Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak sprawdzić filtr strony w Google?


Jak sprawdzić filtr strony w Google?



29 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jedną z sytuacji, której się obawiamy prowadząc sklep internetowy jest znaczący spadek pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Czasami jest to związane z działaniami konkurencji, zmianą algorytmów Google albo ręczną karą za niedozwolone praktyki. Jeśli nasze działania w sposób ewidentny łamały wytyczne Google, to na stronę nakładana jest kara, a o wysokich pozycjach możemy zapomnieć. Sprawdźmy zatem, które zachowania Google uznaje za niedozwolone i co zrobić, jeśli na nasza witryna otrzymała już karę od Google?

Co to jest kara od Google?

1. Ręczną karą od Google nazwiemy gwałtowną obniżkę zajmowanego w wyszukiwarce miejsca spowodowaną nałożeniem filtra, dotyczy ona tylko naszej domeny. Statystycznie na przestrzeni 30 dni ok. 400 tysięcy stron boryka się z nałożonym filtrem. Warto wspomnieć, że tego typu kara jest jak najbardziej odwracalna. Będzie to wymagało z naszej strony trochę pracy i nie ma gwarancji, że wrócimy na dokładnie te same zajmowane wcześniej pozycje.

Przeczytaj również  Jak wybrać firmę pozycjonującą?

2. Kara algorytmiczna, która odnosi się do różnych stron i jest związana z modyfikacją algorytmów. Z reguły skutki tego typu filtrów są zauważalne po paru tygodniach od wprowadzenia zmian. Warto pamiętać, że Google w większości wypadków nie podaje do ogólnej wiadomości, że zmiany miały miejsce, dopiero po jakimś czasie je zauważamy, gdy spadną nam pozycje.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Co to jest ban?

Kar nie można mylić z banem, czyli usunięciem domeny z indeksu. To znaczy, że witryna nie będzie się wcale pojawiać w wynikach wyszukiwarki Google, bo została z nich wyrzucona. Taka sytuacja jest z reguły związana bardzo znaczącymi przewinieniami. Przykładem takich działań może być np. podawanie swojej domeny jako innej dla robotów wyszukiwarek, a innej dla osób wchodzących na stronę. Strony, których celem jest działalność przestępcza np. naciąganie ludzi. Właściciele tego typu stron bardzo często stosują tzw. black SEO, czyli niedozwolone metody pozycjonowania.

W jaki sposób sprawdzić typ kary?

Chcąc sprawdzić, jaki typ kary został nałożony na stronę mamy dwa rozwiązania. Pierwszy dotyczy weryfikacji bana. Musimy otworzyć wyszukiwarkę internetową i wpisać w niej site:adresnaszejstrony.pl. W sytuacji, gdy będzie zero wyników, mamy pewność, że domena ma bana. Drugą metodą jest wejście do panelu zarządzania w Google Search Console i przejście do raportu Bezpieczeństwo i ręczne działania. W sytuacji, gdy na stronę jest nałożona kara, w tym miejscu zostanie podana przyczyna jej nałożenia. Jeśli powyższe przypadki nie dotyczą naszej witryny, to możemy założyć, że doszło do nałożenia kary algorytmicznej.

Przeczytaj również  Czym są dane strukturalne i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu strony?

Co robić, jeśli na stronę jest nałożona kara lub ban?

W sytuacji, gdy na domenę został nałożony ban nie pozostaje nam nic innego, jak zadbać o kupienie nowej domeny. Musimy również pomyśleć o nowym hostingu, żeby otrzymać inny adres IP. Jeśli został nałożony filtr ręczny lub algorytmiczny, to trzeba posprawdzać, które element należy zmienić. Musimy m.in. zadbać o unikalny i przydatny użytkownikom content, nie wolno kraść treści z innych stron, ani umieszczać zbyt dużej ilości słów kluczowych w artykułach na stronie. Zadbajmy o wartościowe linki zewnętrzne, unikajmy masowego dodawania witryny do katalogów branżowych i wymianę linków.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak sprawdzić filtr strony w Google?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.