, bo jedna zdobędzie dane kontaktowe, a druga otrzyma zniżkę, bezpłatny e-book lub darmowa wysyłkę. Lead magnet skutecznie oddziałuje na zwiększenie osiąganej konwersji, a także umożliwia tworzenie więzi z użytkownikami.

Jak wykorzystać lead magnet do poprawienia konwersji?

Lead magnet to skuteczny sposób dotarcia do klientów, jeśli prowadzimy sprzedaż online, warto z niego skorzystać. Z pewnością wpłynie on na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie poprawę osiąganej konwersji. Sam lead magnet nie generuje sprzedaży, ale w dłuższym okresie czasu ma na nią ogromny wpływ. W sytuacji, gdy użytkownik podał nam swoje namiary, ale jeszcze nie dokonał zakupu, warto trochę nad nim popracować. Możemy zachęcić klienta do zakupów poprzez wysłanie spersonalizowanego maila lub sms-a z rabatem, informacją o nowych produktach, darmowej wysyłce, wyprzedaży sezonowej lub przesłaniu filmików lub e-booków poradnikowych. Warto dokładnie przemyśleć nasze działania i ustalić odpowiedni harmonogram, żeby nie kontaktować się z klientem zbyt często, bo może to przynieść odwrotny skutek.

W jaki sposób przygotować lead magnet?

W związku z tym, że lead magnet wpływa na osiąganie lepszej konwersji warto poświęcić trochę czasu na jego przygotowanie. Przede wszystkim musi mieć jakąś wartość dla odbiorcy, bo w dobie ochrony danych osobowych i wszechobecnego spamu nikt nie poda nam sam z siebie adresu mailowego lub numeru telefonu. Nasz wabik powinien być przydatny, dlatego warto przygotować case study, w którym przedstawimy zalety naszej firmy lub oferowanych usług żeby użytkownik nam zaufał. Lead magnet często ma postać pop-up, dlatego musi być również krótki i czytelny, klient szybko powinien się zorientować czego on dotyczy i jaką korzyść osiągnie za podanie swoich danych. Kolejną kwestią jest mała ilość informacji, które ma nam podać klient. Jeśli przesadzimy z ich liczbą, to klient nie zdecyduje się na ich podanie, wystarczy nam adres mailowy lub ewentualnie imię i numer telefonu. Warto zwrócić uwagę na szybką opcję zamknięcia wyskakującego okienka, jeśli użytkownik nie będzie mógł z niego łatwo wyjść, to albo się zirytuje albo zamknie całą stronę. Pop-upy nie mogą przesłaniać całej strony, zlewać się z tłem w celu utrudnienia zamknięcia, bo tylko denerwujemy potencjalnego klienta.

Przykłady lead magnet:

Kody zniżkowe – to dodatkowy wabik, który pozwoli użytkownikom wydać niej pieniędzy lub za tę samą kwotę kupić więcej produktów. Pamiętajmy, jeśli klient będzie zadowolony, to skorzysta z naszych usług ponownie.

Bezpłatna przesyłka – to dobre rozwiązanie, które może pomóc nam wyróżnić się na tle konkurencji. Darmowy transport, to szansa zdobycia nowego klienta, który będzie miał szansę sprawdzenie naszych towarów i jakości obsługi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *