VD » Blog » Marketing » CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu

CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu

30 lipca 2021 (aktualizacja: 30 lipca 2021) 6-8 min. czytania
Zalety oraz wady CSR
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Dzisiaj przybliżę temat CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dobie pandemii koronawirusa wydaje się mieć jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Zastanówmy się, w jaki sposób lokalne przedsiębiorstwo lub firma może wdrożyć CSR u siebie i które działania można przeprowadzić u nas? Jakie są korzyści dbania o ekologię, angażowania się w inicjatywy lokalne, czy utrzymywanie przyjaznych stosunków z współpracownikami? Tego rodzaju projekty często nie wiążą się z dużymi nakładami finansowymi, a mogą wpłynąć na poprawę wizerunku, poprawić rozpoznawalność firmy, a także zwiększyć osiągane zyski.

Co to jest CSR?

Tak, jak wspominałam wcześniej termin CSR, to inaczej społeczna odpowiedzialność biznesu. To swego rodzaju sposób kierowania firmą lub przedsiębiorstwem, który bierze pod uwagę serdeczne relacje z osobami, które zatrudniamy, problemy społeczności lokalnej oraz kwestie ekologii i środowiska naturalnego. CSR to w skrócie wszystkie działania, których celem jest poprawa naszego miejsca pracy i najbliższej okolicy. Przedsiębiorstwa, które są społecznie odpowiedzialne przykładają dużą uwagę do przyjaznej atmosfery w firmie, co rzutuje na osiąganych wynikach i komforcie pracy. Zwracają też uwagę na ekologię i akcje lokalne, które często trudno byłoby przeprowadzić bez pomocy biznesowej.

Zalety wdrożenia społecznej odpowiedzialności biznesu

Wdrożenie działań CSR ma wiele wymiernych korzyści dla firmy. Po pierwsze można zauważyć, że tego typu firmy są lepiej odbierane przez potencjalnych klientów, zwiększa się ich rozpoznawalność, co ostatecznie wpływa na zwiększenie zysków. Firmy efektywnej pożytkują kapitał ludzki i majątek trwały, zdobywają stabilniejszą płynność finansową oraz są w stanie przeprowadzić więcej inwestycji. Te wszystkie aspekty mają długofalowy wpływ na dobrą kondycję przedsiębiorstwa, co w czasach ogromnej konkurencji jest niezwykle istotne. Mamy szansę wyróżnić się na tle wielu podobnych firm i w nietypowy sposób dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Jeżeli klient ma do wyboru dwie podobne firmy o zbliżonych cenach i opiniach, to z pewnością wybierze tę, która bierze udział w inicjatywach lokalnych.

Poinformuj klientów o swoich działaniach

W ostatnich bardzo trudnych miesiącach pandemii łatwo było zauważyć, że firmy działające solidarne z innymi są lepiej postrzegane. Sami konsumenci są coraz bardziej świadomi, często wybierają małe lokalne biznesy, żeby pomóc przetrwać lokalnym firmom oferującym wysokiej jakości towary i są w stanie za nie więcej zapłacić np. mały sklepik osiedlowy, lokalny rolnik, modystka, która wyrabia kapelusze lub szewc. Warto zatem powiadomić naszych klientów, jakie ciekawe działania przeprowadzamy i w jakich akcjach lokalnych lub proekologicznych uczestniczymy. Napiszmy o tym w social mediach lub wspomnijmy w reklamie.

W jakich działaniach możemy wziąć udział?

Możliwości jest dużo np. możemy zorganizować piknik z licytacją nagród dla chorego dziecka, wprowadzić ekologiczne opakowania, segregację odpadów, wielorazowe torby dla klientów, zaproponować darmowe produkty dla wybranej grupy społecznej np. medyków, zaproponować pomoc lokalnej społeczności np. przekazać zabawki do świetlicy lub razem z pracownikami pomóc w schronisku dla zwierząt. Możliwości jest mnóstwo, wystarczy się tylko rozejrzeć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *