Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Event marketing – co to jest?


Event marketing – co to jest?



7 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Eventy… Kto ich nie lubi… Pewnie introwertycy, ale nie w tym rzecz. Różnego rodzaju imprezy masowe, wydarzenia, jak możemy się domyślać, są także bardzo sprawnie wykorzystywane na potrzeby marketingu. Na przestrzeni lat powstało sporo definicji event marketingu i doszło do sytuacji, w której mówi się nawet, że jest to promowanie eventów. Raczej nie powielimy tej narracji, ale zacznijmy od początku. Czym właściwie jest marketing eventowy?

Czym jest event marketing?

Event marketing w najprostszym ujęciu, będzie polegał na wykorzystaniu różnego rodzaju eventów do promocji konkretnej marki lub produktu. To jaki jest to event schodzi na drugi plan i będzie zależny od celów marketingowych, grupy docelowej marki i wiele, wiele więcej. 

Eventy często będą także wykorzystywane dla celów PR, aby ostudzić jakieś niepokoje odbiorców, stworzyć odpowiedni wizerunek marki itp. Także to jaką rolę będzie pełniła nasza firma na evencie, nie będzie zawsze takie same. Przecież uczestnicząc w jakimś wydarzeniu, nie musimy być jego organizatorem, prawda?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie są role w event marketingu?

Role w event marketingu w dużym stopniu będą zależne od tego, jakie cele marketingowe chcemy zrealizować dzięki danemu eventowi. Jak możecie się domyślać istnieje kilka “szablonów”, które krótko przedstawimy, aby lepiej zrozumieć to, jak możemy wykorzystać event marketing dla własnych potrzeb.

Organizator 

W tym przypadku będziesz miał oczywiście najwięcej na głowie. Chodzi przecież o organizację imprezy masowej. Trzeba się zatem liczyć ze sporymi kosztami finansowymi. Niemniej jednak, będziesz miał największe korzyści. Pełen dostęp do danych o interesującej Cię grupie docelowej, korzyści wizerunkowe, wzrost świadomości marki itp. To na jaki cel się nastawimy w tym przypadku, jest tylko zależne od nas i mamy największe możliwości wyboru.

Przeczytaj również  Jak działa Google AdSense i jak na tym zarobić?

Sponsor 

W tym przypadku “doczepiamy się” do organizowanego wydarzenia, chociaż mamy na ten aspekt również wpływ. Możemy wspomóc event finansowo, udostępnić obiekt itp. W zamian otrzymujemy zazwyczaj dużą powierzchnię reklamową. 

Będziemy wymieniani przez prowadzących, na ścianach i spotach będzie nasze logo, wprowadzamy swoich przedstawicieli na event. To tylko przykładowe możliwe działania, a jest to dobry sposób na uczestnictwo w ważnym dla marki wydarzeniu, jeśli nie posiadamy odpowiednich środków do jego organizacji.

Wystawca

Jest to rola, która polega na firmowym uczestnictwie w imprezie. Po prostu rozstawiamy swoje stoisko, gdzie będziemy oczekiwać naszych klientów. Zazwyczaj takie stanowiska firmowe na eventach będą wyposażone w darmowe próbki swoich produktów, aby móc zainteresować uczestników wydarzenia. 

Skupiamy się w tym momencie na generowaniu leadów, a także poznawaniu ludzi, którzy może okażą się dobrymi pracownikami. Rola wystawcy w event marketingu nie będzie polegała na organizacji, a współtworzeniu wydarzenia, w którym firma uczestniczy.

Prelegent

Prelegenta najprościej rozpoznać po tym, że podczas eventu będzie wygłaszał jakieś przemówienie. Jeśli Twoja rola w danym wydarzeniu polega tylko na wystąpieniu, to nie będziesz skupiał się na sprawach organizacyjnych, ani promocyjnych. Współtworzysz event, dzięki temu co masz do przekazania i na tym się skupiasz. Możesz wykorzystać tę rolę w ramach networkingu, a także budowania marki osobistej.

Uczestnik

Ta rola jest raczej najbardziej popularna w event marketingu. Uczestnicy to najczęściej po prostu nasza grupa docelowa, przychodzą na wydarzenie i korzystają z niego. Jest to świetna okazja do rozwoju networkingu, dlatego część uczestników jest na eventach po prostu w celach zawodowych.

Przeczytaj również  Reklama kosmetyków czyli marketing dla drogerii

Generalnie im większe wydarzenie, tym więcej uczestników. W zależności od rodzaju eventu, będzie on też wykorzystywany przez firmy do generowania leadów. Jeśli dana grupa odbiorców się znajduje na evencie, jest w dobrych nastrojach, to większe prawdopodobieństwo, że zainteresują się naszą ofertą, jeśli będzie ona współgrała tematycznie.

Jakie są korzyści event marketingu?

Wiemy już w jaki sposób możemy poprowadzić event marketing. To na jaką rolę się zdecydujemy, będzie zależne od naszych celów marketingowych oraz sytuacji naszej firmy, osobistej itp. Warto zastanowić się, czy ta gra jest warta świeczki. Pomocne w tym celu mogą okazać się przykładowe korzyści, które płyną z event marketingu:

  • PR – event marketing to świetna okazja, żeby przeprowadzić działania ze strategii komunikacyjnej naszej firmy. Jeśli wydarzenie jest nam bliskie tematycznie, będzie tam nasza konkurencja, nasi odbiorcy, pracownicy itp. Mamy szansę na bezpośredni kontakt z większością otoczenia naszej firmy.
  • Promocja – jest to naturalna korzyść event marketingu. Możemy również postawić na wprowadzenie nowego produktu, a także wejście firmy na nowe rynki.
  • Wizerunek – poza oczywistym wpływie na lojalności klientów, dzięki event marketingowi mamy także okazję do wzmocnienia lub poprawy wizerunku itp.

Event marketing – kilka słów na koniec

Event marketing, to nie promocja eventów, a wykorzystanie ich do działań marketingowych. Na potrzeby wydarzeń masowych możemy przybierać różne role w zależności od tego, jakie cele chcemy zrealizować. Nie zawsze musi się to wiązać z ogromnymi nakładami finansowymi, dlatego warto monitorować rynek i wiedzieć, jakie wydarzenia są do naszej dyspozycji. Wszystko dlatego, że korzyści wynikające z event marketingu są ogromne i nie można obok nich przejść obojętnie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Event marketing - co to jest?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.