Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media / Instagram – jak działa i co to są hashtagi?


Instagram – jak działa i co to są hashtagi?



7 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Istnieje bardzo dużo różnych mediów społecznościowych, które mają różne przeznaczenie i zastosowanie. Instagram jest jednym z nich. W krótkim czasie zdobył olbrzymią popularność, szczególnie wśród celebrytów i ludzi z blogosfery. Wystarczy powiedzieć, że po jakimś czasie zainteresował się nim także Facebook i po prostu wykupił Instagram. Obecnie co miesiąc zagląda na niego ponad miliard użytkowników z całego świata i to świadczy o jego sile na rynku mediów społecznościowych. Czym jest i jak z niego korzystać?

Czym jest Instagram?

Instagram to jedno z mediów społecznościowych o charakterze publikacyjnym. Na tym portalu jego użytkownicy skupiają się głównie na publikowaniu zdjęć, krótkich filmików, live streamingu itp. Na przestrzeni lat okazało się, że jest to świetny sposób do budowania wizerunku, marki osobistej, wsparcia marketingowego itp. 

Co ciekawe, na Instagramie reklamy cieszą się dość dobrą opinią. Użytkownicy nie odbierają ich w zły sposób, jeśli oczywiście będą odpowiednio dopracowane. To powoduje, że Instagramem naprawdę warto się zainteresować. Skupmy się teraz na tym, co trzeba zrobić, aby się tam znaleźć i z powodzeniem prowadzić swój profil.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak działa Instagram?

Przede wszystkim, aby korzystać z Instagrama musimy na nim posiadać konto. Same procesy związane z rejestracją nie są niczym trudnym, a zdecydowanie najprostszy sposób to zalogowanie się za pomocą Facebooka. Dzięki temu, na Twoim facebookowym fanpage’u, pojawi się zakładka ze zdjęciami z Instagrama, co ułatwi również promocję Twojego profilu.

Przeczytaj również  Jak zainstalować Pixel Facebook?

Na samym Instagramie wystarczy wybrać nazwę naszego profilu i wypełnić swój profil zdjęciem profilowym, krótkim opisem, a także warto zamieścić link do strony internetowej. Gotowe! Teraz zastanówmy się, co jest ważne w tym środowisku, aby w pełni wykorzystać jego możliwości.

W jaki sposób korzystać z Instagrama?

Aby lepiej zrozumieć całe instagramowe zamieszanie, warto przytoczyć funkcje, które udostępnia on dla swoich użytkowników. Wśród nich jest oczywiście publikowanie postów, w których przeważać będą treść wizualne z krótkimi ich opisami, jednak nie jest to jedyne zastosowanie. Jakie inne funkcje posiada Instagram?

  • Edycja zdjęć – z poziomu Instagrama możemy wykonywać fotografię oraz poddawać je prostej obróbce graficznej. Różnego rodzaju napisy, naklejki, filtry, a także tworzenie z nich kolaży. Oczywiście możemy wgrać zdjęcie, które np. wykonaliśmy wcześniej lub innym urządzeniem i również je dowolnie edytować.
  • Stories – są to publikacje w formie zdjęć lub filmów, które po upływie 24 godzin od opublikowania, po prostu znikają. Mamy możliwość oczywiście ich zapisu, jednak w tej formie, są one dostępne tylko przez jedną dobę i wyświetlają się na samej górze strony głównej Instagrama.
  • Komunikator – w obrębie Instagrama mamy także do dyspozycji narzędzie komunikacyjne, dzięki któremu możemy kontaktować się z osobami, które obserwujemy lub które nas obserwują. Jest na to przeznaczona osobna zakładka.
  • Hashtagi – na Instagramie są dosłownie wszędzie. W wiadomościach, komentarzach, opisach postów itp. Ułatwia to w znacznym stopniu przeszukiwanie instagramowych zasobów. Umiejętne ich wykorzystanie może być kluczem sukcesu na tym portalu społecznościowym.

Pamiętaj, że to zdjęcia są tak naprawdę najważniejszą częścią Instagrama. Nie chodzi w nich o to (przynajmniej nie zawsze), aby były one prawdziwym dziełem sztuki za każdym razem. Prowadząc profil na Instagramie, pokaż swoje życie. 

Przeczytaj również  Jak należy wybrać cele reklamowe na Facebooku?

W zależności od przeznaczenia Twojego profilu, może okazać się dobrym pomysłem np. pokazanie Twojej firmy od kuchni. Wstawianie postów ze spędzonych wspólnie z zespołem przerw itp. To jak wykorzystasz Instagrama jest zależne tylko od Ciebie, ale przede wszystkim musi być naturalne.

Czym jest hashtag na Instagramie?

W hashtagach chodzi o to, że pomagają one przypisywać poszczególne posty do grup tematycznych. Jeśli publikujesz zdjęcia np. ze święta kwiatów w Twoim mieście, podstawowym hashtagiem powinno być np. #ŚwiętoKwiatów. 

Czyli hashtagi są to po prostu słowa, które poprzedzamy znakiem “#”. Nie mogą być oddzielone spacją, ponieważ wtedy system wyłapie tylko pierwsze słowo. Pozwalają one w pewien sposób uporządkować ogromne zasoby postów w wewnątrz serwisu.

Warto zaznaczyć, że od niedawna Instagram ma możliwość obserwowania wybranego hashtagu. Czyli tak jak obserwujemy daną osobę lub firmę, tak możemy także interesujący nas dział tematyczny. Będziemy widzieć wszystkie posty, w których użyto wybrany przez nas hashtag, co umożliwia w prosty sposób np. śledzenie poczynań naszej konkurencji itp. 

Będzie to także przydatna funkcja, jeśli na potrzeby jakiejś kampanii marketingowej, został wymyślony unikalny hashtag. W prosty sposób będziemy mogli kontrolować odbiór akcji wśród odbiorców.

Instagram – kilka słów na koniec

Instagram to medium społecznościowe o charakterze publikacyjnym. Założenie na nim konta nie jest trudne, a najbardziej korzystne jest po prostu od razu zalogowanie się za pośrednictwem Facebooka. Z poziomu naszej strony, będzie wtedy dostępna osobna zakładka z publikowanymi na Instagramie zdjęciami, a odbiorcy łatwiej będą mogli nas znaleźć.

Bardzo ważnym elementem Instagrama są hashtagi. Są to swego rodzaju słowa kluczowe w tym serwisie, które porządkują jego zasoby i pozwalają na łatwiejsze odnalezienie interesujących nas treści.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Instagram - jak działa i co to są hashtagi?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.