VD » Blog » Marketing » Co musisz wiedzieć o prowadzeniu sklepu internetowego ?

Co musisz wiedzieć o prowadzeniu sklepu internetowego ?

10 czerwca 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Jak prowadzić biznes w internecie ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Wiele osób marzy o założeniu sklepu internetowego, szczególnie teraz, gdy rynek e-commerce generuje potężne zyski. Przeniesienie sprzedaży do internetu, to z pewnością dobry krok w stronę rozwoju firmy. Zastanówmy się zatem, jakie działania należy podjąć, żeby odnieść sukces?

Początkowe działania

Przede wszystkim musimy porównać oferty firm hostingowych i zadbać o domenę (adres strony) oraz hosting (miejsce gdzie przechowujemy pliki). Opłaty za tego rodzaju usługi są płatne w stałej kwocie miesięcznej lub rocznej. Nie decydujmy się na najtańszą opcję, tylko na solidnego dostawcę, który ma dobre opinie. Wybierając nazwę strony warto wybrać taką, która będzie się kojarzyć z naszą branżą i klienci z łatwością ją zapamiętają. Warto również od razu rozejrzeć się za certyfikatem SSL.

Platforma e-commerce

W zależności od naszych potrzeb i wymaganych funkcji, ilości oferowanego towaru oraz możliwości finansowych możemy wybrać dedykowany sklep internetowy, gotową platformę sklepową lub platformę typu open source.

Dedykowany sklep internetowy gwarantuje nam dostosowanie sklepu stricte do naszych potrzeb. Już na etapie projektowania musimy zawrzeć wszystkie niezbędne elementy, które muszą znaleźć się w e-sklepie. Niestety tego typu rozwiązania są drogie, kosztują od kilku do nawet kilkunastu tysięcy. Poza tym czas oczekiwania na gotowy produkt jest bardzo długi. Zaletą jest z reguły wstępnie przygotowane serwisu pod pozycjonowanie. Często wybierając firmę tworzącą sklep jesteśmy niejako na nią skazani w razie kolejnych modyfikacji.

Innym rozwiązaniem jest wybranie gotowej platformy typu open source, która jest bezpłatna, jednakże z reguły konieczne jest zatrudnienie programisty w celu wdrożenia lub dostosowania witryny do naszych potrzeb. Największą zaletą tego rozwiązania, jest to że tego typu strony są cały czas rozwijane, dostępne są aktualizacje, nowe motywy i wtyczki.

Gotowe platformy sklepowe, które funkcjonują z reguły w opcji stałego abonamentu. To rozwiązanie jest najtańsze, ale związane jest z wieloma ograniczeniami. Niestety możemy korzystać tylko z dostępnej funkcjonalności i nie mamy możliwości wprowadzania zmian.

Wygoda użytkowników

Przede wszystkim nie możemy zapominać, że sklep ma być stworzony dla naszych klientów. Trzeba zadbać o poprawne i wygodnie stworzenie kategorii, żeby łatwo można było znaleźć poszukiwany produkt. Warto pomyśleć nad proponowaniem klientowi towarów, które są związane z artykułem znajdującym się w koszyku lub dodać linka do najczęściej kupowanych produktów. Strona musi się szybko ładować i być responsywna, czyli dostosowywać się do urządzeń mobilnych. Wszystkie elementy muszą być czytelne i estetyczne, czcionka musi być wygodna w czytaniu. Warto wstawiać ciekawe zdjęcia, filmy wideo, zastosować przyciski Call to action, ciekawe i użyteczne opisy. Jeśli chcemy, zwiększyć sprzedaż warto umożliwić klientom kupowanie bez konieczności zakładania konta, różne formy płatności oraz sposoby dostawy.

Promocja

Chcąc zwiększyć konwersję warto prowadzić newsletter, stosować remarketing i prowadzić firmowe konto w social mediach. Warto utrzymywać dobre relacje z klientami, informować ich o ciekawych promocjach, zniżkach, wydarzeniach, darmowej dostawie lub programach partnerskich. To wszystko wpływa na odbiór firmy przez klientów. Zadbajmy również o dobre opinie w internecie, może za wystawienie recenzji lub za polecenie sklepu znajomym zaproponujemy klientom jakiś rabacik?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *